bez wnikania w rodzaj dolotu i rodzaj filtra (mokry, czy suchy), mieszanka paliwaowa jest lepiej natleniona, co powoduje lepsze spalanie, pełniejsze i szybsze co wyzwala większą energię jako produkt spalania. Nonsensem jest, stwierdzenie, że im więcej tlenu, tym więcej wtryski podadzą paliwa... bo i z jakiej racji?

. Wariacje kompa najczęściej spotykane przy stozkach i najczczęściej przy likwidacji ori puszki i zakładania dolotu, który ma inną długosc i średnicę niż ta zwymiarowana przez inzynierów w fabryce. Długosc dolotu ma wpływ na poprawę w dolnym lub górnym zakresie obrotów. Bawienie się samym dolotem powinno połączyć się z zabawą z wydechem i ustawiniem kąta spalania. Oczywiście chcąc coś na prawdę osiągnac, nalezy pobawić się w strojenie kompa. Bez strojenia, nie przeadzajac ze srednicami dolotu, wydech, ustawiając ka, tak aby nie było stukowego przy lepszym paliwie, główne zmiany będa dotyczyć niutonometrów, a nie koni mech. Gaz i stożek na wolnym dolocie

, różnie bywa.. czasmi robi sie kuku, ale to inny temat.
Do EXa na pewno kiedyś wcisnę wkładkę sportową, jednak ze względu na budowe przepływki, będzie to sucha, a nie mokra jaką KN i inne popularne na naszym rynku firmy mają w swojej ofercie. Zrestartuje kompa, zeby nauczył się nowych wartości pobranych z np przepływki i bedzie o.k. Skoro dbamy, aby w silniku płynał dobry olej, to czemu nie zadbac o lepsze natlenienie mieszanki? W końcu robimy to z dbałości o auto..a nie z chęci jazdy 250 km/h