Strona 1 z 1

Rear antilock -EX1

: 2015-10-04, 19:29
autor: julek1270
Witam . Czy ktoś mi może podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny zapalania się lampki Raer antilock, zapala sie po około 2 minutach jazdy i już nie gaśnie , nie odczuwam żadnych zmian podczas jazdy , ale denerwuje taka żółta lampeczka przed oczami. Dodam że auto bez ABS.
Myśle że brak czwartego biegu w skrzyni nie ma związku ale ...... skrzynia pracuje super ale gdzies rok temu zniknął czwarty bieg, a że ciągam przyczepy to nie panikuje , i tak nie był używany .

Re: Rear antilock -EX1

: 2015-10-11, 10:42
autor: julek1270
Koledzy, to może powiedzcie mi do czego , za co odpowiada czujnik w tylnym moście , a mój EX 1 jest fabrycznie bez ABS-su . Fabrycznie był też most bez LSD , ale i wt ym bez LSD i w obecnym z LSD jest wtyczka , centralnie .
Tak mi teraz przyszło do głowy czy czasem nie jest to odpowiedzialne za regulacją ciśnienia płynu hamulcowego?

Re: Rear antilock -EX1

: 2015-10-11, 10:52
autor: MirEx68
czy czasem nie jest to odpowiedzialne za regulacją ciśnienia płynu hamulcowego?
Nie

Re: Rear antilock -EX1

: 2015-10-11, 11:36
autor: Kamyk.
A Ex 91 nie miał tylko ABS na tylnych kołach ? I dopiero 93 nie wszedł ABS również na przednie ?

Zerknij tu:
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=204757

Podejrzewam cieknący zawór od ABS, bądź zabrudzony, uszkodzony tylny czujnik ABS.

Re: Rear antilock -EX1

: 2015-10-11, 12:02
autor: Rad-T
Julek, a Ty masz tą wtyczkę w ogóle podpiętą do czujnika? ;)
Generalnie będzie tak jak Kamyk pisze - tylny ABS, taki wynalazek fordowski znowu ;)

Tu masz sposób jak wymrugać błąd rABS:
Try and get the flashout code. For the Ranger/Explorer, this must be obtained when the REAR ABS light is on (unlike the Aerostar, there is no memory). So you need to leave the truck running while you pull the codes. Locate the RABS Diagnostic connector. It is inside the cab, under the dash just above the parking brake pedal where a 53-pin wiring connector goes through the firewall. It is a single orange/black wire with an open connector on the end. Attach a jumper wire to the connector, and momentarily ground it. When the ground is made and broken, the REAR ABS light will give the flashout code. The code consists of a number of short flashes and ends with a long flash. The sum of the short flashes and the long flash is the code. The code will repeat until the key is turned off.

RABS Flashout Codes

1 (should not occur)
2 Open Isolate circuit (In RABS Isolate/Dump valve)
3 Open dump circuit
4(w/ Red Brake Warn Light) RABS valve switch closed or open Dump Valve
5 Rear brake (mechanical) problems or missing signal from 4X4 switch
6 Erratic or low ring gear speed sensor output
7 No Isolate Valve self-test
8 No Dump Valve self-test
9 Speed sensor resistance high
10 Speed sensor resistance low
11 Defective stoplamp switch circuit
12 Low brake fluid
13 RABS control module general failure
14 RABS module program check-sum error
15 RABS memory failure

Re: Rear antilock -EX1

: 2015-10-11, 16:16
autor: julek1270
No chyba że to właśnie taki wynalazek fordowski , wtyczkę mam podpiętą .
Kiedyś , gdzieś czytałem o takim urządzonku które jest wpięte w układ hamulcowy a znajduje się w ramie pod fotelem kierowcy , ma to pełnić funkcje nie blokowania tylnych kół podczas hamowania, a coś mi świta bo jak podnosiłem (liftowałem) forda to z tego urządzonka mi ciekł płyn hamulcowy.A zaraz zobaczę czy tam jakieś kabelki lecą może któryś nie kontaktuje.Wiem na pewno że nie mam ABS-u tak jak rocznik '94 bo miałem takiego dawce.
Dzięki za wskazówki , lece zerknąć :mrgreen:

Re: Rear antilock -EX1

: 2015-10-11, 18:32
autor: julek1270
O to urządzenie mi się rozchodziło :-P , jest tam wtyczka cztero pinowa , przeczyszczona już , a że jestem na niewielkim procencie :lol: to nie zrobiłem próby czy pomogło. Dzięki za wskazówki , człowiek uczy się całe życie , dowiedziałem się że moje bydle ma ABS, tylko na tył ale zawsze
Podziękował