Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-08, 22:06

jak będę w pl to też pomogę
jeśli ktoś ma chęć to może przyjechać do Malborka i zrobię za darmo
potrzebny jest przełącznik 3 stopniowy jeśli ma być pełna wersja )) przeróbki

Do tego żeby znaleźć ten kabelek nie potrzebny j.ang popatrz po rysunkach

http://translate.google.com/translate?s ... t%3D149388

http://www.explorer4x4.com/controltrac_mod.htm
Ostatnio zmieniony 2012-02-08, 22:09 przez śp. Rafaello-Mk, łącznie zmieniany 1 raz.
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-08, 22:07

Daje to tyle że pomykasz na tyle z reduktorem.
Dajesz na 4x4 LOW, ale nie dopina przodu .
I mi się tak wydawało a to mniej przydatne w moim przypadku. Wolałbym mieć możliwość choćby chwilowej jazdy do przodu z zapiętym na sztywno 4x4 ale bez zmiany przełożeń i cyrków z załączaniem i wyłączaniem reduktora.

Ale jak to się ma do tego:
robiłem to i jest proste
czy działa ? tak
a do foto manuala masz odnośnik w temacie więc po co robić nowy ?
Robiłeś i nie wiesz co uzyskałeś?

No i to:
daje i 4H i 2L
:?: :?: :?:
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-08, 22:08

jeśli ktoś ma chęć to może przyjechać do Malborka i zrobię za darmo
Trzymam za słowo :-D
Patryk
723-371-234

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-08, 22:14

Trzymam za słowo :-D
jeśli stwierdzisz że to Ci potrzebne to nie ma problemu
jeśli wszystko z napędami masz ok to 30minut bez montowania włącznika i wypiciem jednego piwa plus czas na zamontowanie włącznika ;-)

większość chłopaków robi prowizorkę nie dając przełącznika, po prostu albo rozłączają kabel albo go załączają bez napięcia 12v
Ostatnio zmieniony 2012-02-08, 22:18 przez śp. Rafaello-Mk, łącznie zmieniany 1 raz.
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-08, 22:47

Dla mnie JEDYNE PRAKTYCZNE zastosowanie zamocowania przycisku odłączającego przedni most przy włączonym 4x4 i 4x4 low to możliwość jazdy np. po krętych górskich drogach (STROMYCH) przy włączonym low - odłączając napęd na przedni most mamy możliwość używania zwiększonej jakości hamowania reduktorem przy stromy zjeździe i możliwość skręcania w ciasnych zakrętach oraz odciążenie silnika i skrzyni przy długich podjazdach po zakrętasach na utwardzonych powierzchniach.
KONIEC KROPKA, używanie bwm żeby móc palić kapcie i driftować tyłem doprowadzi tylko do uwalenia skrzyni. BWM to nie jest żaden full time all wheel drive jak w jeepie :D. Czarów nie ma.

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-08, 22:48

BWM mam używam, bez niego w alpach czy górach chorwacji ex by wyzionął ducha.

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-08, 22:49

ja w swoim mam 2wd, 4wd auto, 4wd lov, 4x4 hi, 2wd lov
i co najlepsze z tego wszystkiego... może sterownik napędów generować błąd... a ja i tak mam 4x4 hi... :-) podaje 12v na brązowy,a wolnobieżka oczywiście zapięta w pozycji 4wd auto...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-08, 22:54

używanie bwm żeby móc palić kapcie i driftować tyłem doprowadzi tylko do uwalenia skrzyni. BWM to nie jest żaden full time all wheel drive jak w jeepie . Czarów nie ma.
Nie ulega wątpliwości.
Ja jednak wolałbym mieć świadomość zapiętego przodu bez liczenia na automat. Nie czekając na reakcję przy uślizgu ale bez reduktora. Po prostu wjeżdżając w trudniejszy teren (śnieg, błoto) nie chcę stawać i włączać reduktora tylko dopiąć sobie przód i jechać przed siebie.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-08, 22:56

aha i jeszcze jedno w sohc wystarczy tylko przełącznik dwu pozycyjny... A-0...
w ohv musi być trzy pozycyjny...A-0-12v ...
A- oryginalnie
0-przerwany obwód
12v- podanie 12v na cewkę w reduktorze...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-08, 23:06

aha i jeszcze jedno w sohc wystarczy tylko przełącznik dwu pozycyjny... A-0...
w ohv musi być trzy pozycyjny...A-0-12v ...
A- oryginalnie
0-przerwany obwód
12v- podanie 12v na cewkę w reduktorze...
no i jest całe tłumaczenie
proste i przejrzyste
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-08, 23:31

Obrazek

po rozebraniu do naga... czyli wyjęciu ramki z radiem...odkręceniu tego ustrojstwa od nawiewu... ukaże się taki widok... jak wyżej ...

jak wykręcicie ten czarny sterownik i zdejmiecie izolację z wiązki ukaże się ten brązowy kabelek...
jak niżej...
Obrazek
przecinacie go i dolutowujecie przewody jak na zdjęciach niżej
Obrazek
Obrazek
przewodzik idący w lewą stronę... to przewód bezpośredni do cewki w reduktorze...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-09, 00:12

Znalazłem w ogłoszeniach.
zadzwonię może jutro.
A tak przy okazji to czy kolega nie chciał swojego exa zamienić na BMW bo słyszałem od znajomego że miał propozycję żeby zamienić na exa i chyba z tamtych stron
nie... to nie ja...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-09, 08:00

dobra, żeby trochę usystematyzować :P (trudne słowo) :D

w OHV w których seryjnie jest 2HI, 4AUTO, 4LO modyfikacja brązowego kabelka pozwala uzyskać: 2HI, 2LO, 4AUTO, 4HI, 4LO - czyli zyskujemy 4HI którego brakuje i 2LO którego też nie ma.

w SOHC w których seryjnie jest 4AUTO, 4HI, 4LO modyfikacja brązowego kabelka pozwala uzyskać: 2HI, 2LO, 4AUTO, 4HI, 4LO - czyli zyskujemy 2HI, 2LO.

to byłem ja... T-Rex :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz leon13cc
Klubowicz
Posty: 852
Rejestracja: 2011-06-03, 10:03
Lokalizacja: Lubuskie/Lubrza

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-09, 08:37

to byłem ja... T-Rex
:evil: :DD
Ford Explorer Limited 2000 + Audi 80 B3 1987 + Yamaha MT-01 2006 = 384KM

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2012-02-09, 11:48

Rad-T, i wszystko jasne :-)
Patryk
723-371-234

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”