Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
katz
Posty: 31
Rejestracja: 2014-09-15, 12:25
Lokalizacja: Szczecin

problem z transfer case

2015-01-16, 12:05

od kilku dni walcze z transfer case w explo 2003 4.6 V8.

Objawawami było napie@#$e przy zapinaniu przedniego napędu - tak jakby coś przeskakiwało na trybach.
Obstawiałem łańcuch - teraz jak skrzynia jest zdjęta łańcuch nie wygląda jakoś tragicznie - ma normalny luz. czy przyczyną mogą być zużyte tarczki sprzęgłą wiskotycznego - są przyjarane , jak stwierdzic czy kwalifikuja sie do wymiany? a może przyczyna leży gdzie indziej? w każdym bądź razie przełącznie na 4x4 high i low działa ,nie mam za bardzo pomysłów co to może być ...


https://www.youtube.com/w...sA&spfreload=10

objawy jak tu - tam obstawiają właśnie sprzęgło


i od razu mam pytanie - skoro jest tam sprzegło wiskotyczne to jaki olej lać?
Ostatnio zmieniony 2015-01-16, 12:39 przez katz, łącznie zmieniany 1 raz.

katz
Posty: 31
Rejestracja: 2014-09-15, 12:25
Lokalizacja: Szczecin

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 12:07

https://www.youtube.com/watch?v=Wf6W9Hp ... freload=10

objawy jak tu - tam obstawiają właśnie sprzęgło

katz
Posty: 31
Rejestracja: 2014-09-15, 12:25
Lokalizacja: Szczecin

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 12:21

i od razu mam pytanie - skoro jest tam sprzegło wiskotyczne to jaki olej lać?

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 12:33

katz

Zacznij używać takiej funkcji jak edytowanie !!!
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 18:03

Łańcuch... 3 krotnie miałem taki dźwięk :-(
smartpar.pl

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 18:03

katz, Ty u siebie też masz AWD? nie! na filmie jest wersja ze stałym napędem więc to co innego i o jakim sprzęgle wiskotycznym piszesz?
Obstawiałem łańcuch - teraz jak skrzynia jest zdjęta łańcuch nie wygląda jakoś tragicznie
ale że co? w sensie reduktor zdjęty?

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 18:05

Łąńcucowi nie wiele trzeba,żeby przeskoczył a jak już raz zacznie to za każdm razem jest mu łatwiej bo niszczy zęby...
smartpar.pl

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 18:07

Wiem coś o tym :) u mnie tez strzela, w sumie chyba od "nowości" :P

Tylko tutaj kolega się naczytał czegoś o w sumie go nie dotyczy :)

Naciąg łańcucha pacami się nie sprawdzi (przynajmniej nie laik) :-)

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 18:09

U mnie jeden wisiał jak guma w starych gaciach,kolejny był tak sobie a trzeci wyglądał jakby był ok a przeskakiwał jak wściekły.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 18:15

David, skoro dwa łańcuchy zjechały Ci już zęby, to czego się spodziewać...??? ;)
Ostatnio zmieniony 2015-01-16, 18:16 przez wit.rys, łącznie zmieniany 1 raz.
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 18:16

W inny reduktorze :-P
smartpar.pl

katz
Posty: 31
Rejestracja: 2014-09-15, 12:25
Lokalizacja: Szczecin

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 18:47

reduktor zdjety,
tylko jak sobie czytam amerykanskie fora to juz zwariowalem, wg rockauto powinienem miec bw 4410, z tym ze to jest awd, a ja mam przelaczniki na desce , czyli wg mnie to powinno byc bw 4011. mechanik powiedzial mi ze mam zajechane tarczki w elektro sprzegle... tylko czy tam sa w ogole tarczki? wg mnie nie powinno byc. czy samo to elektro sprzeglo moze jakos przeskakiwac albo wydawac niepokojące dzwieki? no i jak stwierdzic czy lancuch jest ok , czy nie... bo na oko wyglada dobrze - ma lekki luz , ale nie mam pojecia jak by to moglo przeskoczyc na zebach...
Ostatnio zmieniony 2015-01-16, 18:49 przez katz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 18:50

To sprawdź czy są tam tarczki :-) , i słuchaj co radzą znający problem. ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 18:57

teraz jak skrzynia jest zdjęta łańcuch nie wygląda jakoś tragicznie - ma normalny luz.
na jakiej podstawie to stwierdziłeś ? kupuj łańcuch tarczki też wymień ujarane tarczki powoduja słabsze dopinanie przodu w sytłacji kiedy będzie naprawde ci potrzebny to sie rozczarujesz :-P nie rób nic półśrodkami bo sie zemści ! masz na wierzchu to zrób ;-)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: problem z transfer case

2015-01-16, 18:58

ewentualnie może coś tobie strzelać jak masz zapięty przód (poprzez elektromagnes) i wtedy też słychać dziwne dźwięki :)

wydaje mi się że powinieneś zmienić mechanika albo zacząć lepiej szukać na temat działania i budowy reduktora... bo albo on albo Ty coś tu mieszacie...

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”