Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

EX II 00r V6 SOHC ciekawy przypadek

2015-09-08, 22:38

Naprawiam na miejscu u klienta EXII, który przestał gadać podczas jazdy generalnie stracił moc a że klient mieszka na terenie ogródków działkowych nie ma szans wjechać tam lawetą a już w ogóle wyjechać.

Samochód zdechł kręci nie odpala przy otwartej przepustnicy jakby chciał zapalić ale dupa paliwo wylewa się przepustnicą a króćcu EGR'u normalnie stoi tafla benzyny.

Sprawdziłem że:
zawór podciśnieniowy listwy paliwowej jest sprawny
czujnik wałka rozrządu sprawny
czujnik wału sprawny
wtryskiwacze sprawne
TPS sprawny
przepływka sprawna
komputer zero błędów
pompa paliwowa z 2 metrów opryskała mi czapkę
kompresja na cylindrach (Bar) Lewa 6,5 6,5 6,7 Prawa 3,1 3,0 3,3
rozrząd sprawny
cewka sprawna
iskra jest miarowa i odpowiedniego koloru

Co podpada:

podciśnienie listwy paliwowej jest z tyłu silnika dochodzi do niej długi przewód z kilkoma kolankami

MAF sensor (tu uwaga) jest metalowy - ten z jedynki założony po tym jak spalił się stary plastikowy, serwis aut amerykańskich Osielsko tłumaczył że jedynkowy jest metalowy i bardziej wytrzymały na spalenie :mrgreen:

świeca z prawej głowicy pierwsza od lampy miała w sobie kawałki czerwonego silikonu pochodzącego z uszczelniania przez klienta dolnych uszczelek kolektora można było z niej wydłubać czerwone miękkie kawałki silikonu nie rozumiem jak on przeżył warunki panujące w cylindrze raz że się nie stopił dwa że go nie wyssało.....

Pewnie i tak sam sobie za jakiś czas odpowiem na to pytanie bo w piątek trafi do mnie na warsztat po podjęciu karkołomnej próby wydostania go z działek ale jestem ciekaw co wy o ty myślicie...
Ostatnio zmieniony 2015-09-09, 07:36 przez boris, łącznie zmieniany 4 razy.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EX II 00r V6 SOHC ciekawy przypadek

2015-09-09, 01:25

a kompresja na cylindrach zwłaszcza po prawej to Ci nie podpada? w jakich to jest jednostkach? bo jak w barach to on ma oberwany rozrząd ;)
Ostatnio zmieniony 2015-09-09, 01:25 przez Speedo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EX II 00r V6 SOHC ciekawy przypadek

2015-09-09, 07:37

kompresja na prawej jest żenująca Speedo dostajesz + jeden punkt za czytanie ze zrozumieniem i spostrzegawczość :mrgreen: ale już na niższej odpalały
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: EX II 00r V6 SOHC ciekawy przypadek

2015-09-09, 09:24

Może rozleciały się katalizatory i całkowicie zapchały przelot spalin .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EX II 00r V6 SOHC ciekawy przypadek

2015-09-09, 09:32

z wydechu lecą krople paliwa
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: EX II 00r V6 SOHC ciekawy przypadek

2015-09-09, 09:35

To jaka oszczędność w exploatacji... ;D Trzeba tylko zamontować "wyłapywacz"... ;P
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
art-set
Posty: 140
Rejestracja: 2010-10-20, 20:43
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt: Strona WWW

Re: EX II 00r V6 SOHC ciekawy przypadek

2015-09-09, 13:21

U mnie te same objawy skończyły sie wymianą silnika. Tez na jednej głowicy miałem kompre a na tej od aku była słaba albo wcale. Skończył się bezgłośnie podczas jazdy ślizg od dolnego łańcucha i prawdopodobnie przeskoczył na zębatce. najciekawsze było to ze głowica wyglądała nietknięta. tłoki czyste popychacze całe. ale wystarczyło to zeby nie palił i miał słabe ciśnienie.
art-set.cba.pl
Set

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EX II 00r V6 SOHC ciekawy przypadek

2015-09-09, 14:45

ale już na niższej odpalały
odpalały jak miały kompresje niską z powodu braku pierścieni, tutaj objawy pasują do skiełbaszonego rozrządu, łańcuch przeskoczył o 3zęby i zawory otwierają się nie w 5 ni w 10 ni w 24, w fazie wydechu radośnie polewają zupę a w fazie sprężania sprężają świeże powietrze zamiast mieszanki itp ;) stąd krople z wydechu
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
404s
Posty: 173
Rejestracja: 2012-07-12, 19:54
Lokalizacja: Wawa

Re: EX II 00r V6 SOHC ciekawy przypadek

2015-09-15, 20:11

A co tu się zastanawiać. Kompresji brak. Jeśli auto wcześniej jeździło porawnie to rozrząd.
00 Lim + 3" BFG AT 33"+ Dragon HD 5,5T

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EX II 00r V6 SOHC ciekawy przypadek

2015-09-15, 20:30

odpowiedź pękł łańcuch.Odmówiłem naprawy Auta nie będę naprawiał gdyż nie zajmuję się rzeźbieniem w gównie typu kupimy tanio inny jeszcze klekoczący i wymienimy klekoczącą kasetę na inną sprawną starą kasetę...
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Klubowicz łysy lkt80
Klubowicz
Posty: 402
Rejestracja: 2015-03-05, 19:07
Lokalizacja: skarżysko-kamienna
Model Explorera: IIsohc97

Re: EX II 00r V6 SOHC ciekawy przypadek

2015-09-15, 20:31

brawo już drugi raz sam sobie odpowiedziałeś,zdrówko :-D

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”