Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Pytanie do speców

2015-05-12, 20:31

Siema

Załączyłem fotke.
Widać na niej silnik krokowy i to COŚ :

Obrazek

własnie o to COŚ mam pytanie

a mianowicie : Co To Kur.. Jest ? :o

Po co to i w ogóle czemu stuka ? :/

Hałasuje mi to niemożebnie :(

Z góry dzięki bo już mnie trafia - jak jaki DiZeL w jakim OpElU czy BeEmCe

( to nie kurz - to rzepak tak pyli :) )
Załączniki
explo.JPG
to coś
explo.JPG (109.11 KiB) Przejrzano 4731 razy

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Pytanie do speców

2015-05-14, 19:32

To jest wydumka we wczesnych SOHC, potem ten element zniknął na amen, związane z posranymi normami emisji spalin, etc ale czemu dokładnie miało służyć nie mam zielonego pojęcia :D ogólnie to w ogóle wczene SOHC miały masę takich dodatków pseudo eko, dodanych na szybko i byle gdzie, aby tylko odczyty się zgadzały z nowymi normami. Potem (po 98 roku) trochę to już przemyśleli i przekonstruowali i poznikały taki cuda, a całość systemu powietrze/paliwo trochę się uprościła.

W sumie ciekawe, czy jakby założyć górny dolot od SOHC 99 razem z krokowcem to komputer by pyszczył coś ;)

Edyta.
Dobra oświeciło mnie - to jest sterowanie od podciśnień :) w późniejszych SOHC to wylądowało pod kolektorem z boku przy grodzi po lewej stronie:

Obrazek

Edyta2...

w sumie to już zgłupiałem :P bo sterowanie ma jeszcze elektrykę, a tu idzie tylko podciśnienie...
Ostatnio zmieniony 2015-05-14, 19:41 przez Rad-T, łącznie zmieniany 2 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Pytanie do speców

2015-05-14, 19:41

to ja jeszcze edycie podpowiem to badziew egr-a ;-) w 1i 2 wypadku steruje jego łotwarciem :-)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Pytanie do speców

2015-05-14, 19:42

a no to dobrze mówiłem, że eko sreko pierdeko :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Pytanie do speców

2015-05-14, 22:42

To na pierwszej fotce u góry to układ ,który miał wyrównywać ciśnienie w obu dolotach .
Aby się tego pozbyć wystarczy zdemontować klapę przepustnicy ,którą steruje ten kawałek drutu oznaczony strzałką .
Ostatnio zmieniony 2015-05-14, 22:46 przez mastan, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Pytanie do speców

2015-05-15, 11:22

mastan, a orientujesz się może czym się objawia wadliwe działanie tego urządzonka?

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie do speców

2015-05-16, 23:56

mastan jesteś mistrzem !! :)

pytanie tylko - czy ma to jakiś wpływ na spalanie ?

bo na pracę silnika i moc - żaden .... a wręcz mam wrażenie że z otwartym pracuje lepiej na wolnych obrotach - tzw biegu jałowym

czyli demontaż i zaślepienie ustrojstwa ? :)

Awatar użytkownika
zBYcH
Posty: 465
Rejestracja: 2012-05-06, 14:06
Lokalizacja: Vietz lubuskie

Re: Pytanie do speców

2015-05-17, 13:10

w większości aut w EGR wywalenie bądź ominięcie powoduje lepszą pracę silnika, czy to Opel czy VW czy Fordzisław, zdrowsze powietrze do silnika idzie.

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie do speców

2015-05-18, 07:45

no jakoś nie do końca chyba...
zaślepiłem egr i zaczął palić jakieś 30 % więcej...

sprawa tylko z tym "zaworem" który wyrównuje ciśnienie w obu kolektorach. Na ile to jest potrzebne, lepiej otworzyć czy lepiej zamknąć na stałe...?

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Pytanie do speców

2015-05-18, 08:40

no jakoś nie do końca chyba...
zaślepiłem egr i zaczął palić jakieś 30 % więcej...

sprawa tylko z tym "zaworem" który wyrównuje ciśnienie w obu kolektorach. Na ile to jest potrzebne, lepiej otworzyć czy lepiej zamknąć na stałe...?
Mastan wyraźnie napisał.
Nie masz odłączyć cięgna które pozostawi przepustnicę w jakiejś pozycji, tylko tą przepustnicę wywalić - a wtedy się nie będziesz martwił w jakiej jest pozycji.

Ps. może po zaślepieniu egr zaczął normalnie brać paliwko zamiast żyć na szambie odpadowym w postaci spalin. Piszesz że więcej pali, ale nic na temat kultury pracy silnika i np. zmiany mocy. No i napisz ile teraz pali.


Jak nic się nie zmieniło oprócz wzrostu zużycia paliwa to wróć do wersii z EGR .
Ostatnio zmieniony 2015-05-18, 08:45 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Pytanie do speców

2015-05-18, 10:09

Chyba niektórzy żle zrozumieli ,nie usuwamy ani nie zaślepiamy EGR ,usuwamy tylko klapkę przepustnicy .Na fotach jak to wygląda u mnie w 98r po zmianie i w 02r ,tu oryginał bez zmian .
Załączniki
SDC12155.JPG
02r
SDC12155.JPG (221.46 KiB) Przejrzano 4573 razy
SDC12157.JPG
98r
SDC12157.JPG (247.67 KiB) Przejrzano 4573 razy
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie do speców

2015-05-18, 10:22

Mastan :-) teraz jasne wywalić klapkę i po sprawie :-)
Tutaj pytanie - rurkę od podciśnienia zaslepiłeś czy po prostu odłaczyłeś?

Co do EGR to inna bajka zupełnie.
Niektórzy opisują tu cudowne historie na temat spalania po zaslepieniu EGR, więc też zaślepiłem.

Więc kultura pracy silnika bez zmian, moc bez zmian.
Spalanie było ok 12 jest ok 16-17 więc zadek a nie interes :-P

Ponad to strasznie ostry zapach spalin się zrobił.. Jak stoję w korku czy na światłach to aż w nosie piecze... :-(

EGR do "odślepienia" :-)

zauważyłem za to dziwna rzecz... czy u Was olej w silniku zaciąga również lekko zapachem benzyny...? bo u mnie z lekka czuć... zaniepokojony trochę tym jestem...i
Ostatnio zmieniony 2015-05-18, 10:25 przez pajur, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Pytanie do speców

2015-05-18, 10:32

Mastan :-) teraz jasne wywalić klapkę i po sprawie :-)
Tutaj pytanie - rurkę od podciśnienia zaslepiłeś czy po prostu odłaczyłeś?
Ja mam zdemontowane i rurkę zaślepioną ,to tak przy okazji grzebania przy rozrządzie .
Najprościej to jest obciąć ten drut co sterował przepustnicą .
Ostatnio zmieniony 2015-05-18, 13:27 przez mastan, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Pytanie do speców

2015-05-18, 12:20

sorki ale jakoś nie mogę zatrybić... co mi to da że toto zdemontuje i zaślepie? bedzie mniej palił, bedzie miał wiecej mocy, będzie równiej chodził czy co?

dopytuje tak bo kiedyś mi działało to niepoprawnie, więc wziąłem i naprawiłem, nie za bardzo moge pokumać czasookresy ale kiedyś też zaczął mi trochę więcej palić i nie wiem czy mam te dwie rzeczy wiązać ze sobą

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie do speców

2015-05-18, 13:02

Cóż.. madakelus, wygląda na to że nie ma to wpływu na spalanie :-)
mowa o przegrodzie między kolektorami

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”