Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
bogdan99
Posty: 28
Rejestracja: 2013-03-05, 07:06
Lokalizacja: Olsztyn

Kasowanie adaptacji ECU, przez jaki program? Problem z dział

2014-10-24, 20:30

Witam,

W naszym EX'ie 96' 5.0 V8 jest problem z pracą na benzynie. Auto chodzi jakby na 4 gary, mocy brak, strasznie benzyną śmierdzi z wydechu. W momencie jak się przełączy na gaz problem mija i auto odżywa
Podejrzewam że problem jest złe ustawienie gazu i rozjechanie się map. Mamy interfejs, mamy sondę szerokopasmową, także z ustawieniem nie będzie problem. Problemem jest skasowanie adaptacji komputera....
Auto stało z odpiętym akumulatorem parę dni i nic...

Stąd moje prozaiczne pytanie, jakim programem najłatwiej wykonać reset ECU?
Interfejs OBD też mamy, przetestowałem kilka programów i w żadnym nie mogłem wykonać prostego resetu korekt... :/

Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Kasowanie adaptacji ECU, przez jaki program? Problem z dział

2014-10-25, 10:35

W praktycznie każdym oprogramownaiu do LPG masz kasowanie adaptacji benzyna/gaz. A tak to zobacz czy Forscan nie ma takiej opcji, oraz scanxl z rozszeżeniem ford. Zainteresuj się czeskim interfejsem do fordów do komputerów ecc4/ecc5. Daje niesamowite możliwośći, a kosztuje bodajrze 200zł.
http://forum.fordiag.cz/

https://www.youtube.com/watch?v=pzI5epXh6Qg
proszę bardzo kasowanie adaptacji za pomocą tego interfejsika ;)
Ostatnio zmieniony 2014-10-25, 12:13 przez Kamyk., łącznie zmieniany 2 razy.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
bogdan99
Posty: 28
Rejestracja: 2013-03-05, 07:06
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Kasowanie adaptacji ECU, przez jaki program? Problem z dział

2014-10-25, 22:03

Właśnie ECU gazu nie jest wpięte w OBD, a ma taką opcję. I chyba trzeba będzie je wpiąć żeby samo się adaptowało.
Co do interfejsu to już go mam, także nie będę chyba kombinować z kolejnym.
Dzięki kolego, spróbuję tym co podałeś.
Ford Sierra 83" 2.0 V6 Coupe - Złota na żółtych
Ford Sierra 92" 2,3 16v sedan - żonowóz
Ford Sierra 2,9 24v6 4x4 sedan
Ford Sierra 85" Coupe
Ford EX II 96" 5.0 V8 - bulgoczący codziennowóz

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Kasowanie adaptacji ECU, przez jaki program? Problem z dział

2014-10-26, 00:01

Nie wydaje mi się. Sterownik gazu i tak musi się w jakiś sposób komunikować z komputerem silnika. W oprogramowaniu od LPG nie ma opcji autoadaptacji ? Jako to sterownik gazu ?
Ztego co pamiętam jak w scanxl wybierze się opcję kasowania DTC to kasuje również adaptację. Dzisiaj to robiłem i w golfie adaptację wystrzeliło w kosmos ;), znaczy wykasowało.
Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 2014-10-26, 00:02 przez Kamyk., łącznie zmieniany 1 raz.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
bogdan99
Posty: 28
Rejestracja: 2013-03-05, 07:06
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Kasowanie adaptacji ECU, przez jaki program? Problem z dział

2014-10-26, 20:49

Oczywiście że nie ma. Autoadaptacja sterowników LPG polega na rejestrowaniu czasów wtrysku z ECU benzyny i porównywaniu ich z czasami po włączeniu LPG, czyli badaniu korekt jakie komputer benzyny wprowadza po zmianie na gaz i ustaleniu dawki aby zmian tych nie było.
Ale to wszystko dzieje się z opóźnieniem i jest prawidłowe o ile warunki się nie zmieniły, a o to ciężko.
Przy podłączeniu sterownika do OBD ECU gazu ma na bierząco wgląd w korekty i stara się je utrzymać na takim samym poziome jak przy pracy na benzynie.
A tutaj rozjechało się totalnie, na benzynie przelewa niemiłosiernie, na gazie jest jako tako, z racji że większość czasu jeździ się na gazie.

Mamy jeszcze problem z nieszczelnością wydechu... Ale już po mału łatamy wszystkie dziury. Niestety ale kolektory w V8 to porażka lekka.. :->

Nie miałem dzisiaj czasu spojrzeć w te programy, ale trzeba wkońcu.. Może jutro...
Dzięki!
Pzdr
Ford Sierra 83" 2.0 V6 Coupe - Złota na żółtych
Ford Sierra 92" 2,3 16v sedan - żonowóz
Ford Sierra 2,9 24v6 4x4 sedan
Ford Sierra 85" Coupe
Ford EX II 96" 5.0 V8 - bulgoczący codziennowóz

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Kasowanie adaptacji ECU, przez jaki program? Problem z dział

2014-10-26, 21:39

Ale komputer benzyny na bierząco ustala dawkę. Masz Long fuel trim i short fuel trim. Jeśli wszystko jest w porządku to shortem ściągnie long do właściwego poziomu. W scan xl masz te wartośći podane jak się zmieniają, masz nawet tworzenie map z nich i na nich pięknie widać co się dzieje. Jak byś chciał mam wersję z rozszeżeniem do Fordów, dzięi któremu widzisz dużó więcej parametrów. Jak będziesz chciał to prześlę ci na pw, tylko napisz.
Nawet jak się większść jeździ na gazie to nic nie powinno się rozjerzdżąć. My w ex mieliśmy BRC sekwencję założoną dwano temu jak jeszcze sekwencje były drogie z 7 lat temu i jak mieliśmy autko przez 5 lat ni razu nic nie było zmieniane. Jedynie filtry. Komputerek pięknie działał. W takim razie jak komputer gazu komunikuje się z ECU ? Przecież odczyt z choćby czujnika położenia przepustnicy, obrotów i przepływomieża musi mieć.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
bogdan99
Posty: 28
Rejestracja: 2013-03-05, 07:06
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Kasowanie adaptacji ECU, przez jaki program? Problem z dział

2014-10-27, 19:30

Niestety, tak pięknie nie jest jak piszesz. Komp gazu widzi tylko czas wtrysku benzyny, podciśnienie w kolektorze - na podstawie którego oblicza obciążenie, ale gaz sam mierzy swoim map sensorem. I jeszcze obroty.
Oczywiście odczyt temperatury gazu, reduktora, pomiar ciśnienia gazu. Ale to nie zależy od benzyny zupełnie.

I ustawiając mapę przez korekty krótkoterminowe można rozjechać korekty długoterminowe i sprawić że przestanie jeździc na benzynie, bo przez ten krótki czas jazdy na benzynie nie daje rady sprowadzić korekt na dobrą drogę.
Teraz mierząc AFR dojdziemy co jest nie tak, ale prostowanie tego potrwa. A jak skasujemy korekty, zaadaptujemy na benzynie to bardzo łatwo ustawić gaz żeby nie rozjeżdżały się mapy. :)
Ford Sierra 83" 2.0 V6 Coupe - Złota na żółtych
Ford Sierra 92" 2,3 16v sedan - żonowóz
Ford Sierra 2,9 24v6 4x4 sedan
Ford Sierra 85" Coupe
Ford EX II 96" 5.0 V8 - bulgoczący codziennowóz

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Kasowanie adaptacji ECU, przez jaki program? Problem z dział

2014-10-27, 19:53

Chyba żę tak to rozpatrywać ;) To faktycznie mogło by się coś skiełbasić, no ale kurna bardzo szybko się regulują te długoterminowe. Popatrz w scan xl jak to szybko reaguje. Życzę powodzena w ustawianiu i czegam na wyniki ;)
Ostatnio zmieniony 2014-10-27, 20:14 przez Kamyk., łącznie zmieniany 1 raz.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”