Strona 1 z 3

[EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2009-05-21, 11:50
autor: jacek4
witam
mam niedyskretne pytanko
1-czy aby podniesc zawieszenie to sruby w drazkach trzeba wkrecac czy wykrecac i jak powinno byc bo u mnie wachacze sa calkiem poziomo
2-bede wymienial wszystkie tuleje wachaczy ale porzy gornych sa kwadratowe podkladki z niesymetrycznym chyba otworem do ustawienia kata pochylenia kol a u mnie zchodza sie do srodka u gory - czy powinny byc prosto i regulowac to tymi podkladkami
3 czy naprezenie drazka ma wplyw na twardosc czy tylko na wysokosc-u mnie jest twardo i trzesie i wali na wybojach czy to wina amorkow

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2009-05-21, 13:00
autor: piotr_z
1 - wkrecac

2 - podkladki sluza faktycznie do regulacji kata pochylenia kola (w EX kola powinny sie minimalnie schodzic gora do srodka) - http://www.explorerclubpolska.com/forum ... .php?t=669

3 - naprezenie drazkow ma oczywiscie wplyw na twardosc zawieszenia ale te stuki i trzesiawki to amorki mozna by zmienic (i sprawdz stan elementow gumowych przy stabilizatorze)

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2009-05-21, 13:48
autor: Hubi
trochę o lifcie EXII

http://www.explorerclubpolska.com/forum ... php?t=3470

http://www.explorerclubpolska.com/forum ... php?t=1721

funkcją SZUKAJ znajdziesz więcej - było dość dużo wałkowane na forum na ten temat

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2009-05-21, 14:44
autor: jacek4
łączniki stabilizatora mają powyrywane gumy i też je w sobote wymieniam ale pewno jeszcze mają duże znaczenie te dwie duże gumy z przodu ?
amorki zostawiam na koniec jak już powymieniam tuleje,końcówki itp żeby wykasować wszystkie luzy - chyba tak będzie dobrze ?

[ Dodano: 2009-05-21, 14:46 ]
aha bym zapomniał-wkrecać te śruby na podniesionym przodzie - żeby było lżej?
a jak mniej powinny być wachacze bo ymnie są poziomo ?

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2009-05-21, 17:31
autor: Adrian
Możesz wkręcać na kołach, nie zauważyłem różnicy przy podniesionym lub nie, żeby się podniósł wkręcasz. Co do trzęsiawek to całkiem tego nie wyeliminujesz, w zasadzie największą różnicę w twardości zauważyłem po wymianie opon na nowe - zależy oczywiście też od napompowania, po podniesieniu różnicy w twardości nie zauważyłem troszkę bardziej kiwa się na boki.

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2009-05-21, 17:42
autor: jacek4
OK.a jak z ciśnieniem w oponkach-bo w opcji szukaj są różne a niektóre wymiary opon są podawane w calach
ja mam 275/70/15 wiec to co mam na naklejce nic mi nie mówi , a wiem że za małe jest szkodliwe i zaraz będe miał w środku opony pełno pyłu
chodzi mi o ciśnienie w PSI lub jakiś przelicznik
pozdrawiam

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2009-05-21, 17:47
autor: Pa100
2,1 do 2,3 atm

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2009-05-21, 18:25
autor: Adrian
Oryginalne opony masz 255/70 ale większość osobników na forum jeździ na większych więc raczej to zaleta ...

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2009-05-21, 22:07
autor: jacek4
a wiec tak konkretnie, sprawdzilem i mam kapcie 265/75/R15
wiec jakie ciśnienie, -tylko może jakiś przelicznik na PSI bo tak jest na CPN i ja też mam tak wyskalowany postolet a nie w atm.
na naklejce mam co prawda w psi ale to się tyczy standartowych opon a nie wiem nadal ile powinno być w rosmiarze moich gumek :-P

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2009-05-22, 09:42
autor: perkuter
jacek4, na każdej oponie jest podane maksymalne ciśnienie PSI więc wystarczy odczytać i już będziesz wiedział na 100% ;-)

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2009-05-22, 12:29
autor: Adrian
jacek4, na każdej oponie jest podane maksymalne ciśnienie PSI więc wystarczy odczytać i już będziesz wiedział na 100% ;-)
To chyba mu nie pomoże w dostosowaniu poziomu dla samochodu, 1atm=14,696 psi

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2009-05-22, 12:33
autor: Pa100
Można i tak to przedstawić ;-)

1 psi = 6,80459582401954 * 10-2 atm

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2012-04-16, 12:17
autor: tomb2
Może ktoś coś napisze o wymianie drążków skretnych
jak się zabrać do tego itd może jakieś foto ktoś ma

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2012-04-16, 12:42
autor: Rad-T
Dużo cudów tam nie ma. Można kombinować nawet bez zdejmowania dolnych wahaczy, ale może być to o tyle trudne, że drążki mają tendencje do zapiekania się w otworach wahaczy i nie chcą wyjść - wtedy młotkiem nie ma jak walnąć bo tuleje oberwą.

Podnosisz auto za ramę (stawiasz na kobyłach czy coś) - chodzi o to żeby maksymalnie zluzować przednie dolne wahacze.
Odkręcasz osłonki od regulacji drążków i wykręcasz śruby te którymi się robi lift :P
Wydłubujesz drążek z miejsca regulacji - trzeba go odpowiednio przekręcić i wydłubać taką podpórkę.

Wszystko będzie dużo łatwiej jak odczepisz sobie zwrotnicę i odkręcisz dolny wahacz od mocowania przy ramie - wtedy drążki schodzą z miejsca mocowania przy śrubach od liftu bez żadnych specjalnych kombinacji, po odkręceniu oczywiście wszystkiego :)

Potem zostaje już tylko wybicie drążków z wahacza. Lej wcześniej WD będzie łatwiej :)

Re: [EXII zawieszenie] zawieszenie przednie

: 2012-04-16, 23:00
autor: jacek4
Ja tylko odkręcałem od strony regulacji, trochę można czymś pomóc(wyprzeć je tak aby nie były blokowane przy wybijaniu), a czasem same pod ciężarem dobrze wiszą.
Następnie brałem konkretną rurę, wkładałem w otwór drążka w wahaczu, z drugie strony rury podstawiałem kobyłkę do podpierania autka, no i wtedy..... konkretne parę strzałów ręcznym impulsownikiem kinetycznym (takim z 5kg ) i drążki same wypadają.
WD lałem troszeczkę pół godzinki przed robotą.
A dłuższa rura na kobyłce podparta pozwala na operowanie odpowiednim czujnikiem w bezpieczny sposób aby autka nie uszkodzić, choć jak mi się omskneło to przeleciałem blisko reflektora. :-D

Po prostu nie ma co stukać , pukać - konkretny strzał robi swoje.