Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
cornmencita
Posty: 11
Rejestracja: 2017-01-01, 19:12
Lokalizacja: Ustka
Model Explorera: 93' 4.0 OHV

Re: Explorer I 4.0 OHV Projekt Pickup na 35" kapciach

2017-01-03, 09:48

Siemano Wszystkim! Moj trzeci post w sumie i juz sie pytam, a co! Po to jest forum nie?

Szukalem w szukajce ale w sumie odpowiedzi nie znalazlem.

Obrazek

Panowie potrzebuje zrobic do mojego projektu Explo 4.0 OHV ‘96 takie cudo jak na fotce powyzej.

Jest to uproszczona do bolu wiazka przewodow ukladu wtryskowego zapewniajaca poprawna prace silnika ale NIC ponadto.

Tak wiec pytanie moje sklada sie w sumie z dwoch czesci:

1) Co mozna bezkarnie wyciac – i tu jesli moge prosic o uwagi jesli wyciecie spowoduje blad, to gdzie i jak trzeba zmostkowac/zapodac emulator aby nie swiecil blad.
a) Ma nie byc ABS
b) Ma nie byc tempomatu
c) Ma nie byc oswietlenia wnetrza
d) Wentylacja i klima do wyciecia.
e) EGR do wyciecia – to jest opisane na Forum.
f) ….
g) ….
h) ….

2) Co zostac musi – ewentualnie jak mozna zrobic zeby uproscic elektryke:
a) Zostaje alternator i uklad ladowania aku.
b) Zostaje uklad zaplonowy, paliwowy (zbiornik,pompka,filtry), wtryskowy.
c) Zostaja zegary, maja dzialac wskazniki obrotow,predkosci i wsie kontrolki.
d) Zostaje kolumna kierownicy z dzwignia biegow, stacyjka, klaksonem, przelacznikami swiatel i kierunkow.
e) Zostaja pedaly ale czy wszystkie czujniki pedalow musza zostac?
f) Zostaje lambda (sa dwie czy trzy w OHV?) czy na pewno musi zostac?
g) …..
h) …..

A moze inaczej – jest na forum ktos kto juz takie cuda robil w zmocie? Mam koleszke ktory dzwignie temat, ale moze nie trzeba wywazac otwartych drzwi? I ktos sie podejmie? :lol:

Jeszcze raz dziekuje za super przyjecie na forum i licze na pomoc. Z pewnoscia jak sie temat rozwinie bede mial sie czym podzielic na Forum ale takze z pewnoscia pojawia sie nowe pytania.

Link gdzie widac jka gosc robi cos podobnego ale wyjasnia temat taczej pod katem instalatorskim anizeli pod tym katem co mnie interesuje:

http://www.ford-trucks.com/forums/14235 ... -pics.html

Ponizej kilka fotek poprzedniego projektu aby pokazac ze cos tam robie a nie tylko gadam :-D :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-02-27, 09:25 przez cornmencita, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Uproszczona instalacja Elektryczna 4.0 OHV '96

2017-01-03, 10:50

Najpierw popatrz sobie ile modułów ma ex ;) Bo samą wiązką od silnika nie zadziałasz. Po za nim przede wszystkim masz GEM, który steruje całym wnętrzem. Sond broń boże nie odpinaj.
"Wycięcie spowoduje błąd" masz na myśli wyrzuci checka, czy komputer zapamięta tylko, czy po prostu samochód przestaje jeździć ?
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

cornmencita
Posty: 11
Rejestracja: 2017-01-01, 19:12
Lokalizacja: Ustka
Model Explorera: 93' 4.0 OHV

Re: Uproszczona instalacja Elektryczna 4.0 OHV '96

2017-01-04, 23:25

Dzięki za odpowiedz Kamyk.

Wiem, jest oprócz PCM jeszcze GEM i RAP. I cala masa kabli. I wsio musi być bez błędów.

Nie wiem czy mi się chce iść ta droga. Nie o to chodzi w pickupie robionym w duchu lat 50-tych..

Tyle ze nie chce tak łatwo się poddawać, bo jest o co walczyć - ASB i DIS trudno pogardzić...

Pomocy?

Co robić?

Pozdro,
Raf

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Uproszczona instalacja Elektryczna 4.0 OHV '96

2017-01-05, 00:09

Wywalić wszystko i wrzucić komputer stand alone ;)
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

cornmencita
Posty: 11
Rejestracja: 2017-01-01, 19:12
Lokalizacja: Ustka
Model Explorera: 93' 4.0 OHV

Re: Uproszczona instalacja Elektryczna 4.0 OHV '96

2017-01-06, 07:55

No i dobra -kupie kompa stand-alone i co dalej? W mojej okolicy nie ma magika który mi to skonfiguruje...
A takie rzeczy o co pytam, to wiem ze ludzie robia. Wiem tez ze wiedza kosztuje i nie licze na to ze ktos za darmo mi poda jak na tacy: ten przewod mozesz wyciac, a tamten nie. Chociaz niektorzy dziela sie wiedza...
http://www.szarbia.com/index.php?p=art_ ... t2=0&id=54

cornmencita
Posty: 11
Rejestracja: 2017-01-01, 19:12
Lokalizacja: Ustka
Model Explorera: 93' 4.0 OHV

Re: Explorer I 4.0 OHV wtyczka C105F

2017-01-22, 19:40

Siema!

Mam juz Explorera w domu.

Okazuje sie ze to mk I czyli "jedynka"

Mam teoretycznie wszystkie wiazki elektryczne ale cos mi nie pasuje i dlatego pytam.

Na silniku jest glowna wiazka zakonczona wtykiem C105F czyli duza biala okragla wtyczka.

Wiem ze ona jest zamontowana po stronie kierowcy na scianie grodziowej od strony komory silnikowej..

Pytanie: jak wyglada wtyczka podlaczona do C105F ale od strony Kabiny?

Czy ktos dysponuje zdjeciem tego elementu? Jest to takze okragla wtyczka? Do czego jest podlaczona ta wiazka od strony kabiny?

Pozdro,
Raf

Awatar użytkownika
julek1270
Posty: 345
Rejestracja: 2009-03-08, 20:11
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Re: Explorer I 4.0 OHV wtyczka C105F

2017-01-22, 23:04

Przypadkiem mam dwie ``dechy``na wierzchu, może na fotach wypatrzysz czego szukasz.
Załączniki
20170122_225234.jpg
20170122_225234.jpg (132.06 KiB) Przejrzano 6830 razy
20170122_225250.jpg
20170122_225250.jpg (84.91 KiB) Przejrzano 6830 razy
Czarny Eddie Bauer 6"lift opony 35" Big Horn Maxxis tel. 533563182

cornmencita
Posty: 11
Rejestracja: 2017-01-01, 19:12
Lokalizacja: Ustka
Model Explorera: 93' 4.0 OHV

Re: Explorer I 4.0 OHV wtyczka C105F

2017-01-23, 09:05

Witam!

Dziekuje Julek,

To jest wlasnie to o co mi chodzilo!
Dasz mi kontakt do siebie?

Pozdrawiam,
Rafal

cornmencita
Posty: 11
Rejestracja: 2017-01-01, 19:12
Lokalizacja: Ustka
Model Explorera: 93' 4.0 OHV

Re: Explorer I 4.0 OHV Projekt Pickup na 35" kapciach

2017-02-27, 09:24

Siemanko,

Dzieki pomocy ze strony Julka i Starwinda , po kilku godzinach podlaczania udalo mi sie uruchomic silnik . Wyglada na to ze zegary pokazuja prawidlowo, i wsio wyglada obiecujaco.

Ciekawostka ze 1994 Explo nie ma EGR ani nawet nadlewki na kolektorze wydechowym - dla mnie to super!
Po naprawieniu Hamulcow i wymianie pognitych rurek hamulcowych i linki recznego przyjdzie czas na ustawienie kabiny ZIL-a na ramie Expozji. Bede meldowal postepy ale na razie nie wiem jeszcze gdzie zaczac topic czy tu czy na rajdy4x4. W razie czego kto zainteresowany dam znac gdzie mnie znalezc.

Tak wiec dzieki i pozdrawiam.

Rafal
Ustka
696619462

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Re: Explorer I 4.0 OHV Projekt Pickup na 35" kapciach

2017-02-27, 16:20

cieszę się że mogłem pomóc :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”