Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Zasilanie cewki zapłonowej

2014-10-19, 19:20

Witam

Sprawa wygląda tak. W lipcu ostatni raz uruchomiłem silnik samochodu. Od tego czasu, nie odpalałem auta. Dzisiaj chciałem przestawić samochód i.... rozrusznik kręci, ciśnienie paliwa na listwie jest, błędów silnika brak.
Moim zdaniem (na 80%) padła cewka - brak iskry na świecach. Rozpiąłem złącze elektryczne przy cewce, ale nie wiem który pin za co odpowiada. Przed zakupem cewki chciałbym jeszcze raz to sprawdzić. Na trzech (narożnych) pinach, po załączeniu zapłonu mam napięcie 12v, na pozostałych brak napięcia. Może ktoś ma rozpisaną tą kość ?

ps
w komorze silnika znalazłem ślady bytowania myszy... zastanawiam się, czy czegoś nie przegryzły
Ford Explo II 4.0 SOHC 1998
Explo II

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Zasilanie cewki zapłonowej

2014-10-19, 19:24

a nie wpadłeś na to że immo ci trzyma ? :lol:

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Zasilanie cewki zapłonowej

2014-10-19, 19:49

auto nie jest wyposażone w immo
Explo II

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Zasilanie cewki zapłonowej

2014-10-19, 20:01

a to sie nie znam :lol:

Awatar użytkownika
art-set
Posty: 140
Rejestracja: 2010-10-20, 20:43
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt: Strona WWW

Re: Zasilanie cewki zapłonowej

2014-10-19, 21:42

Ja sprawdzając swoją posiłkowałem się tymi informacjami :
cewka
art-set.cba.pl
Set

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Zasilanie cewki zapłonowej

2014-10-20, 17:35

auto nie jest wyposażone w immo
dlaczego tak sądzisz?

myślę że auto ma rozkodowane immo czasem się zdarza jak długo stoi, w tym modelu powinno być zakodowane w kluczu a przy stacyjce powinna być pętla

przekręć zapłon i posłuchaj czy załącza się pompa jeśli się załącza się to coś nie tak elektrycznie

generalnie to mam Twoje auto na celowniku bo już się wystarczająco dużo złomów naoglądałem więc rozważam bujnąć się 500km jeśli nadaj chcesz sprzedać martwi mnie tylko to że nie będę mógł osłuchać silnika
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”