Strona 1 z 1

EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-13, 09:38
autor: mikolaj78
Cześć wszystkim.

Mam wyciek z pod uszcz. miski silnika i przymierzam się do wymiany ale oględziny nie napawają optymizmem ponieważ przeszkadzać mogą most i belka poprzeczna ramy.
Niby w okolicach smoka nic nie powinno przeszkadzać i jeśli jankesi pomyśleli to powinno to się udać w miarę bezproblemowo.Ale jeśli nie pomyśleli to trzeba będzie albo podwieszać silnik albo opuszczać most albo jedno i drugie :o

Jeśli któryś z kolegów miał do czynienia z taką wymianą to proszę o podzielenie się wiedzą.

Re: EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-13, 10:46
autor: Rad-T
w SOHC bez dźwignięcia silnika do góry i popuszczenia mosty na łapach nie ma szans na wyjęcie górnej miski, przerabiałem to u siebie i jest to mega chirurgiczna robota.

Re: EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-13, 12:35
autor: mikolaj78
To jest górna i dolna miska oleju ?

Re: EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-13, 12:48
autor: resetx
To jest górna i dolna miska oleju ?
tak, dolna to ta na samym dole (jak nazwa wskazuje ;) ) a górna jest tuż nad nią :)

Re: EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-13, 12:54
autor: mikolaj78
Nie sądziłem,że nad tą co ją gołym okiem widać jest jeszcze jedna

Re: EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-13, 12:57
autor: Rad-T
proszzzzz... tu widać obydwie.

czarna dolna, srebrna (główna) górna.

Obrazek

Re: EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-13, 12:58
autor: resetx
dolna to sama "blacha" montowana na chyba 10 śrub a górna to juz ten korpus taki większy montowany chyba na 20 śrub :)

Re: EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-13, 13:49
autor: mikolaj78
No to u mnie w V8 jest jedna micha

Re: EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-14, 21:36
autor: Robo21
Też się do tego przymierzam, poczytałem zagraniczne fora i wszędzie jest napisane, że silnik trzba unosić bo inaczej nie da rady wymienić uszczelki niestety.

Re: EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-14, 22:06
autor: Kojot
nie wiem jak w 5.0 ohv ale w 4.0 ohv ogarnołem temat bez ruszania silnika i innych ceregieli jest jeden minus : trzeba odłączyć skrzynie i odkręcić jarzmo tylniego uszczelniacza :-P te czopy amerykańskie lubią sobie życie utrudniać :lol: b.t.w. wszyscy na francuzów narzekali w swoim czasie ( że skomplikowane )

Re: EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-15, 08:43
autor: Robo21
Tak czy tak kupa roboty przy wymianie g.wnianej uszczelki. W moim przypadku nie do ogarnięcia.

Re: EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-15, 19:19
autor: karmel
U mnie też cieknie, ale nie zamierzam się za to zabierać... za dużo roboty za mały efekt.

Re: EX II V8 - wymiana uszczelki miski

: 2014-06-16, 16:16
autor: mikolaj78
Ja także poczytałem hamerykańskie fora i tam również piszą wyciąganiu silnika choć może obyłoby się bez totalnego wyjęcia a wystarczyłoby popuszczenie na poduszkach i podciągnięcie tak aby wyszła micha.
Na ichniejszym forum pojawiały się także pytania czy po opuszczeniu miski ile się da można wyciągnąć starą uszczelkę (myślę,że tak) i założyć nową przeciągając ją pod smokiem.
Też na taki patent wpadłem i doszedłem do wniosku,że może i by się udało tylko co zrobić jak w tej ciasnocie jakiś brud albo kawałek starej uszczelki wpadnie do miski :evil:
Pojawiały się też porady aby starą uszczelkę zostawić w spokoju i w miejscach gdzie jest największy wyciek zastosować odpowiedni silikon olejoodporny.
U mnie cieknie między motorem a ASB a od przodu jest lekkie zapocenie.
Mam specjalny klej montażowy do misek (stosuje się go czasami jeśli producent auta nie przewidział czegoś takiego jak uszczelka miski :-) ) który po wyschnięciu przypomina klasyczny silikon i sprawdza się doskonale.
Spróbuję tego patentu choć na samą myśl o tej robocie ogarnia mnie czarna rozpacz :cry: