Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

napęd przód exII

2009-08-02, 22:52

witam
mam problem z przednim napędem.tydzień temu jezdziłem na 4x4lov - oczywiście nie po czarnym a potem po wyłączeniu i cofnięciu zaczeły migać wszystkie kontrolki napędów i na D jechał ledwo co - tak jakby na półsprzęgle a biegi zmieniał po odpuszczeniu pedału przy ok 5 tyś obr. i jak by cały czas na reduktorze.Dopiero zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie pomogło , ale od tamtej pory mam wrażenie że przód jest zapięty bo np.jak ostro manewruje na placu na betonie z piaskiem to słuszę jak przednie koła są wynoszone tak jak by różnicowy niedziałał a także podczas jazdy po ulicy czuć naprężenia przez kierownicę i inne dzwięki
co się mogło stać
jak sprawdzić czy przód jest zapięty
dlaczego ewentualnie nie rozpiął - kontrolki nie świecą się
i co z tym zrobić
z góry wielkie dzięki za pomoc i sugestje
pozdrawiam-Jacek
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: napęd przód exII

2009-08-03, 11:45

Może reduktor nie rozpiął na początku? czasem tak jest że shift nie rozepnie jak jest zabrudzony, Trzeba by posprawdzać wtyczki.
A słyszałeś stuknięcie przy wyłanczaniu reduktora?
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: napęd przód exII

2009-08-03, 22:11

dzieki Rofbor
przy rozłączaniu nic nie słyszałem ale już wzystko wiem
P-1845 - zwarcie czujnika kontrolnego blokowania mechanizmu różnicowego
P-1879 - przerwany obwód zaworu odłączania skrzynki rozdzielczej
lekarstwo ? - musze rozłączyć wtyczki popsiukać , przedmuchać i podłączyć - może będzie ok.
Tylko zastanawia mnie to że przerwany obwód to znaczy - nie kontaktuje
a ważniejsze - zwarcie czujnika - to znaczy że coś szlag trafił
i pytanko - co powoduje z tych dwóch rzeczy że napęd przedni jest zapięty na sztywno i jak się do tego dobrać ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: napęd przód exII

2009-08-03, 22:15

Ps : wielkie dzięki dla Rad-T za adres do Legionowa :grin:
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: napęd przód exII

2009-08-04, 15:09

jacek4, w/g mnie to przerwany obwód zwarcie może znaczyc to samo, czyli niedostateczne styki na połączeniiu. Jezeli wtyczka ci się zabrudziła, lub częściowo się wypięła to może powodowac taki odczyć jak zwarcie. Ja bym zaczął od czy dokładnego przeczyszczenia kostki i podłączenia na nowo. Wtedy spróbój zapiąć i rozpiąć reduktor. Wcześniej bym proponował rozpiąc akumulator żeby skasowac ewentualne błędy.
Jak będziesz słuszał że reduktor odpina i zapina a nic sie nie zmieni w kwestii napędu przodu to wtedy trzeba bedzie szukac dalej.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
MCX
Posty: 693
Rejestracja: 2007-12-22, 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: napęd przód exII

2009-08-04, 22:04

Dzisiaj zlozylem shift motor u mnie zaczeły migac kontrolki ot tak sobie
roz lozylem wyczyściłem styki caly silnik i dalej lipa migaly :mrgreen:
u mnie powoli konczyly sie szczotki szczotkotrzymacz u mnie ma takie wcięcia do przewodu szczotek wystarczyło odblokowac te przewody zaznaczam ze siedziały w tych rowkach . ogólnie jest oki !!! :mrgreen:
Ale ... zastanawia mnie jedna rzecz czytając posty odnosnie shift motoru doczytałem się ze na N bo oznaczenia u mnie to "L N H " samochód nie jedzie złozylem shifta na N przy Załączniku na AUTO ! Jechał i miał sie dobrze napędy załaczal , rozlozylem ponownie w pozycji AUTO na załączniku i na reduktorze ten " hebel był na H !
złozylem w takiej pozycji zpowrotem i też jest wporządku !
Czyli jest rónica czy sie zakłada shift motor w pozycji na N czy H ? :-/
Ostatnio zmieniony 2009-08-07, 23:00 przez MCX, łącznie zmieniany 4 razy.
ford explorer 98r.
Flowmaster 44 !!!
Swap engine for mustang 2010 r.
Bądź takim ojcem, żeby największą karą dla Twojego dziecka było to, że wrócisz później do domu !!!

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: napęd przód exII

2009-08-04, 22:19

widzę że kolega z legionowa musi dać jakiś rabat
będę u niego nie długo to się upomnę ;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: napęd przód exII

2009-08-04, 23:09

może będzie ok. porozpinałem kostki popsikałem złożyłem ,zapiełem napędy przejechałem 20m na zielonym potem N i po przełączeniu na 2WD wrzucam na R a tam zgrzyt jak bym w manualu nie wcisnął sprzęgła potem na N i znowu na R i bez zgrzytu ale silnik ma dziwny dzwięk i jakby szum powietrza jadąc do tyłu i gaśnie z braku mocy na wstecznym
po zgaszeniu i uruchomieniu niby jest ok, ale nie mam pewności czy różnicowy rozpięty
pytanko- jak to najlepiej sprawdzić bez niczyjej pomocy _ podnosić ? i jak ma być ?
co do Legionowa to trza się spieszyć bo chłopak ma od 15-tego urlop
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: napęd przód exII

2009-08-05, 12:12

Witam :-)

Panowie podeslijcie i mi ten adresik do Legionowa... bo tez jakos wydaje mi sie moj Ex II zamulaly - pewnie od tego gazu; a jestem przed wymiana reduktora to bym sobie przed tem sprawdzil ustawienai kompa w autku zeby jeszcze raz dobrze ustawic LPG.
Jak mozna to poprosze na pw.
Dzieki z gory
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: napęd przód exII

2009-08-05, 16:55

adam533, jak będziesz to może piastę zamówię :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: napęd przód exII

2009-08-05, 21:27

nadal aktualne - jak sprawdzić czy blokada różnicowego rozpięta w warynkach domowych czyt: na ulicy pod blokiem
nic nie słyszałem jak rozpina - zapina ale tak jak pisałem były inne extra wrażenia-dzwięki
jak to szybko sprawdzić ? czy np podnieść jedną strone i sprawdzić czy się poryszy drugie czy jakoś inaczej
jak powinno być ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: napęd przód exII

2009-08-07, 22:36

podniosłem przód i jak obracam jednym kołem to drugie się nie obraca - czyli już blokada różnicowego odpuściła czy tak ma być ?
i jakie są objawy jak by reduktor się nie odłączył i bym jażdził na D po czarnym w mieście a różnicowy na przodzie jest rozpięty?
skrzynia padaka, ślizga sie itp ,nie przyspiesza a prędkość max po długim rozpędzaniu to 80-90km/h
proszę o sugestie i info co z czym jeś,c :evil:
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: napęd przód exII

2009-08-08, 10:25

jacek4, nasze auta nie maja blokady mechanizmu róznicowego pomiedzy kołami na jednej osi.
z kolei mamy na sztywno (bez mechanizmu roznicowego) spinany przód z tyłem
jakie są objawy jak by reduktor się nie odłączył i bym jażdził na D po czarnym
na zakrętach bedziesz czół wibracje całego ata i zgrzytu dochodzące z ukladu napedowego
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: napęd przód exII

2009-08-08, 10:49

ale ja mam jakieś coś na przedniej osi (jakiś schift motorek) co to może tylko zapinać jedno koło z drugim. i jak przeczyściłem te styki to tak jak by rozpieło i nie ma już tych naprężeń przy skrętach podczas jazdy na czrnym
ale jak się myle - to co to za schift motorek na przedniej osi
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”