Strona 1 z 2

luz zaworowy

: 2014-03-24, 17:25
autor: Kojot
dobra mam pytanie może ktoś ma materiały , wiedze jaki powinien być ustawiony luz zaworowy w ohv-ce próbowalem to znaleźć z radkiem w mądrej książce ale ze słabym efektem :-D a mi to spać nie daje :lol:

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 18:14
autor: MirEx68
To OHV nie ma olejowych popychaczy zaworów?

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 18:14
autor: Rad-T
no właśnie tak mi się zdawało :D tylko Kojot mi tu chce koniecznie coś regulować :D

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 18:16
autor: MirEx68
To oficjalnie: popychacze sa olejowe i nie ma jak to regulować.

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 18:17
autor: Kojot
no są ale jak zwalisz klawisze z czapy to jak potem ustawić ? ! :-D :-D

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 18:21
autor: MirEx68
Qrcze to mnie teraz zagiołeś :-D , musze coś pokombinować :roll:

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 18:42
autor: Speedo
luz jak najbardziej się reguluje, pompujesz popychacze olejem i luz ustawiasz na zero, jak w innych autach - na pierwszym się mijaja, na 4 regulujesz czy jak tam zapłon idzie, nie pamiętam zglowy ;)

zonk jest tylko wtedy, jak hydraulika nie trzyma

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 18:47
autor: Kojot
na pierwszym się mijaja, na 4 regulujesz
to w rzędowej 4 ;-) i jak ustawiać wiem tylko na ile bo jak napompować popychacz ? tego nie wiem :roll: i wiem że w w chevy chyba :roll: tym 2.8 luz jest 0.50 :-)

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 18:50
autor: Speedo
składasz wszystko, odpalasz na chwile na niewyregulowanych z pokrywa przylozona tak na sztuke, pochodzi, gasisz, zrywasz pokrywe i regulejszyn :)

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 18:54
autor: Kojot
haha to jakiś extrim :-D ale ten brak luzu mnie martwi w twoim opisie :-/ przecież luz zawsze musi być , bynajmniej mnie tak uczono mały bo mały ale musi :-/

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 18:59
autor: Speedo
poszukaj w jakichś manuałach, gdzies powinno być ze na hydraulice zero się ustawia, w sumie pare razy ustawiałem w ten sposób i dzialalo, nie wiem skad ta wiedza, od zawsze tak robie to nie analizuje :) w sumie mam Hiltona czy jakies inne amerykańskie dzielo od 4.0 może zerkne w wolnej chwili co one tam piszo o składaniu zaworków...

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 19:03
autor: Kojot
Hiltona
przerobiliśmy i nie znaleźliśmy :lol:

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 19:06
autor: Rad-T
znaleźliśmy, tylko stwierdziłeś, że za mały :) ale skoro speedo mówi że na 0 - to te ułamki po przecinku by się zgadzały :D :D :D

w mądrych książkach są parametry od zaworów:

Valve spring - free lenght - 1,91 inch
installed height - 1-37/64 to 1-39/64 inch

Stem diameter
intake - 0,3159 to 0,3167 inch
exhaust - 0,3149 to 0,3156 inch

Stem to guide clearance
intake - 0,0008 to 0,00025 ich
exhaust - 0,0018 to 0,0035 inch

oraz:

lobe lift (intake and exhaust)
1995 - 0,2756 inch
1996 i później - 0,272 inch

Allowable lobe lift loss - 0,005 inch

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 19:10
autor: Speedo
ja przerabiam hajnesa, guwno tu piszo, ze niby ponumerować popychacze gdzie który i zlozyc tak samo do starego walka, a jak się daje nowy walek to nowe popychacze koniecznie, a o reguracji ani słowa...

Re: luz zaworowy

: 2014-03-24, 19:11
autor: Kojot
to już wierz dlaczego spać nie moge ;-) moja niewiedza mnie budzi !!! :-D :-P