Strona 1 z 2

problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-06, 22:49
autor: Arthur
Panowie, ja chyba mam swap z władymirca. Nadal borykam się z problemem odpalenia na ciepłym. Trzeba odczekać z pół godziny i zaskoczy .... a mnie zaskoczyły nowe objawy w czasie jazdy.... na postoju(czyt. krzyżówka czerwone) ledwo ruszam, muszę trzymać delikatnie obroty powyżej 1000 i wtedy ruszam, inaczej d..pa, of course :mrgreen: na jałowych też dogorywa, pali chyba na 4. W czasie jazdy wskazówka ciśnienia oleju miała się urwać, trzaskała się góra dół, unormowało się dopiero jak włączyłem mocniej ogrzewanie :o. po kilkudziesięciu km było w miarę ok, jazda bez wyczuwalnej mocy... już nie pyrka jak kiedyś ... ale bez żadnego przerywania itd. temperatura silnika chyba ok ale zazwyczaj było na środku, teraz poniżej.... :-/
w czasie jazdy ... a co ... check musiał zabłysnąć. Wcześniej kolega Troll mnie podłączył i wyszło - zbyt ubogo, nic ponadto.
czy można bez uszczerbku na zdrowiu fordziny tak stać z wciśniętym hamplem i trzymać na gazie ... jak pisałem inaczej na 90 % zadławi go...
może jakieś podpowiedzi ...

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-06, 23:12
autor: troll73
alo :)

że tak spytam zrobiłeś pomiar ciśnienia na listwie? ( na zimnym i na rozgrzanym)
na zimnym ci palił na rozgrzanym poszedł z autostartem
tak jak ci mówiłem, albo przegrzewa się pompa paliwa albo spada podciśnienie na gorącym silniku i regulator zmniejsza ciśnienie w listwie
trzecia opcja dadł regulator
nie masz strzałów przy paleniu na gorącym więc to nie kwestia iskry czy wywalonych gniazd

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-12, 13:27
autor: Arthur
poprzednia pompa na listwie i bezpośrednio za filtrem podawała 0.8 ~ 1 Ba
ta obecna uzywka ... 1.6 - 1.8(2) po przegazowaniu. Nie ma różnicy czy jest podpięty regulator ciśnienia czy nie, albo inaczej - różnica jest ale ledwo zauważalna na manometrze.
Był problem z pompą i nie mogłem dojść do tego dlaczego pompka po podłączeniu do kostki nie kręci, natomiast spięta na krótko było ok. Ostatecznie z dwóch jest zrobiona 1, tylko nie udało się jej w całości włożyć do kosza starej pompy i trzeba było zdjąć takie mało siteczko z niej ... ogólnie na ciasno została spasowana i buczy :mrgreen:
Może uszkodzony regulator ? na nowej nie zdążyłem sprawdzić jakie jest ciśnienie za filtrem ale na poprzedniej nie było żadnej różnicy... na listwie i przed dawałą ok 1 Ba.

Wielkie dzięki dla Troll i Kojota za podpowiedzi, i jednocześnie przepraszam za takie nagłe telefony i zawracanie gitary...

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-12, 15:05
autor: troll73
ee to ty jeszcze nie wiesz jak ja potrafię zawracać gitarę :D
jaki finał bo nie napisałeś albo ślepy jestem :D pali jeździ?

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-12, 18:33
autor: Arthur
Odpala lepiej ale nie zawsze za pierwszym, na razie w czasie dłuższej jazdy nie było problemów z odpaleniem po kilkunastominutowej przerwie jak poprzednio. Niestety Ktoś pisał że ma trzymać ciśnienie nawet po nocy ... a tutaj w momencie zgaszenia auta już wskaźnik na zegarze pomiarowym opadał. Teraz nie miałem okazji zerknąć ...
nadal na wolnych pracuje nierówno ... ładnie jest dopiero jak pompa klimy zaskoczy :mrgreen:

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-12, 20:10
autor: jacek4
A co to była za "pyrkanie" o którym wcześniej wspominaliście ?

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-12, 22:26
autor: Arthur
coś w ten deseń ...

https://www.youtube.com/watch?v=tf9H-BeGnLs[/youtube]

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-12, 23:12
autor: jacek4
Tak to chciał bym mieć - u mnie z rana na benie jak już po 2 odpaleniu jeżeli da się dotknąć gazu to nadchodzi moment że tak dziwnie pyrka pod maską i nie chce przyspieszyć...

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-12, 23:27
autor: karolb863
ja mam podobnie,jak zejdę z paliwem poniżej 1/4 zbiornika,jak jest więcej to nic się nie dzieje.

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-12, 23:46
autor: jacek4
No właśnie też mam poniżej 1/4. Tylko że wskazówkę zakładałem po przerabianiu liczników na biało tak na oko i poniżej zera jeszcze sporo przejadę i check guage czy jakoś tak mi się nie zapala.

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-12, 23:48
autor: karolb863
dolej 10L i zobacz co będzie. ;-)

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-13, 00:08
autor: jacek4
Już kojarzę z co mi przypomina to terkotanie / prykanie.

W straży w piłach mechanicznych ręcznie odpalanych był odprężnik - zawór który upuszcza ciśnienie z komory spalania / cylindra. Jak silnik załapał to zawór aytomatycznie ciśnienie sprężania zamyka. Takie coś jest też stosowane w sprężarkach / kompresorach większej wydajności. No i ten dźwięk jest u mnie podobny pod maską, tak jak by kompresja była przez jakieś zawory upuszczana i dla tego nie idzie do póki się ciut nie nagrzeje albo na gaz przełączy.
Ale przecież u nas nie ma takich odprężników albo czegoś innego co by pełniło podobną funkcję i by odprężało cylindry... :shock: :shock: :shock:

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-13, 00:27
autor: Kamyk.
Ja mam to samo pyrkanie jak się nagrzeje po odłączeniu aku przez ok 10min ;) Później znika. Pamiętam, że kiedyś mi tak prychał to sprawdziłem na kompie i korekty na banku 1 leciały jak dzikie do + 46% nawet. Jak się jechało wszystko się ładnie wyrównywało ;)

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-13, 00:38
autor: Arthur
po złożeniu pompki do kupy okazuje się że wskazówka pokazuje inaczej tzn mniej paliwa. Myślałem że mam 1/4 baku a w praktyce było o wiele mniej ... i tak ją pewnie zajechałem :-|

Re: problemy w czasie jazdy, odpalanie, ciśnienie oleju

: 2015-11-13, 16:11
autor: Mirek358
Z doświadczenia.Cały czas mam pełny zbiornik paliwa.Tankuję PB co drugie tankowanie LPG.Ok 18L PB.Jakoś chodzi.Odpukać w niemalowane. :-)