Strona 1 z 2

Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-13, 16:00
autor: Detox
Witam,
mam pytanko co do swojego Explorera [II 4.0 204KM 98r. benzyna/gaz] mianowicie odpala ładnie (jednak czasem na benzynie za 2-3 razem) jeździ bez problemu mocy nie brakuję jednak gdy silnik się nagrzeje i/lub na dworze jest upał zaczyna się dusić i przerwyać przy dodawaniu gazu na obrotach zazwyaczaj poniżej 2000.

Tak samo gdy stoi na luzie i się zagazuje na rozgrzanym silniku to (jak by to nazwać) ma przerwany ciąg tzn. nie reaguje czysto na wejście z małych do nagle dużych obrotów poza tym jest to mało zauważalne ale jednak.

Póki co zaplanowałem wymiane uszczelek pod kolektorem które były nie raz sprawdzane, załatanie dziur w wydechu i ew. wymiana filtra paliwowego.
Na benzynie reaguje trochę lepiej niż na gazie lecz i tak widać, że coś mu dolega.

Nie mam pojęcia co może być problemem i czy zaplanowane wymiany coś zaradzą dlatego napisałem z wyprzyedzeniem o jakiekolwiek rady zanim zacznę go diagnozować.

Także bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc bo szkoda Forda. :-(

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-18, 18:44
autor: MirEx68
Zdiagnozować (w sensie podpiąć do kompa i sczytać błędy jeżeli takie są) by się przydało, bo tak to można wymieniać sporo różnych powodów takiego zachowania silnika.

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-18, 19:21
autor: Detox
P1762
P1131
P0171
P0174
Takie błędy mi pokazywał po skasowaniu i dniu jeżdżenia.
Przerabiałem odczytywanie tych kodów ale w końcu nie mogłem dojść do konsensus.
Sondy były wymieniane ~rok temu (nie wiem na jakie) a ostatnio diagnozowanie ponoć nie wykryło problemów z sondami.
Jest możliwośc że nastąpiła nieszczelność przed sondami i one wariują gdy się nagrzeją?

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-18, 19:45
autor: MirEx68
P1762- ogólnie mówiąc, zwarcie lub uszkodzenie na czujniku, regulatorze ciśnienia.
P1131- problemy z sondą, może być zły odczyt co powoduje wzbogacenie lub zubożenie mieszanki.
P0171- wskazuje na zbyt ubogą mieszankę
P0174- tutaj podobnie
Wniosek taki że trzeba doprowadzić sondy do porządku, uszczelnić dolot w razie potrzeby.

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-18, 21:01
autor: Detox
Czyli jak rozumiem 2 ostatnie błędy mogą być przyczyną pozostałych?!
[P1762]Mowa tutaj o regulatorze ciśnienia czyli o MAF'ie? Jeśli tak to diagnozowałem go i przeczyszczałem "benzyną" co jednak nie wyklucza jego zawodności.

Dolot był sprawdzany i prawdopodobnie sczelny, wymieniałem też uszczelki.

Jakie sondy są sprawdzone i najbardziej niezawodne do Pb/Lpg według was?! Dowiem się też jakie mam zamontowane obecnie i je porównam.

Dodam też, że w zachmurzony dzień w porównaniu do uprzednich upałów Ford zachowywał się w ~80% zauważalnie lepiej niż dotychczas i to przy długim użytkowaniu, co mnie bardzo dziwi...

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-18, 21:17
autor: MirEx68
Czyli jak rozumiem 2 ostatnie błędy mogą być przyczyną pozostałych?!
[P1762]Mowa tutaj o regulatorze ciśnienia czyli o MAF'ie? Jeśli tak to diagnozowałem go i przeczyszczałem "benzyną" co jednak nie wyklucza jego zawodności.
Tutaj jest mowa o elektrozaworze w skrzyni.

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-18, 21:58
autor: karolb863
proponuję sprawdzić podciśnienia egr.

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-19, 06:38
autor: Detox
Jak sprawdzić to podciśnienia egr? Można samemu czy mechanik?
To samo z tym elektrozaworem. Da się diagnosykiem to sprawdzić?

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-19, 21:54
autor: karolb863
na początek sprawdź szczelność wszystkich przewodów podciśnieniowych,czy nie są przełamane,czy końcówki się nie rozwarstwiły(popękały).

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-20, 17:22
autor: Detox
OK sprawdzę, i dodaję jeszcze jedno pytanie;

Czy układ paliwowy w aucie może źle wpływać na jazdę na Lpg? :?:

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-20, 17:54
autor: troll73
alo ;)

może w dwóch przypadkach
1. wtryski nie trzymają ciśnienia i "dolewają" niezależnie od cyklu pracy
2. wtryski dostają sygnał otwarcia pomimo pracy na gazie ( źle wykonane wcięcie w wiązkę lub uwalony komputer gazowy)

drugi przypadek miałem z kompem KME ;)

w pierwszym przypadku trzeba sprawdzić wtryski na ciśnieniu czy nie leci, w drugim miernik/oscyloskop do łapki i sprawdzamy sygnały na każdy wtrysk ;)

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-21, 15:03
autor: Detox
Znów coś nowego. Nie odpala na benzynie, a jak odpale na gazie i pojeżdże to wszystkie objawy opisane na początku z czasem zanikają, z dnia na dzień jeździ się coraz lepiej.

Ostatnio planowaną zmianę filtra paliwa przełożyłem i mam nadzieję że to jest przyczyną, dopatrzyłem że nie był zmieniany dawno. Mimo wszystko w jakimś stopniu ta benzyna mu szkodzi i nie wiem co jest grane. Muszę zdniagnozować w takim razie te wtryski...

W tej chwili największy problem to że nie odpale rano na gazie nawet, chyba że jakimś cudem... :-?

Btw.to podciśnienie EGR jest w pełni sprawne.

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-21, 15:26
autor: Rad-T
Znów coś nowego. Nie odpala na benzynie, a jak odpale na gazie i pojeżdże to wszystkie objawy opisane na początku z czasem zanikają, z dnia na dzień jeździ się coraz lepiej.

Ostatnio planowaną zmianę filtra paliwa przełożyłem i mam nadzieję że to jest przyczyną, dopatrzyłem że nie był zmieniany dawno. Mimo wszystko w jakimś stopniu ta benzyna mu szkodzi i nie wiem co jest grane. Muszę zdniagnozować w takim razie te wtryski...

W tej chwili największy problem to że nie odpale rano na gazie nawet, chyba że jakimś cudem... :-?

Btw.to podciśnienie EGR jest w pełni sprawne.
A sprawdzałeś ciśnienie paliwa na listwie ? słychać w ogóle pompkę paliwa jak przekręcasz zapłon?

LPG sekwencja? Rano coraz chłodniej się robi teraz, więc odpalanie awaryjne będzie utrudnione przy zimnym parowniku od gazu.

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-21, 15:41
autor: Detox
A jak sprawdzić to ciśnienie paliwa?
Nie zauważyłem jeszcze czy to może być uszkodzona pompa, zwrócę uwagę przy wymianie filtra.

Tak, sekwencja. Znaczy to że nie będzie już innego sposobu na odpalenie w najgorszym wypadku?!

Re: Explorer II - przerywa przy wyższej temperaturze

: 2015-08-21, 15:45
autor: Rad-T
Tak, sekwencja. Znaczy to że nie będzie już innego sposobu na odpalenie w najgorszym wypadku?!
Gaz potrzebuje ciepła, żeby zmienić stan skupienia ;) i dlatego parownik jest podpięty pod układ chłodzenia auta. A jak parownik zimny, to LPG nie ma ochoty współpracować i będzie coraz trudniej odpalać go awaryjnie na gazie.

Ciśnienie na listwie paliwowej sprawdzasz zaworkiem (wygląda jak wentyl) - jest w okolicach EGR, widać go pod górnym kolektorem ssącym po prawej stronie stojąc od przodu auta.