Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

kilka upierdliwości

2015-02-02, 12:09

witam

zakładam w jednym temacie żeby nie robić śmietnika
przejrzałem forum ( oczywiście jak pała niewiele znalazłem ) i chciałem dopytać o kilka spraw :)

1. sonda lambda
na jednym banku mam za bogato na benzynie ( przekłamanie o jakieś 20 procent ), wymienić jedna sondę czy dwie?
jeśli jedna czy przez ODB lub komputer gazowy będę miał możliwość diagnozy która to sonda?
kwestia samej wymiany, wymienić z wtyczka czy zarabiać kabelki? ( kwestia upierdliwości przy wymianie, łapy mam jak podolski złodziej )
jakie sondy polecacie do tego silnika?

2. immobilizer i alarm
mam dodany drugi alarm i jeden pilot od imo i tu jest pytanie czy w warszawie/okolicach (polecany elektryk/mechanik z Legionowa?) jest jakiś magik który to ogarnie ( wywali imo i zostawi centralny zamek z pilota )

3. automatyczne zamykanie drzwi po przekręceniu kluczyka
jak to wyłączyć? :)
wczoraj walczyłem z godzinę z instrukcją w łapie i dupa dalej sie zamyka...
da się to wyłączyć przez komputer?

4. podcieka uszczelniacz w przednim moście
wczoraj zauważyłem wyciek :( gdzie mogę kupić uszczelniacz i jakiej firmy?
polecicie jakiegoś mechaniora który go wymieni?

się rozpisałem ;)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: kilka upierdliwości

2015-02-02, 12:38

1. sonda lambda bank 1 lewa bank 2 prawa 1-sza przed katem 2-ga za
OBD wskaże, sondę sięgniesz dołem albo górą po zdjęciu kolektora wypniesz wtyczkę ułam na wtyczce zatrzask i przełóż przez nią klucz pełny płaskooczkowy

2 to musi wywalić spec

3. popróbuj na amerykańskim forum ale na naszym chyba też jest sekwencja podana kompem się nie da ręcznie trzeba cierpliwości ja milem z 15 podejść ale da się
4.
- przywitaj się z kolegami na forum w dziale powitań
- unieś cały przód
- odkręcić koło
- zdjąć zacisk hamulcowy
- zdjąć tarczę hamulcową (zaznacz markerem szpilkę z piasty i otwór z tarczy żeby założyć tak samo)
- odkręć od tyłu ze zwrotnicy 3x nakrętka 15 piastę zawieś żeby nie odpinać absu
- przecinak i młotek stuku puku w półoś przy moście do zewnątrz i na stół
- wydłub lub użyj ściągacza uszczelnienie z łożyskiem i wymień oba
- złóż do kupy oczyść powierzchnię tarczy i płaszczyznę piasty załóź koło

uszczelnienie http://sklepjeep.redcart.pl/p/638/13590 ... -ford.html

rabat 5% za zakup przez www i 15% za podanie hasła klubowego
Ostatnio zmieniony 2015-02-02, 12:41 przez boris, łącznie zmieniany 4 razy.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-02-02, 14:28

przywitałem się :D
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... hp?t=14338
sam tego nie zrobię brak narzędzi na chwile obecna :( ( głównie podnośnika i kobyłek )
podjadę do Piotra z Legionowa może się podejmie ;)
dzięki za rady

pozdrawiam

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: kilka upierdliwości

2015-02-02, 22:48

jeszcze napisz o który uszczelniacz chodzi,na półosie czy na wał napędowy-do kupienia w aso nie są jakieś masakrycznie drogie.
z centralnym potrzebna cierpliwość-ta jak pisze boris mi to zajęło jakieś 3-4 próby i udało się :-P
tel. 606414212

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-02-02, 23:34

uszczelniacz półosi lewy
rozmawiałem z Piotrem z legionowa ogarnie mi większość problemów w akceptowalnych pieniądzach ;)

zdam relacje po zabiegu

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-02-04, 14:47

witam

nie jest tak różowo jak myślałem ;)
uszczelnienie mostu do ogarnięcia przez Piotra z legionowa, z immobilizerem jest problem...
centralka immo zintegrowana z ecu i tylko emulator wchodzi w grę
I tu są dwie opcje
Pierwsza to wywalenie immo i zostawienie dodatkowego alarmu, który jest zamontowany
Druga to zostawienie immo i wywalenie dodatkowego alarmu

znalazłem pilota na ebayu http://www.ebay.pl/itm/FORD-ESCORT-MK7- ... 3a93d3bcc3 oznaczenia i wygląd identyczne
pytanie czy ktoś z kolegów ma do sprzedania takiego pilota? ;)
opcja z pozostawienie immo i wywaleniem dodatkowego alarmu bardziej mi odpowiada ;)

ryglowanie zamka po przekręceniu kluczyka siebie odpuściłem do czasu wymiany przełącznika centralnego w drzwiach ;)

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-02-09, 20:01

alo:)

małe podsumowanie

wymieniona sonda lambda bank pierwszy, w spalinach nie czuć paliwa i silnik pracuje równo na wolnych obrotach
(dostęp do sondy od strony pasażera przez zdjęte nadkole )

wymienione spalone żarówki podświetlenia zegarów (oczywiście jedna menda która świeciła spaliła się w drodze do domu ale pitole nie będę jej wymieniał )

pomierzyłem amorek poprzeczny, ale przed zamocowaniem nowego będę musiał poprawić mocowanie amorka do ramy

doszedł pilot immo, podjadę do jakiegoś magika może go doda bez pinu jak nie będę walczył z aso :)

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: kilka upierdliwości

2015-02-09, 20:03

wymienione spalone żarówki
jedna menda która świeciła spaliła się
Trzeba było wymienić na ledy...
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-02-09, 20:40

Ciężko szła sonda ? Jakim kluczem ? Moja czeka w szafie ze dwa lata na natchnienie, jak nie lepiej, a że rocznik ten sam to tyle samo czasu siedziała i pewnie tak samo pójdzie. Psikałeś czymś ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-02-09, 20:49

psikałem penetrolem, ze 40 min odkręcałem
na bardzo gorącym kolektorze tylko od dołu na 12-tce oczku zmiana klucza co ząbek i to tak pierwsze dwa obroty przez gazrurkę, później jak przestygło od góry przez nadkole już łatwiej, klucz łapał co trzy ząbki
dojście do wtyczki przez nadkole

dokręcanie od góry na pastę miedzianą bez specjalnego klucza ( zwykły płaski )

oczywiście koło trzeba zwalić :)
Ostatnio zmieniony 2015-02-09, 21:18 przez troll73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-02-09, 22:04

Oki dzięki, wiosna idzie to się może zrobi.. A w czym wymiana polepszyła jak moc, spalanie ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-02-09, 22:58

pierwszy objaw to brak zapachu paliwa (lpg/benzyna) w spalinach i brak telepania silnikiem na wolnych obrotach
przejechałem 60 kilo i "czuć", że auto inaczej się zbiera. nie potrafię stwierdzić czy jest bardziej żwawe czy nie, po prostu inaczej
dam znać co ze spalaniem po 2-3 tankowaniach

u mnie jest jeszcze dziwny myk z wpinką komputera gazowego
czasy wtrysku gazu są brane z czasów wtrysków benzynowych, ale jest jeszcze korekta po sondzie (jednej) i tu jest niewiadoma

ćwiczyłem różne opcje odłączenia sond i obstawiam, że ecu przy odłączonej sondzie z której jest brany sygnał do gazu bierze korekty z komputera gazowego
przy odłączeniu drugiej sondy robi się kicha i błąd mieszanki

tak węc wymieniłem sonde z której nie jest brany sygnał do gazu ( po przemyśleniu tak na dobrą sprawę na ryzyk fizyk)
nie wiem na jakiej zasadzie ecu zbiera sygnały i jak robi korekty wiec cała operacja była na wyczucie :D

inna sprawa to to, że skaner nie widzi poprawnie mojego auta ...
łącze się z fordem rangerem silnik OHV jak wybieram explorera wywala błąd połączenia
być może coś z ecu jest nie ten tego,,,

podłącze się jeszcze do gazu i zobaczę jakie czasy wtrysków są, dam znać

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: kilka upierdliwości

2015-02-10, 08:12

Kolego może sie kijowym kompem podłączasz.
Zadzwoń do mnie to podłączymy go amerykańskim Solusem bo widzę żeś z wawy
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-03-07, 00:13

alo :)

na początek albricht dzięki za skan mojego trupka ;)

teraz do sedna...
skan pokazał, że jedna sonda pokazuje głupoty ( nowa wymieniona ) a więc zgodnie z zaleceniami sprawdzenie wiązki sondy ( był mały babol w wiązce plus wilgoć na wtyczce do ECU) - poprawione, ale praca silnika bez zmian
kolejna zabawa z odłączeniem aku na noc i odpalenie z odłączonymi sondami rano - zrobione zgodnie z zaleceniami i na benzynie chodzi jak chodził a na gazie o dziwo równo, prawie idealnie ( po około 50 kilometrach wszystko wróciło do normy )
i ty mnie tkneło, dlaczego na gazie ok ...

pożyczyłem kompa ze skanerem odb i jazda na testy
błąd sond wykasowany i w drogę
objaw pierwszy ( na benzynie ) telepie, ale sondy pracują poprawnie za to czasy wtrysków z kosmosu
objaw drugi ( na gazie) telepie, sonda bank 2 uboga mieszanka ( wywaliło czek ) czasy wtrysku na banku drugim o połowę krótsze od banku pierwszego ...
no to zabawa dalej
kabelek do staga podłączam a tam nie ma map benzynowych i błąd wtryskiwaczy benzynowych 1,3,5...
nerw mnie złapał, wywaliłem błędy, wywaliłem mapy gazu i dawać od nowa zbieram mapy benzyny w stagu. przejechałem 5 kilometrów i czek uboga mieszanka bank 2...
wywaliłem jeszcze raz błędy, zebrałem jakąś szczątkowa mapę benzyny i przełączam na gaz i dupa to samo- sonda bank 2 i czasy wtrysków 1,3,5 o połowę krótsze
spalanie w czasie całej zabawy powyżej 20 litrów na sto

podsumowanie/wnioski ;)
tak na moje oko problem jest z kompem gazowym albo z wpinką w wiązkę wtrysku
w poniedziałek wydłubie kompa od gazu i sprawdzę czy nie ma jakiś zimnych lutów, przegrzanych tranzystorów i sprawdzę wpięcie w wiązkę wtrysków czy drutexu nie ma jakiegoś

to tyle co mi przyszło do głowy
wszelkie sugestie/pomysły mile widziane :D
pozdrawiam

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: kilka upierdliwości

2015-03-07, 01:15

Można jeszcze wprowadzić gotowe ustawienia od innego auta z OHV i Stagiem 300 i na tym sprawdzić jak się będzie zachowywał .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”