Strona 1 z 1

4.0 V6 178 kW

: 2016-01-31, 10:08
autor: golden86
Witam. Przeszukałem trochę forum ale nie znalazłem nic na ten temat jeżeli coś przeoczyłem to przepraszam. Jestem nabywcą Explorera od piątku i chciałem troszkę poczytać o tym silniku. Jeżeli ktoś coś wie to proszę pisać sklecę sobie to wszystko i będę mądrzejszy. Dzięki z góry. Tyle co się dowiedziałem jest to jakiś silnik z Mustanga.

Re: 4.0 V6 178 kW

: 2016-01-31, 10:20
autor: Kojot
dział rozrządy sochc dotyczy w sumie całego twojego silnika ;)

Re: 4.0 V6 178 kW

: 2016-01-31, 10:29
autor: golden86
dział rozrządy sochc dotyczy w sumie całego twojego silnika ;)
No o tym się już trochę naczytałem ale wywnioskowałem, że ten silnik już powinien być po poprawce. Mam nadzieję, że będzie z tym wszystko ok.

Re: 4.0 V6 178 kW

: 2016-01-31, 10:38
autor: boris
skąd się urywają tacy goście :D pół postów z forum jest o tym cały odrębny dział a pacjent wchodzi na forum i pisze:

"jak ktoś coś wie to proszę pisać"

a co do tego tytułu to zacznij wzbogacać swoją wiedzę od przestudiowania dowodu rejestracyjnego tak dla rozgrzewki intelektualnej bo 178 kW to mają 4.6 V8 twój 4.0 ma co najwyżej 154 kW

kolego w te fordy to nie grupa Volkswagena tu jest jeden ten sam motor z drobnymi modyfikacjami montowany przez 20 lat od 1996 do chyba 2008 :D

no nie mogę tak się od rana ubawiłem

czy będzie ok? silniki po 2002 r mają ślizgi wykonane z trochę lepszego materiału ale łańcuchy nie są wieczne właśnie czytam auto-moto z lutego gdzie jest fajny artykuł o 13 niebezpiecznych elementach silnika i piszą że trwałość łańcucha w optymalnych warunkach jest przewidziana na 250 tyś km po tem zaczyna się rozciągać :D druga z 13 tykających bomb w tym silniku to wałek balansujący który też znajduje się w EX

Re: 4.0 V6 178 kW

: 2016-01-31, 10:51
autor: troll73
boris ty nie rozumiesz podejścia inżynierów z vw :D tam też są stare silniki tylko na początku była kosmetyka żeby ludziom wmówić, że mają nowsze ( czytaj lepsze ) a potem poszli po bandzie i wszystko spitolili :D
ale jak by na to nie patrzeć to dalej te same stare silniki tylko spitolone :D

Re: 4.0 V6 178 kW

: 2016-01-31, 10:52
autor: golden86
skąd się urywają tacy goście :D pół postów z forum jest o tym cały odrębny dział a pacjent wchodzi na forum i pisze:

"jak ktoś coś wie to proszę pisać"

a co do tego tytułu to zacznij wzbogacać swoją wiedzę od przestudiowania dowodu rejestracyjnego tak dla rozgrzewki intelektualnej bo 178 kW to mają 4.6 V8 twój 4.0 ma co najwyżej 154 kW

kolego w te fordy to nie grupa Volkswagena tu jest jeden ten sam motor z drobnymi modyfikacjami montowany przez 20 lat od 1996 do chyba 2008 :D

no nie mogę tak się od rana ubawiłem
Mam Ci przesłać skan dowodu rejestracyjnego żebyś zobaczył co jest napisane, a jest wyraźnie dużymi cyframi 178kW. Mam rodziców w Bydgoszczy jak u nich będę to może podjadę do Ciebie to zerkniesz sam w dowód, bo widzę, że jesteś niedowiarek. No chyba, że urzędnicy wpisali sobie tak, bo może mieli zły dzień. Zapisałem się na forum żeby dowiedzieć się jak najwięcej o tym samochodzie. Widzę, że kolega jest już znawcą więc ciężko jest pomóc komuś kto wchodzi w ten temat. Pamiętaj, że Ty też kiedyś poznawałeś ten samochód no chyba, że urodziłeś się już z tą wiedzą. Przepraszam za uszczypliwość, a Ci goście biorą się z OPOLSKIEGO. Pozdrawiam

Re: 4.0 V6 178 kW

: 2016-01-31, 10:55
autor: troll73
ja kiedyś w starej 240 ( volvo ) miałem 1,4 dizel i 34 kW :D w urzędach wszystko jest możliwe
sprawdź po vinie co tam masz

Re: 4.0 V6 178 kW

: 2016-01-31, 10:58
autor: golden86
ja kiedyś w starej 240 ( volvo ) miałem 1,4 dizel i 34 kW :D w urzędach wszystko jest możliwe
sprawdź po vinie co tam masz
Ściągnąłem opis z autocheck jest napisane 4.0 V6 EFI A TO JEST WPIS Z VIN:
Pojemność silnika: 4000 cm³

Moc silnika: 178 kW

Paliwo: benzyna

Paliwo alternatywne: gaz płynny (propan butan)

Liczba miejsc ogółem: 7

Liczba miejsc siedzących: 7

Masa własna pojazdu: 1990 kg

Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy z hamulcem: 2000 kg

Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy bez hamulca: 750 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 2714 kg

Liczba osi: 2

Re: 4.0 V6 178 kW

: 2016-01-31, 11:09
autor: boris
ja za nim kupiłem pierwszego ex miesiąc czytałem i studiowałem forum. ;)

to są dwie opcje albo masz V8 albo walnęli się w dowodzie weź to pod uwagę jak będziesz zamawiał części, możesz do mnie wpaść na kawę lub naprawę rozrządu :D ale twój dowód mnie nie bardzo interere bo dowodów rejestracyjnych od EX polskich niemieckich hiszpańskich czeskich holenderskich amerykańskich widziałem więcej niż cały Opolski wydział komunikacji razem wzięty i łączy je jedno często piszą tam bzdury.

BTW przy okazji nie był byś pierwszy z Opolskiego już jeden przyjechał na lawecie bo w Opolskim warsztacie załamali się przy naprawianiu po wyjęciu silnika notabene z pod maski wymontowali wszystko do gołej blachy miesiąc go do kupy składaliśmy :D


Jak wpiszesz mój VIN wyskoczy Mitsubishi Colt 1.6 GLX fiknie ktoś :D :D :P

a na haku zrobiłem sobie 2670 bo 3 tony by podpadało :D

a jak się rodziłem to chirurdzy byli zdziwieni bo zamiast pępowiny byłem połączony z matką przez złącze OBDII

Re: 4.0 V6 178 kW

: 2016-01-31, 12:13
autor: golden86
Ja też zawsze czytałem dużo o samochodzie który chciałem kupić niestety tu nie zdążyłem, bo trafiła się okazja od kolegi, który zmieniał auto na F150 wiem, że o to auto dbał i nie kupował go na handel tylko dla siebie. Szkoda mi było to przepuści tym bardziej, że zawsze mi się podobał. Na kawę na pewno wpadnę jak tylko będę u rodziców na rozrząd mam nadzieję, że nigdy się nie będziemy musieli umawiać. Pozdrawiam.