Strona 1 z 2

Silniczek krokowy

: 2016-11-06, 18:10
autor: goldhunter
Problem to nierówna praca przy zimnym silniku. Krokowiec został wyczyszczony ale podejrzewam, iż jest uszkodzony a to dlatego że gdy jest on odkrecony i na niego patrzę to w momencie przekrecania na zapłon to silniczek słychać ale trzpień wogole się nie porusza.W jakim położeniu powinien być ustawiony w nim grzybek/trzpień bo u mnie jest cały czas lekko uchylony i czy po włączeniu na zapłon powinien zareagować???

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-07, 10:06
autor: MirEx68
ma być lekko otwarty, nie musi reagować.

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-07, 12:29
autor: Kamyk.
Wpierw napisz co za pojazd posiadasz, z którego roku i się tak nie gorączkuj.

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-07, 15:26
autor: goldhunter
Explorer 1999r. 4.0 SOHC
Czy sam jestem w takim razie sprawdzić czy mój krokowiec jest sprawny? Ponieważ wcześniej myślałem że jest uszkodzony przez to że było go słychać po włączeniu zapłonu ale grzybek/trzpień nie reagował ale skoro kolega wyżej napisał że nie musi reagować to teraz już nie wiem jak go zdiagnozować samemu... Jakieś pomysły?

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-07, 15:28
autor: Kamyk.
Odepnij wtyczkę, pyknij go napięciem 12v, ale zaznaczam pyknij, tak jakbyś sprawdzał wtryskiwacz i zobacz czy się ruszy. Jak chcesz dokładną diagnozę krokowca zrobić to komputerek i do roboty. Jakieś błędy są ? ( nie pytam się czy check się pali)

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-07, 18:09
autor: goldhunter
Tak więc "pykłem" mojego krokowca 12v i może drgnął ale dosłownie o pół milimetra... tak powinno być czy powinien ruszyć się bardziej widocznie? Po podłączeniu wczoraj kompa wyskoczył błąd P0113,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - wysoki sygnał wejściowy".
Został skasowany i miałem dziś podłączyć kompa żeby sprawdzić czy znowu się pojawi ale kolega nie dojechał... Kolega twierdzi że to krokowiec ale nie chciałbym nie potrzebnie wydawać pieniędzy w błoto jeśli to nie jego winna... Jakieś sugestie? ;)

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-07, 21:25
autor: karolb863
sohc chyba ma czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu,cuś mi się wydaje,chociaż mogę się mylić bo akurat nie mam żadnego do porównania,w ohv występuje osobno-w przewodzie pomiędzy filtrem a przepustnicą.

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-07, 21:26
autor: Speedo
w moim sohc tez jest osobno w rurze do filtra

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-07, 21:27
autor: karolb863
a to mój błąd :)

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-07, 22:10
autor: MirEx68
W SOHC są czujniki temp. pow zintegrowane z przepływomierzem i są osobno montowane, więc obie opcje są poprawne.

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-07, 22:13
autor: goldhunter
Dzięki za podpowiedź gdzie jest czujnik ale to wiedziałem ;) tylko co dalej z tym fantem bo już mam dosyć męczenia z falowaniem obrotów na zimnym silniku a chciałbym wkoncu ustalić co wymienić:) ps.uszczelki na dolocie sprawdzałem plakiem i zero reakcji więc chyba wporzadku...

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-07, 22:13
autor: MirEx68
Wymień krokowy.

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-07, 23:10
autor: goldhunter
W takim razie tak zrobię i jutro zamówię nowego krokowca i zobaczymy co będzie. Trzeba przeprowadzać adaptacje po jego zamontowaniu? Jeśli tak to w jaki sposób zrobić to najlepiej i najłatwiej?

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-10, 17:58
autor: goldhunter
Tak więc wymieniłem wczoraj silniczek krokowy na NOWY i dziś rano miałem nadzieję ,iż problem będzie z głowy...niestety tak nie jest. Adaptację jego przeprowadziłem w następujący sposób odłączyłem akumulator na 20 min. po czy odpaliłem auto na biegu jałowym i tak je zostawiłem na kolejne 20 min. Nowy silnik krokowy nic nie dał ,rano gdy był zimny znowu falował na obrotach i gasł przez ok. 5min zanim się trochę nie rozgrzał. Koledzy co dalej ? W jakim kierunku zmierzać aby wyeliminować problem ???

Re: Silniczek krokowy

: 2016-11-10, 18:11
autor: Rad-T
Uszczelki kolektora dolotowego.