Strona 1 z 1

pompa wspomagania

: 2015-07-25, 14:17
autor: troll73
alo :)

z racji tego, że wydłubałem altka sprawdziłem pozostały osprzęt i łożyska
niepokoi mnie pompa wspomagania, luzu na łożyskowaniu nie ma ale jak chce zrobić obrót to jest spory luz 20-30 stopni ( taki jak przy źle spasowanych kołach zębatych )
później można obrócić kołem ale stawia spory opór ( dla porównania sprawna pompa od volviny pracuje dużo lżej)
dodam jeszcze, że na jałowym przy próbie skrętu czuć szarpanie w kierownicy

to normalna praca tej pompy czy mam się martwić i szukać drugiej?

Re: pompa wspomagania

: 2015-07-25, 15:31
autor: adam1923
troll73, dzwoń do borisa ;-) on na co dzień takie rzeczy ma w rękach :-D

Re: pompa wspomagania

: 2015-07-25, 17:26
autor: Adrian
Te pompy są kiepskie, ja wywalałem taką pompę i wkładałem z SOHC, moja wyjąca nie przejawiała takich objawów jak twoja, przy skręcie nic nie szarpało (pamiętaj, że jak samochód dłużej stoi i kręcisz kierownicą bez odpalenia to mogą być takie objawy ale mijają jak się odpowietrzy). Luzy pamiętam, że były ale nie takie duże jak piszesz.

Re: pompa wspomagania

: 2015-07-25, 18:14
autor: karolb863
kupiłem nową na rockauto i też ma luzy,ale nie hałasuje,jak trzęsie budą to układ jest zapowietrzony,tak jak Adrian pisze,w ohv nie powinno się kręcić kierownicą,lub skręcać kołami na wyłączonym silniku,wtedy wywala płyn korkiem zbiornika i zapowietrza się,odpowietrzanie u mnie trwa około 1 nocy :-P ,zalać płyn pojeździć trochę (wtedy telepie),odstawić na bok i poczekać kilka godzin ;-)

Re: pompa wspomagania

: 2015-07-25, 18:17
autor: troll73
u mnie telepie na chodzącym silniku na jałowym
nie kręcę sterem na wyłączonym silniku :D
ok na razie nie tykam, może zerknie ktoś bardziej obeznany ;)