Strona 1 z 1

exIII V8 po remoncie bierze olej

: 2014-02-04, 01:32
autor: chief20
Witam wszystkich.
Jestem w posiadaniu EXIII '02 V8 4,6 + LPG. Oto problem:
Silnik jest po remoncie: szlif wału, nowe panewki, nowe pierścienie, planowanie głowic, nowe uszczelki, gumy itd. nowy łańcuch ze wszystkimi klamotami, nowa pompa wody, termostat etc, etc...
Silnik zalany jest olejem Millers Oils EE Longlife 5w30 Nanodrive. Po tych wszystkich zabiegach przejechałem 10tkm i silnik bierze olej ok. 1ltr/1000km. Wiem że na dotarciu może wystąpić zwięszenie zużycia oleju, ale czy 10tkm to nie za dużo?
Bo zaczynam się martwić.
Kolejny problem to dzwoniące zawory. Wiem że odpowiadają za to hydrauliczne samoregulatory. Generalnie zwory dzwonią jak niezła dzwonnica. Im mniejsza ilość oleju tym bardziej klekoczą (oczywiście ilość oleju nie schodzi nawet na 1cm powyżej minimum). Na tym oleju przejechałem dopiero 5tkm a wygląda jak smoła. Po remoncie robiłem już dwie wymiany oleju, po 100km i po 5tkm. teraz jest to trzecie zalanie.
Zaznaczam że silnik nie ma żadnych wycieków!!!
Sam nie wiem co mam o tym myśleć. Czy to kwestia gęstości oleju czy błąd w "sztuce"?
Proszę o pomoc i opinię.
Pozdrawiam

Re: exIII V8 po remoncie bierze olej

: 2014-02-04, 17:40
autor: Mirek358
Moja opinia.Błąd w sztuce.Prawdo podobnie pierścienie. :-)

Re: exIII V8 po remoncie bierze olej

: 2014-02-04, 17:52
autor: Kojot
warto by wykręcic świece i zerknąć na nie warto również zdjąc odme na chodzącym silniku i zobaczeć czy nie dmucha z niej ;-) można ściągnąć gume dolotu i zerknąc na przepustnice czy nie jest uwalona olejem narazie tyle mi przychodzi do głowy ;-)

Re: exIII V8 po remoncie bierze olej

: 2014-02-04, 18:57
autor: Rad-T
A mierzona była kompresja w obecnym stanie silnika ? Czy jak były robione głowice to uszczelniacze zaworowe i gniazda też poszły do wymiany ?

Re: exIII V8 po remoncie bierze olej

: 2014-02-04, 20:52
autor: chief20
Moja opinia.Błąd w sztuce.Prawdo podobnie pierścienie. :-)
Pierścienie były dobierane w Lucas s.c. w Łodzi. przed zakupem znalazłem dużo pozytywnych komentarzy (gość naprawdę zna się na tym co robi). Poza tym moi mechanicy podczas montażu stwierdzili krótko "są OK". Więc pierścienie raczej wykluczam.
Ale dziękuję za opinię.
warto by wykręcic świece i zerknąć na nie warto również zdjąc odme na chodzącym silniku i zobaczeć czy nie dmucha z niej ;-) można ściągnąć gume dolotu i zerknąc na przepustnice czy nie jest uwalona olejem narazie tyle mi przychodzi do głowy ;-)
Słuszna uwaga, ani do odmy ani do przepustnicy nie zaglądałem. Jak w weekend zrobi się trochę cieplej to sprawdzę.
Dziękuję
A mierzona była kompresja w obecnym stanie silnika ? Czy jak były robione głowice to uszczelniacze zaworowe i gniazda też poszły do wymiany ?
Kompresji jeszcze nie robiłem, ale mam w planach, bo też o tym myślałem.
Co do zaworów to szczerze mówiąc nie pamiętam. Na pewno była planowana, chyba coś mi mówili o gniazdach, ale już minęło 6 miesięcy i na dobrą sprawę nie pamiętam. W sobotę będę w warsztacie to spytam.
Uszczelniacze na pewno były wymieniane, to pamiętam.
Dziękuję za uwagi[/b]

Reasumując:
1. sprawdzić kompresję
2. sprawdzić odmę
3. sprawdzić świece
4. sprawdzić przepustnicę
5. dowiedzieć się o gniazda zaworów
Ok, bardzo dziękuję za pomoc. Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę o wsparcie.
A co z dzwoniącymi zaworami?
Pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: resetx: 2014-02-05, 16:25 ]
Poprawiłem edycję

Przepraszam za bałagan, przyjąłem do wiadomości.

Re: exIII V8 po remoncie bierze olej

: 2014-02-04, 21:14
autor: Rad-T
ja mam tylko prośbę - edytuj wcześniejsze posty spisując wszystko w jednym zamiast pisać kilka postów jeden pod drugim :)

Re: exIII V8 po remoncie bierze olej

: 2014-02-05, 16:25
autor: resetx
ja mam tylko prośbę - edytuj wcześniejsze posty spisując wszystko w jednym zamiast pisać kilka postów jeden pod drugim
przyłączam się do prośby :) (poprawiłem edycję, po raz pierwszy i ostatni ;) )

Re: exIII V8 po remoncie bierze olej

: 2016-04-27, 00:16
autor: chief20
Wracając do starego tematu dzwoniących zaworów to okazało się że wszystko się dzieje w lewej głowicy:
1. Przepala olej przez uszczelniacze zaworowe. Po ich wymianie ustało spalanie oleju.
2. Dzwoniące zawory - "spece" zrobili obróbkę wałków rozrządu ale nie wymienili popychaczy. Również po ich wymianie dzwonienie w głowicy ustało. :)