SPRZĘGIEŁKA AUTOMATYCZNE
1. podnieść pojazd i ustawić na kobyłkach
2. odkręcić nakrętki i zdjąć koło

3. zdjąć obudowę sprzęgiełka

4. zdjąć pierścień zaciskowy


5. zdjąć z trzpienia wałka przekładkę dystansową


6. zdjąć pozostały mechanizm sprzęgiełka podkładki dystansowe


7. usunąć jednogarbowy klin blokujący (np. za pomocą magnesu)

jeśli to konieczne należy delikatnie poruszać nakrętką regulacyjną w obu kierunkach tak aby zniwelować nacisk na klin blokujący co umożliwi jego łatwiejsze zdjęcie.
8. odkręcić nakrętkę regulującą łożyska za pomocą 2-3/8 calowego Hex Locknut Wrench
T70T-4252-B

z braku tego diabelskiego urządzenia posłużyłem się tym co miałem pod ręką


9. obracając tarczą hamulcową dokręcić nakrętkę regulacyjną z siłą 47 Nm dociskając łożyska
10. obrócić tarczą hamulcową i poluzować nakrętkę regulacyjną obracając ją o ćwierć obrotu (90 stopni)
11. ponownie dokręcić nakrętkę regulacyjną do 1,8 Nm z wykorzystaniem klucza dynamometrycznego.
12. upewnić się czy luz na łożysku mieści się pomiędzy 0,00 - 0,08mm. Maksymalna siła potrzebna do obrócenia tarczy to 2,8 Nm
13. zainstalować klin blokujący. Jeśli to konieczne delikatnie obrócić nakrętkę tak aby wpasować klin w nacięcie.
UWAGA: regulację nakrętki i montaż klina blokującego muszą być wykonane ze szczególną ostrożnością. jeśli klin ulegnie uszkodzeniu może to doprowadzić do odkręcenia się całego koła w tracie jazdy
14. zainstalować podkładki dystansowe i mechanizm sprzęgiełka na trzpień wałka
15. na trzpień wsunąć podkładkę dystansową
16. w nacięcie na trzpieniu wsunąć pierścień zaciskowy
17. założyć obudowę sprzęgiełka w taki sposób aby trzy "nóżki" pasowały do "kieszeni" w mechanizmie umieszczonym na trzpieniu wałka
18. założyć koło. Nakrętki dokręcić z siłą do 135 Nm.