Strona 1 z 2

Pytanie do speców

: 2015-05-12, 20:31
autor: pajur
Siema

Załączyłem fotke.
Widać na niej silnik krokowy i to COŚ :

Obrazek

własnie o to COŚ mam pytanie

a mianowicie : Co To Kur.. Jest ? :o

Po co to i w ogóle czemu stuka ? :/

Hałasuje mi to niemożebnie :(

Z góry dzięki bo już mnie trafia - jak jaki DiZeL w jakim OpElU czy BeEmCe

( to nie kurz - to rzepak tak pyli :) )

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-14, 19:32
autor: Rad-T
To jest wydumka we wczesnych SOHC, potem ten element zniknął na amen, związane z posranymi normami emisji spalin, etc ale czemu dokładnie miało służyć nie mam zielonego pojęcia :D ogólnie to w ogóle wczene SOHC miały masę takich dodatków pseudo eko, dodanych na szybko i byle gdzie, aby tylko odczyty się zgadzały z nowymi normami. Potem (po 98 roku) trochę to już przemyśleli i przekonstruowali i poznikały taki cuda, a całość systemu powietrze/paliwo trochę się uprościła.

W sumie ciekawe, czy jakby założyć górny dolot od SOHC 99 razem z krokowcem to komputer by pyszczył coś ;)

Edyta.
Dobra oświeciło mnie - to jest sterowanie od podciśnień :) w późniejszych SOHC to wylądowało pod kolektorem z boku przy grodzi po lewej stronie:

Obrazek

Edyta2...

w sumie to już zgłupiałem :P bo sterowanie ma jeszcze elektrykę, a tu idzie tylko podciśnienie...

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-14, 19:41
autor: Kojot
to ja jeszcze edycie podpowiem to badziew egr-a ;-) w 1i 2 wypadku steruje jego łotwarciem :-)

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-14, 19:42
autor: Rad-T
a no to dobrze mówiłem, że eko sreko pierdeko :P

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-14, 22:42
autor: mastan
To na pierwszej fotce u góry to układ ,który miał wyrównywać ciśnienie w obu dolotach .
Aby się tego pozbyć wystarczy zdemontować klapę przepustnicy ,którą steruje ten kawałek drutu oznaczony strzałką .

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-15, 11:22
autor: madakelus
mastan, a orientujesz się może czym się objawia wadliwe działanie tego urządzonka?

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-16, 23:56
autor: pajur
mastan jesteś mistrzem !! :)

pytanie tylko - czy ma to jakiś wpływ na spalanie ?

bo na pracę silnika i moc - żaden .... a wręcz mam wrażenie że z otwartym pracuje lepiej na wolnych obrotach - tzw biegu jałowym

czyli demontaż i zaślepienie ustrojstwa ? :)

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-17, 13:10
autor: zBYcH
w większości aut w EGR wywalenie bądź ominięcie powoduje lepszą pracę silnika, czy to Opel czy VW czy Fordzisław, zdrowsze powietrze do silnika idzie.

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-18, 07:45
autor: pajur
no jakoś nie do końca chyba...
zaślepiłem egr i zaczął palić jakieś 30 % więcej...

sprawa tylko z tym "zaworem" który wyrównuje ciśnienie w obu kolektorach. Na ile to jest potrzebne, lepiej otworzyć czy lepiej zamknąć na stałe...?

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-18, 08:40
autor: jacek4
no jakoś nie do końca chyba...
zaślepiłem egr i zaczął palić jakieś 30 % więcej...

sprawa tylko z tym "zaworem" który wyrównuje ciśnienie w obu kolektorach. Na ile to jest potrzebne, lepiej otworzyć czy lepiej zamknąć na stałe...?
Mastan wyraźnie napisał.
Nie masz odłączyć cięgna które pozostawi przepustnicę w jakiejś pozycji, tylko tą przepustnicę wywalić - a wtedy się nie będziesz martwił w jakiej jest pozycji.

Ps. może po zaślepieniu egr zaczął normalnie brać paliwko zamiast żyć na szambie odpadowym w postaci spalin. Piszesz że więcej pali, ale nic na temat kultury pracy silnika i np. zmiany mocy. No i napisz ile teraz pali.


Jak nic się nie zmieniło oprócz wzrostu zużycia paliwa to wróć do wersii z EGR .

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-18, 10:09
autor: mastan
Chyba niektórzy żle zrozumieli ,nie usuwamy ani nie zaślepiamy EGR ,usuwamy tylko klapkę przepustnicy .Na fotach jak to wygląda u mnie w 98r po zmianie i w 02r ,tu oryginał bez zmian .

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-18, 10:22
autor: pajur
Mastan :-) teraz jasne wywalić klapkę i po sprawie :-)
Tutaj pytanie - rurkę od podciśnienia zaslepiłeś czy po prostu odłaczyłeś?

Co do EGR to inna bajka zupełnie.
Niektórzy opisują tu cudowne historie na temat spalania po zaslepieniu EGR, więc też zaślepiłem.

Więc kultura pracy silnika bez zmian, moc bez zmian.
Spalanie było ok 12 jest ok 16-17 więc zadek a nie interes :-P

Ponad to strasznie ostry zapach spalin się zrobił.. Jak stoję w korku czy na światłach to aż w nosie piecze... :-(

EGR do "odślepienia" :-)

zauważyłem za to dziwna rzecz... czy u Was olej w silniku zaciąga również lekko zapachem benzyny...? bo u mnie z lekka czuć... zaniepokojony trochę tym jestem...i

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-18, 10:32
autor: mastan
Mastan :-) teraz jasne wywalić klapkę i po sprawie :-)
Tutaj pytanie - rurkę od podciśnienia zaslepiłeś czy po prostu odłaczyłeś?
Ja mam zdemontowane i rurkę zaślepioną ,to tak przy okazji grzebania przy rozrządzie .
Najprościej to jest obciąć ten drut co sterował przepustnicą .

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-18, 12:20
autor: madakelus
sorki ale jakoś nie mogę zatrybić... co mi to da że toto zdemontuje i zaślepie? bedzie mniej palił, bedzie miał wiecej mocy, będzie równiej chodził czy co?

dopytuje tak bo kiedyś mi działało to niepoprawnie, więc wziąłem i naprawiłem, nie za bardzo moge pokumać czasookresy ale kiedyś też zaczął mi trochę więcej palić i nie wiem czy mam te dwie rzeczy wiązać ze sobą

Re: Pytanie do speców

: 2015-05-18, 13:02
autor: pajur
Cóż.. madakelus, wygląda na to że nie ma to wpływu na spalanie :-)
mowa o przegrodzie między kolektorami