Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-24, 21:30

Po krótce immo w polifcie odcina pompę paliwa jego dzaiałanie zauważysz przekręcając kluczyk na zapłon wtedy pompa powinna załączyć się na 3 sekundy i zamilknąć, jeśli po włączeniu zapłonu pompy nie usłyszysz immo odcięło pompę.

Immo w polifcie składa się z klucza pętli indukcyjnej w stacyjce modułu anit-tieft simensa w desce rozdzielczej oraz komputera silnika w którym zakodowane są konkretne moduły simensa, wymieniając komp musisz dobrać taki który będzie miał taki sam krótki numer seryjny chyba 6 znaków na naklejce przy wtyczce komputera i wsio

w polifcie po długim braku zasilania potrafi być kłopot
Ostatnio zmieniony 2015-01-24, 21:31 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-24, 21:35

to ja jeszcze dołącze ;-) wersja 1 dotyczy równiesz OHV :-)

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 11:46

Dzisiaj diagnostyki cd..
1. Ponownie sprawdziłem czy cewka zapłonowa ma zasilanie – wszystko OK
2. Podłączyłem się pod jeden z pinów sterujących cewką (1-5 cylinder) – sterowanie minusem, OK
3. Sprawdziłem brak ciśnienia na listwie – wykręciłem zaworek, a tam sucho…, przekręcam kluczyk, i dalej sucho
4. Myślałem, że załapie chociaż trochę na samostarcie… ale to nie diesel ;-(
5. Wpiąłem się w pin nr 80 gniazda PCM (fuel pump relay) – zasilanie wychodzi, 12v (gdyby immo blokowało prądy chyba nie powinno tam być)
6. Wczołgałem się pod spód i odpiąłem trzypinowa wtyczkę przy zbiorniku paliwa – wydawało mi się, że jest to element zaznaczony na schemacie (inertia fuel shut off switch). Pewien nie jestem. W każdym razie na żadnym pinie nie było napięcia. W drugą stronę, podałem 12v na każdy z pinów, ale reakcji nie było – pompy nie usłyszałem.

Chciałem sprawdzić połączenie pomiędzy przekaźnikiem pompy… ale nie wiem który to przekaźnik (fuel pump relay). Chciałem podpiąć się na krótko do pompy, ale nie wiem jak się do niej dobrać – wiecie może czy jest jakaś klapka w podłodze pod tapicerką ? czy trzeba zdejmować zbiornik ?
Załączniki
image0017_switch_2.jpg
image0017_switch_2.jpg (86.98 KiB) Przejrzano 5203 razy
Ostatnio zmieniony 2015-01-25, 11:52 przez adr78, łącznie zmieniany 1 raz.
Explo II

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 12:25

Zasilanie na przekaźniku 5 (pompa paliwa) jest, sterowanie z kompa jest...
pozostała pompa paliwa
Explo II

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 12:34

cania ostatnio walczy z pompą... ma dorobioną klapkę pod siedzeniem kierowcy...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 12:55

czyli pompka wypada gdzieś w okolicy siedzenia kierowcy...
czyli aby ja zdemontować trzeba ściągnąć zbiornik paliwa ?
Explo II

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 13:04

Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 13:05

cania ostatnio walczy z pompą... ma dorobioną klapkę pod siedzeniem kierowcy...
Robert - pod tylnym siedzeniem za kierowcą - pompa jest na zbiorniku i jak ktoś nie wytnie otworu to trzeba zbiornik ściągać. Ja jak mi padła pompa to uruchamiałem plackiem aż do momentu jak na gaz się przełączy.

Kolega też pisał że nie ma iskry ?

Weź zdejmij jeden przewód, wsadź starą świecę przyłóż do masy i sprawdź przy kręceniu rozrusznikiem czy jest ta iskra.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 13:06

prześledź temat... jak zobaczysz niekoniecznie... rozwiązaniem jest rewizja :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 13:11

prześledź temat... jak zobaczysz niekoniecznie... rozwiązaniem jest rewizja :-)
Prześledziłem i nie znalazłem opcji aby była pod siedzeniem kierowcy tylko na zbiorniku. Zresztą jak by była pod kierownikiem to by nie było problemu z dostępem. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 13:15

cewka zmieniona, iskra wróciła
teraz pozostał mi problem zasilania paliwem... zamówię dzisiaj pompkę, zobaczymy czy to wystarczy
Explo II

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 13:17

prześledź temat... jak zobaczysz niekoniecznie... rozwiązaniem jest rewizja :-)
Prześledziłem i nie znalazłem opcji aby była pod siedzeniem kierowcy tylko na zbiorniku. Zresztą jak by była pod kierownikiem to by nie było problemu z dostępem. :-)
Jacek... to nie było info dla Ciebie, tylko dla kolegi adr78:-) jak prześledzi temat będzie wiedział gdzie rewizję wycinać :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 13:19

cewka zmieniona, iskra wróciła
teraz pozostał mi problem zasilania paliwem... zamówię dzisiaj pompkę, zobaczymy czy to wystarczy
spróbuj odpalić awaryjnie na gazie... jak masz gaz ;-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 13:21

Robert :-) ;-)

A cewkę kiedy zmieniłeś ? Teraz ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Uruchomić grata... podejście zimowe

2015-01-25, 13:33

Tak, dziś rano, jak sprawdzałem czy jest sterownie minusem...
Explo II

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”