Strona 1 z 1
Podciśnienia EX II 5.0L V8
: 2017-03-11, 19:05
autor: NeXusPK
Witam Kolegów.
Mam pytanie - gdzie w Warszawie mógłbym sprawdzić stan i oraz kompletność podciśnień w EXie. Mam wrażenie, że gdzieś syczenie z tyłu silnika słyszę ale nie jestem pewien. I druga sprawa. Czy spadnięty któryś z przewodów podciśnieniowych może być powodem wkurzającej przypadłości związanej z zapalaniem silnika. Przewody W/N prawie nowe, świece też, nowe obie cewki a zapala fatalnie. Muszę kręcić silnikiem ok 5-8 sekund, po zapaleniu gaśnie. Za drugim odpaleniem jest lepiej ale przez kilkanaście sekund nie chodzi na wszystkich cylindrach i rzuca go jak diabli. Potem już jest ok i nie ma żadnych problemów.
PZDR
PS. Ze 3 lata temu wymieniałem pompę paliwa i teraz tak się zastanawiam czy od początku ona ciśnienia za małego nie daje. Bo to niby do EX byłą ale też do winstara, aerostara a one przecież znacznie mniejsze silniki mają.... a na gazie odpala znacznie lepiej.
Re: Podciśnienia EX II 5.0L V8
: 2017-03-12, 13:29
autor: Northools
Cześć,
Mam Windsora w swoim aucie i nie mam takich problemów. Jak aku jest sprawne to pali od strzała. Jak jest slaby lub bardzo slaby to po kilku powolnych obrotach odpala. Zastanawiam się nad ciśnieniem paliwa i jeszcze jedna kwestia, ogólnym wyeksploatowaniem motoru. Ile masz najechane i jak długo na LPG. Jeśli pali ci z LPG to znaczy, ze masz palnik w dolocie czyli stara LPG, a to nie jest dobre dla żadnego silnika. Dodatkowo zastanawiam się nad jeszcze jedna kwestia, a mianowicie w tych silnikach jest EGR i w jakim stanie jest silnik krokowy? Jeśli nie trzyma obrotów, to może jest już mocno wyeksploatowany? Skontaktuj się z Borysem. On jest spod Bydgoszczy. Jak by co to nie masz bardzo daleko. Warszawę i ich mechaników omijaj dużym lukiem. Kupiłem swojego w Wawie i na początku robiłem tam kilka rzeczy. Zapłaciłem krocie. A jeśli mimo to jesteś zainteresowany warsztatem w Warszawie to znajdę książkę serwisowa i podam ci konkretny adres. Chyba Grand się nazywają. Grand Serwis. Pozdrawiam i powodzenia.
Re: Podciśnienia EX II 5.0L V8
: 2017-03-12, 17:23
autor: NeXusPK
Przebieg ok 250 tys. km. Prawdziwy - ja mam go już 6 lat i sam robię po 6-7 tys rocznie. Samochód kupiony od pierwszego właściciela, który go nowego jak wracał z placówki z Kanady przyprowadził i był tylko na ryby i polowania kupiony. Gaz pełnowtryskowy Prins. Spalanie po mieście 22-24 l/100 km, trasa ok 18 l/100km oczywiście tak do 120 km/h.
Obroty jak już silnik zacznie działać normalnie czyli powiedzmy po minucie pracy jakieś 600-700 na jałowym. EGR sprawdzę ale właśnie on jest pod podciśnienie podpięty i dlatego zależy mi, żeby ktoś co się zna mi je obejrzał. Krokowiec raczej sprawny bo jak zdejmę z niego wtyczkę to wolne obroty wariować zaczynają.
Raczej stawiałbym na pompę paliwa bo na gazie (jak już się przełączy) odpala ok. Ale jakby pompa podawała za małe ciśnienie to cały czas chyba by w czasie jazdy na Pb kulał a tu nie - pokuleje po odpaleniu minutę (jak zimny) i hula jak ta lala. A jak jest nagrzany to na benzynie też słabo zapala.
Re: Podciśnienia EX II 5.0L V8
: 2017-03-13, 15:50
autor: Northools
Jak to mozliwe, ze odpala ci na LPG skoro masz pelen wtrysk? Przeczy samo sobie. Przy wtryskach zapala na PB I po chwilki przelacza sie na LPG. Chcesz namiar na Warszawiakow po poszukam? Ja EGR mam zaslepiony. Masz AWD czy 2WD? Jak z ruda sprawa wyglada?
Pozdro
Re: Podciśnienia EX II 5.0L V8
: 2017-03-13, 20:47
autor: karolb863
też mam Prins i jak się rozgrzeje to zawsze odpala na gazie,tak przynajmniej wynika z kontrolki lpg.
Re: Podciśnienia EX II 5.0L V8
: 2017-03-14, 10:51
autor: NeXusPK
Jak się nagrzeje odpala na gazie. Z rudą ogólnie nie jest źle. Zeżarty tylny zderzak i klapa oraz leciutko przedni cyrkiel od kierowcy. Progi ok. Jak magicy ogarniają podciśnienia to poproszę. Napęd AWD.
Re: Podciśnienia EX II 5.0L V8
: 2017-03-14, 13:38
autor: NeXusPK
A tak na marginesie-gdzie w v8 jest ten nieszczęsny EGR ? Nie mogę go namierzyć w plątaninie przewodów.