Strona 1 z 1

Krokowiec - Zapytanie ? Problem z obrotami...

: 2013-12-11, 23:09
autor: goldhunter
Panowie i Panie:) temat dość często przerabiany ale...
Mam następujący problem z moim EX II 1999r. SOHC tzn. gdy jest temperatura na zewnątrz powyżej ok.5 stopni celcjusza EX odpala i chodzi równo bez problemu...Natomiast gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej ok.5 stopni celcjusza to EX odpala bez problemu ale zaczyna wariować na obrotach od 0-1300 tak że potrafi gasnąć. Jedyną alternatywą jest wtedy przegazowywanie go przez ok.2 min i wszystko wraca do normy. Na ciepłym silniku oraz latem tego problemu nie ma...
Poczytałem forum i wyczyściłem krokowiec ale żadnej poprawy i teraz jeszcze jedno pytanie czy po odkręceniu krokowca ten grzybek w nim powinien być "otwarty - uchylony"? Bo u mnie taki jest... Po odłączeniu krokowca przy odpalonym aucie obroty spadły ale auto nie zgasło nie wiem czy to istotne w diagnostyce tego przypadku...
Czekam na wasze opinie i sugestie
Pozdrawiam

Re: Krokowiec - Zapytanie ? Problem z obrotami...

: 2013-12-12, 11:38
autor: Rad-T
uwalone uszczelki kolektora ssącego, uwalony czujnik temperatury w przepływomierzu.

Grzybek ma być uchylony, inaczej auto w ogóle by powietrza nie dostało przy zamkniętej przepustnicy.

Błędy na kompie sprawdzałeś ?

Re: Krokowiec - Zapytanie ? Problem z obrotami...

: 2013-12-12, 12:10
autor: goldhunter
W jaki sposób mógłbym sprawdzić te uszczelki oraz jaka jest możliwość sprawdzenia w/w czujnika temperatury czy od razu wymiana na nowy? W którym "dokładnie" miejscu się on znajduje i jak wygląda?

Kompa nie podłączłem jeszcze...

Od czego i w jaki SPOSÓB zacząć dalszą diagnostyke?

Pozdrawiam

Re: Krokowiec - Zapytanie ? Problem z obrotami...

: 2013-12-12, 12:12
autor: Rad-T
Od czego i w jaki SPOSÓB zacząć dalszą diagnostyke?


od kompa i sprawdzenia błędów :)
czujnik o którym pisałem jest w przepływomierzu przy puszce filtra.

Re: Krokowiec - Zapytanie ? Problem z obrotami...

: 2013-12-14, 17:14
autor: goldhunter
Ok jak tylko znajdę wolną chwilę to podjadę gdzieś podpiąć kompa i wtedy dam znać co i jak.
Podpowiedzcie mi jeszcze co zrobić ponieważ wymieniłem olej w silniku na Castrol 5w30 i dość mocno słychać teraz łańcuszek... Doszukałem się po wymianie dokumentu iż wcześniej był zalany najprawdopodobniej półsyntetykiem... Wymienić jeszcze raz na półsyntetyk? Przebieg 153 tyś.km. teoretycznie w oryginale (auto sprowadzone osobiście z NL z częściową dokumentacją serwisową)