Strona 1 z 1

napęd przód exII

: 2009-08-02, 22:52
autor: jacek4
witam
mam problem z przednim napędem.tydzień temu jezdziłem na 4x4lov - oczywiście nie po czarnym a potem po wyłączeniu i cofnięciu zaczeły migać wszystkie kontrolki napędów i na D jechał ledwo co - tak jakby na półsprzęgle a biegi zmieniał po odpuszczeniu pedału przy ok 5 tyś obr. i jak by cały czas na reduktorze.Dopiero zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie pomogło , ale od tamtej pory mam wrażenie że przód jest zapięty bo np.jak ostro manewruje na placu na betonie z piaskiem to słuszę jak przednie koła są wynoszone tak jak by różnicowy niedziałał a także podczas jazdy po ulicy czuć naprężenia przez kierownicę i inne dzwięki
co się mogło stać
jak sprawdzić czy przód jest zapięty
dlaczego ewentualnie nie rozpiął - kontrolki nie świecą się
i co z tym zrobić
z góry wielkie dzięki za pomoc i sugestje
pozdrawiam-Jacek

Re: napęd przód exII

: 2009-08-03, 11:45
autor: RAFBOR
Może reduktor nie rozpiął na początku? czasem tak jest że shift nie rozepnie jak jest zabrudzony, Trzeba by posprawdzać wtyczki.
A słyszałeś stuknięcie przy wyłanczaniu reduktora?

Re: napęd przód exII

: 2009-08-03, 22:11
autor: jacek4
dzieki Rofbor
przy rozłączaniu nic nie słyszałem ale już wzystko wiem
P-1845 - zwarcie czujnika kontrolnego blokowania mechanizmu różnicowego
P-1879 - przerwany obwód zaworu odłączania skrzynki rozdzielczej
lekarstwo ? - musze rozłączyć wtyczki popsiukać , przedmuchać i podłączyć - może będzie ok.
Tylko zastanawia mnie to że przerwany obwód to znaczy - nie kontaktuje
a ważniejsze - zwarcie czujnika - to znaczy że coś szlag trafił
i pytanko - co powoduje z tych dwóch rzeczy że napęd przedni jest zapięty na sztywno i jak się do tego dobrać ?

Re: napęd przód exII

: 2009-08-03, 22:15
autor: jacek4
Ps : wielkie dzięki dla Rad-T za adres do Legionowa :grin:

Re: napęd przód exII

: 2009-08-04, 15:09
autor: RAFBOR
jacek4, w/g mnie to przerwany obwód zwarcie może znaczyc to samo, czyli niedostateczne styki na połączeniiu. Jezeli wtyczka ci się zabrudziła, lub częściowo się wypięła to może powodowac taki odczyć jak zwarcie. Ja bym zaczął od czy dokładnego przeczyszczenia kostki i podłączenia na nowo. Wtedy spróbój zapiąć i rozpiąć reduktor. Wcześniej bym proponował rozpiąc akumulator żeby skasowac ewentualne błędy.
Jak będziesz słuszał że reduktor odpina i zapina a nic sie nie zmieni w kwestii napędu przodu to wtedy trzeba bedzie szukac dalej.

Re: napęd przód exII

: 2009-08-04, 22:04
autor: MCX
Dzisiaj zlozylem shift motor u mnie zaczeły migac kontrolki ot tak sobie
roz lozylem wyczyściłem styki caly silnik i dalej lipa migaly :mrgreen:
u mnie powoli konczyly sie szczotki szczotkotrzymacz u mnie ma takie wcięcia do przewodu szczotek wystarczyło odblokowac te przewody zaznaczam ze siedziały w tych rowkach . ogólnie jest oki !!! :mrgreen:
Ale ... zastanawia mnie jedna rzecz czytając posty odnosnie shift motoru doczytałem się ze na N bo oznaczenia u mnie to "L N H " samochód nie jedzie złozylem shifta na N przy Załączniku na AUTO ! Jechał i miał sie dobrze napędy załaczal , rozlozylem ponownie w pozycji AUTO na załączniku i na reduktorze ten " hebel był na H !
złozylem w takiej pozycji zpowrotem i też jest wporządku !
Czyli jest rónica czy sie zakłada shift motor w pozycji na N czy H ? :-/

Re: napęd przód exII

: 2009-08-04, 22:19
autor: adam533
widzę że kolega z legionowa musi dać jakiś rabat
będę u niego nie długo to się upomnę ;-)

Re: napęd przód exII

: 2009-08-04, 23:09
autor: jacek4
może będzie ok. porozpinałem kostki popsikałem złożyłem ,zapiełem napędy przejechałem 20m na zielonym potem N i po przełączeniu na 2WD wrzucam na R a tam zgrzyt jak bym w manualu nie wcisnął sprzęgła potem na N i znowu na R i bez zgrzytu ale silnik ma dziwny dzwięk i jakby szum powietrza jadąc do tyłu i gaśnie z braku mocy na wstecznym
po zgaszeniu i uruchomieniu niby jest ok, ale nie mam pewności czy różnicowy rozpięty
pytanko- jak to najlepiej sprawdzić bez niczyjej pomocy _ podnosić ? i jak ma być ?
co do Legionowa to trza się spieszyć bo chłopak ma od 15-tego urlop

Re: napęd przód exII

: 2009-08-05, 12:12
autor: geos1
Witam :-)

Panowie podeslijcie i mi ten adresik do Legionowa... bo tez jakos wydaje mi sie moj Ex II zamulaly - pewnie od tego gazu; a jestem przed wymiana reduktora to bym sobie przed tem sprawdzil ustawienai kompa w autku zeby jeszcze raz dobrze ustawic LPG.
Jak mozna to poprosze na pw.
Dzieki z gory

Re: napęd przód exII

: 2009-08-05, 16:55
autor: fotomysz
adam533, jak będziesz to może piastę zamówię :D

Re: napęd przód exII

: 2009-08-05, 21:27
autor: jacek4
nadal aktualne - jak sprawdzić czy blokada różnicowego rozpięta w warynkach domowych czyt: na ulicy pod blokiem
nic nie słyszałem jak rozpina - zapina ale tak jak pisałem były inne extra wrażenia-dzwięki
jak to szybko sprawdzić ? czy np podnieść jedną strone i sprawdzić czy się poryszy drugie czy jakoś inaczej
jak powinno być ?

Re: napęd przód exII

: 2009-08-07, 22:36
autor: jacek4
podniosłem przód i jak obracam jednym kołem to drugie się nie obraca - czyli już blokada różnicowego odpuściła czy tak ma być ?
i jakie są objawy jak by reduktor się nie odłączył i bym jażdził na D po czarnym w mieście a różnicowy na przodzie jest rozpięty?
skrzynia padaka, ślizga sie itp ,nie przyspiesza a prędkość max po długim rozpędzaniu to 80-90km/h
proszę o sugestie i info co z czym jeś,c :evil:

Re: napęd przód exII

: 2009-08-08, 10:25
autor: fotomysz
jacek4, nasze auta nie maja blokady mechanizmu róznicowego pomiedzy kołami na jednej osi.
z kolei mamy na sztywno (bez mechanizmu roznicowego) spinany przód z tyłem
jakie są objawy jak by reduktor się nie odłączył i bym jażdził na D po czarnym
na zakrętach bedziesz czół wibracje całego ata i zgrzytu dochodzące z ukladu napedowego

Re: napęd przód exII

: 2009-08-08, 10:49
autor: jacek4
ale ja mam jakieś coś na przedniej osi (jakiś schift motorek) co to może tylko zapinać jedno koło z drugim. i jak przeczyściłem te styki to tak jak by rozpieło i nie ma już tych naprężeń przy skrętach podczas jazdy na czrnym
ale jak się myle - to co to za schift motorek na przedniej osi