Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Wyłączanie napędu 4X4

2012-01-30, 22:25

Od jakiegoś czasu szukam opisu jak prawidłowo, lub jak wyłączyć napęd 4X4LOW (to w moim przypadku). To znaczy, wiem że trzeba wcisnąć hamulec żeby włączyć lub wyłączyć ten napęd. Pytanie jednak dotyczy zachowania po wyłączeniu, czy należy np cofnąć, ruszyć do przodu kilka metrów i dopiero można cofać, jak to jest w praktyce?
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-01-30, 22:36

w dwójce wystarczy wrzucić N i nacisnąć hamulec
cofać trzeba w jedynkach z automatycznymi sprzęgiełkami
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-01-30, 22:36

Nic nie robisz...wyłączasz i tyle. ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-01-31, 10:47

No właśnie, dlaczego piszę takie pytanie. Przydażyła się kiedyś taka sytuacja: wyłączyłem 4X4 LOW i chciałem cofnąć. Niestety, mało zawału nie dostałem jak mi w momencie zapięcia wstecznego zazgrzytało tak jak przy włączaniu biegu, bez sprzęgła, w zwykłej bez synchronizatorów skrzyni biegów. Co mogło być przyczyną takiego zachowania reduktora. Dodam że jak wyłączę ten napęd i ruszę do przodu kilka metrów to nie dzieje się nic, (nie ma zgrzytów) później mogę już przełączać dowolnie biegi w ASB. Zgrzyt występował tylko przy bezpośrednim włączeniu R po wyłączeniu 4X4 LOW.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-01-31, 11:05

Hmmm, trzeba by zajrzeć do reduktora...
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

pablooo4
Posty: 337
Rejestracja: 2010-12-09, 12:30
Lokalizacja: LIDZBARK

re

2012-01-31, 11:08

No właśnie, dlaczego piszę takie pytanie. Przydażyła się kiedyś taka sytuacja: wyłączyłem 4X4 LOW i chciałem cofnąć. Niestety, mało zawału nie dostałem jak mi w momencie zapięcia wstecznego zazgrzytało tak jak przy włączaniu biegu, bez sprzęgła, w zwykłej bez synchronizatorów skrzyni biegów. Co mogło być przyczyną takiego zachowania reduktora. Dodam że jak wyłączę ten napęd i ruszę do przodu kilka metrów to nie dzieje się nic, (nie ma zgrzytów) później mogę już przełączać dowolnie biegi w ASB. Zgrzyt występował tylko przy bezpośrednim włączeniu R po wyłączeniu 4X4 LOW.
ja jak swój kupiłem to też miałem obawy co się dzieje jak przełączam na 4x4 LOW i odwrotnie, tylko że u mnie po wyłączeniu był lekki zgrzyt i wszystko ok. można jechać.
pablooo4

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-01-31, 11:27

tak sie zastanawiam i mysle ze moze to byc objaw lekko uszkodzonego widelca, np. moze byc wylamane jedno ramie, które przy obracaniu się zębatki w jedną stronę jest w stanie ją przytrzymać a już w drugą nie i jak wyskakuje to słychać zgrzyt zębatek...
ale to juz taki hardkor...

choć ja tak miałem tzn ułamane jedno ramie ale to i przy jezdzie do przodu potrafiła zębatka wyskoczyc...

jak Ci to nie przeszkadza to nie ruszaj. a jesli tak to tak jak wczesniej pisano - bez rozłożenia reduktora sie nie obejdzie...
Ostatnio zmieniony 2012-01-31, 11:30 przez madakelus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
anton
Posty: 258
Rejestracja: 2011-02-27, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-01-31, 11:36

winiwini, No właśnie, dlaczego piszę takie pytanie. Przydażyła się kiedyś taka sytuacja: wyłączyłem 4X4 LOW i chciałem cofnąć. Niestety, mało zawału nie dostałem jak mi w momencie zapięcia wstecznego zazgrzytało tak jak przy włączaniu biegu, bez sprzęgła, w zwykłej bez synchronizatorów skrzyni biegów[/quote]

cześć -miałem taką samą sytuację,ogólnie jest to zużycie reduktora ( tarczki pod magnetem) przy okazji wymiany łańcuszka u siebie ,wymieniłem te tarczki i pomogło,ale z tego co zauważyłem ,a zakładałem używane tarczki,też już zaczynają się przekręcać (przy wrzucaniu wstecznego),warto więc wymienić na nowe.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-01-31, 16:44

tylko że u mnie po wyłączeniu był lekki zgrzyt i wszystko ok. można jechać.
u mnie też po wyłączeniu
przy okazji wymiany łańcuszka u siebie ,wymieniłem te tarczki i pomogło
założyłem nowe tarczki
Więc czeka mnie rozbieranie reduktora, kilka godzin i będę wiedział co było nie tak. Muszę teraz tylko znaleźć te kilka godzin. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to bardzo proszę, za dotychczasowe, dzięki. :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-01-31, 17:16

a może tarczka na shifcie ma luz i nie do końca rozpina reduktor??
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-01-31, 18:09

No właśnie już troszkę regulowałem tarczkę, może jeszcze za mało. Chociaż jak pomyślę to, schift dociąga (albo dociągał) bo jak tarczka się zluzowała :roll: to co da moja regulacja, jutro sprawdzę, to mniej pracy niż zdejmowanie reduktora. :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-01-31, 20:18

czy tarczka nawala to najlepiej sprawdzic recznie przestawiajac reduktor. Tzn odkrecic shiftmotorka i przełączyc recznie tego bolca - bedzie pewnosc ze jest dobrze do konca przełączony. Oczywiscie na desce pokrętłem tez przełączyć. Pózniej przy recznie przestawionym bolcu i przełączonym pokretle, mozna spróbowac zalożyc shifta... jak bedzie pasowal to znaczy ze jest dobrze ustawiony a jak nie... no to wiadomo

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-01-31, 21:55

czy tarczka nawala to najlepiej sprawdzic recznie przestawiajac reduktor. Tzn odkrecic shiftmotorka i przełączyc recznie tego bolca - bedzie pewnosc ze jest dobrze do konca przełączony. Oczywiscie na desce pokrętłem tez przełączyć. Pózniej przy recznie przestawionym bolcu i przełączonym pokretle, mozna spróbowac zalożyc shifta... jak bedzie pasowal to znaczy ze jest dobrze ustawiony a jak nie... no to wiadomo
Dokładnie tak ostatnio zrobiłem. Jutro sprawdzę jak jest OK, to rozbieranie reduktora mnie czeka.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-03-09, 18:44

Dzisiaj wreszcie miałem trochę czasu i zdjąłem "Schifta". Przełączałem ręcznie i za pomocą "schifta" a objawy jednakowe. dopiero po przejechaniu pewnej odległości do przodu, wsteczny zapina się normalnie bez zgrzytów. Niestety reduktor na stół. Tyle że będzie musiał zaczekać kilka tygodni, na chwilę obecną kompletny brak czasu. :cry:
Ostatnio zmieniony 2012-03-09, 18:44 przez MirEx68, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
explorer_u2
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-03, 22:47
Lokalizacja: Katowice

Re: Wyłączanie napędu 4X4

2012-03-09, 19:22

ja bym obstawiał na luz na widelcu w reduktorze.
Bez rozebrania reduktora to tylko przypuszczenia.
Gdzieś mam fotke widelca z tym białym plastikiem na końcu , poszukam.

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”