Strona 1 z 1

Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-05-18, 16:02
autor: Prorok78
Witajcie.
Jest tak - miałem skopaną końcówkę drążka - zewnętrzną... Wymieniłem obie strony, dla pewności... Pojechałem na zbieżność... kombinowali, szukali, szukali danych, w końcu ustawili na każdym kole +1.5 stopnia.... Było mokro więc nie było w drodze powrotnej żadnych dziwnych objawów...
Wczoraj miałem trase 400km (autostrada)...Masakra-auto nerwowe, szukające drogi, wyrywające kierownicę na dziurach... Do tego, na suchym asfalcie, piszczą opony przy najdrobniejszym skręcie (nawet jak jade 20 km/h i lekko skrece to piszczą - głównie lewe).
Pojechałem na diagnostyke na szarpaki (myslalem ze luzy jeszcze są jakieś). Luzów nie ma, układ sztywny, za to diagnosta po najechaniu na jakąś płytę powiedział mi że mam +6 stopni!!!!!!
Poluzowałem oba koła troszkę na zewnątrz - piszczenie się zmniejszyło... I teraz - czy ktoś z Was ma/lub gdzie znajdę, dane do geometrii mojego auta ? Navi 98 rok, 4x4 na poduchach??
Musze pojechać i kazać im ustawić to porządnie tylko nie wiem jakie wartości powinny byc? Czy kąt pochylenia koła się tu ustawia czy nie ??\

Druga sprawa - jeśli dam koła max w lewo, a później przekręcę max w prawo, auto podnosi się do gówy o jakies 2-3 cm!!! Zauważalnie cały przód idzie w górę i lekko do przodu. Kręcąc w lewo, przód (maska) idzie w dół i lekko do tyłu... Co to za cholera moze byc ?? W sensie cos mam w ustawieniach zawieszenia skopane ale co ???

No i trzeci temat - drążek kierowniczy, z przekładnią łączą takie dwa 'ramiona' ze sworzniami kulowymi - na tych sworzniach mam mały luz - co przekłada się na luz na kierownicy zbyt duzy... Jak te ramiona się nazywają? O co pytać/szukać?

Z góry dzięki za odpowiedz

Re: Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-05-19, 20:03
autor: jarek5.4
Cześć.
:-) no kolego to będziesz miał ciężko z tymi danymi,ale poszukaj w internecie tak jak szukałem, wpisz hasło/ lincoln navigator specification camber and alignment / coś znajdziesz /auto zone / też podaje dane tylko że o 2000 r./http:www.alldatapro.com /BDS suspension / .Ustawialne są wszystkie wartości (caster,camber.toe).Za podnoszenie się przodu pojazdu podczas skręcania jest jest odpowiedzialny kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy(caster).

miłego szukania :-)

Re: Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-05-19, 21:02
autor: Prorok78
Te dane dla 2000 znalazlem :) Ale dziękuje bardzo :)
Jesteś pewny z tym ustawianiem parametrów innych niz zbieżnosc? W sensie sie doczytalem ze sie reguluje, ale ze do regulacji trzeba dokupic jakies zestawy mocujace do gornych wahaczy... Mi cholera powiedzieli ze sie regulowac nie da :(
Z drugiej strony prawe koło się ładnie pochyla w mocnym skrecie a lewe jest caly czas pionowo :( Z tego wyciagam wniosek ze ta strona co stoi pionowo, jest zrypana i to z tej strony trzeba by sie przygladnac... Tylko - jak to ustawic - chocby zgrubnie? Gdzie ta regulacja jest ? Z góry dzieki :)

Re: Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-05-19, 22:04
autor: jarek5.4
Reguluje się na górnym wahaczu śrubami z mimośrodową podkładką. A jakie masz odczyty konta pochylenia kola i wyprzedzenia sworznia jak byłeś na geometrii teraz na tym komputerowym systemie bardzo szybki i dokładnie można to sprawdzić.Mając te dane które znalazłeś można przecież chociażby połapać jakieś wstępne ustawienia.Sporo filmików jest na you tube

Re: Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-05-19, 22:11
autor: Prorok78
Nie mam zadnych :( Przy ustawianiu zbieznosci ustawili na plus 1.2 na strone... Auto jechalo tak jak napisalem, a na diagnostyce powiedzieli mi ze mam ponad 6 stopni... To przekresla całkowicie moje zaufanie do tego miejsca gdzie regulowalem :)
zadnych innych katow nie mierzyli ani ni eustawiali - tylko zbieznosc...:(

Re: Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-05-20, 08:08
autor: Prorok78
Jarku prośbe mam - czy mozesz zrobic i wrzucic dwa zdjęcia swojej expedycji ? z kołami na max skreconymi w prawo i w lewo... najlepiej z przodu - tak zeby było widać jak się koła w skręcie pochylają...Bo moze ja szukam dziury w całym...:)
Dorwałem pełna wersje fordowego TSI - i tam pisze mi tak - zbieżność +0.20, pochylenie koła -0.10 , wyprzedzenie kata zwrotnicy +5.0 To by łiało sens chyba...:)
Te regulacje na górnym wahaczu znalazlem :) - teraz tylko kwestia interpretacji - czy jeśli koło sie obraca pionowo i nie pochyla w skręcie - to znaczy ze mam za bardzo na plus czy za bardzo na minus ustawiony ten kat? w sensie - które mocowanie w którą strone regulować :) chce to przynajmniej z grubsza ustawic zanim gdzies pojade, zeby mi znów ciemnoty nie wcisneli :)

Re: Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-06-17, 07:27
autor: Prorok78
No dobze.... Odbyłem kolejna regulację i... niby wszystko ok - koła się pochylają ładnie w skręcie 'tak jak w osobówce'... Przód przestał podnosić sie i opadać przy kreceniu kieownicą, ale... W ZASTRASZAJĄCYM TEMPIE leci mi opona - no normalnie w oczach prawie widać jak się zuzywa - lewa (kierowcy), przednia. Po zewnętrznej stronie.... Masakra - jakies 2 mm bieznika na dystansie około 1000 km... A opon słabych nie mam bo są to Wranglery ATR.

Druga sprawa - się mi koło rusza... Lewy przód...złapane na godzinie 12ej i dopychane/odciągane do/od auta, w kierunki silnika ( a więc poprzecznie do osi samochodu). Luz ma około jednego cm (jeśli mierzyć na szczycie koła). Widać ewidentnie że górny swozeń pozwala na ten ruch więc sworzeń do wymiany, ale to nei tłumaczy chyba tego luzu, który połączony jest w dodatku ze stukaniem. Stuk występuje zarówno przy ruchu do jak i od samochodu, jest metaliczny, dość głośny i brzmi jakby mi ktoś małym młotkiem po tarczy walił... Zastanawiam się czy nie łożysko, ale nie koło nie szumi i obraca się normalnie...Gdzie i jak szukac przyczyn ?

Re: Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-06-17, 17:19
autor: Prorok78
Mały update - oprócz luzu lekkiego na górnym sworzniu, jest tez inny...

Luz pomiędzy wewnętrzna krawędzią felgi, a górnym wąsem zwrotnicy... I on tak stuka...
Teraz pytanie - łozysko czy przegób ????

Re: Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-06-17, 19:24
autor: karmel
Jak podniesiesz samochód i poruszasz kołem to dalej widzisz więcej niż MY, nie wiem czego oczekujesz w tym momencie? Wróżbictwa? Jeśli luz jest tak duży to na pewno da się stwierdzić co go powoduje. :roll:

Pzdr

PS. No offence

Re: Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-06-17, 22:15
autor: jarek5.4
te luzy o których piszesz to łożysko w piaście i nie będzie szumieć miałem to samo piasta do wymiany przed wymianą piasty sprawdz dolny sworzeń i górny wahacza.Ja wymieniłem górny wahacz i myślałem że już wszystko po złożeniu okazało się że jeszcze piasta była do wymiany.

Re: Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-06-18, 06:29
autor: Prorok78
Dzięki Jarku :) Tak właśnie sądziłem ale wolałem zapytać:) - wahacze góre mam zamówione już, więc sworzeń górny będzie nowy, a dolne mam raczej ok... chyba... Zdejmę zwrotnice to będę widział :)
Zastanawiam się jeszcze nad półosią... Nowa półoś - zamiennik to koszt 350 pln mniej więcej - na swojej, mam obie osłony przegubów do wymiany... Zastanawiam się czy wymienić tylko osłony i jeździć na orginale, czy machnąć całą półoś na nowa (ale zamiennik)...

Da sie samo łozysko wymienić jak w większości aut czy musze np to http://allegro.pl/piasta-lozysko-przod- ... 74440.html


ad- Kolego Karmel - przez sentyment lokalny (pochodze z Tarnowa) nie będę się złościł, ale czyz nie po to jest forum ? Opisać objawy i spytać ? Jak widać, ktoś kto jeździ niemal identycznym samochodem potrafił zdiagnozować... A chyba lepiej zapytać o cos czego się faktycznie nie wie, niz po raz pierdylionowy pytac 'jakie opony założyć' albo 'czy to prawda że w DOHC leca rozrządy'....:)

Re: Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-06-18, 17:26
autor: jarek5.4
No niestety piasta do wymiany też próbowaliśmy wymienić łożysko a le się nie da myślę że przeguby jak nie dostały piasku i wody to powinny być dobre wymienić tylko gumy ale mogę się mylić.

Re: Navigator - problem z układem kierowniczym

: 2014-06-18, 17:43
autor: Prorok78
Hmm... a czy moge założyc że skoro nie ma trzasków przy skręcie i innych dziwnych objawów, to są one ok ? ewentualnie - jak sprawdzić przegub ?