Strona 1 z 2

Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-01-30, 14:57
autor: Xymenez
To na pewno nie nowość - Explorery IV w ogóle nie są produkowane w wersji euro i wszystkie światła są niestety, hamerykańskie: świecą do dupy.
Przy zwykłych żarówkach H13 mam tylko światła krótkie i bardzo krótkie! Tzn. muszę jeździć po prostu na długich, żeby coś widzieć i co ciekawe, nikogo nie oślepiam.

Moją wątpliwość budzi fakt, że lampy nie mają W OGÓLE REGULACJI!!! Jak to jest możliwe?

Mam jednak rozwiązanie, które na razie testuję: ksenonowe palniki H13 z elektromagnesem - przesuwa się cały palnik. Musiałem właczyć w obwód specjalną wiązkę, ale wszystki jest proste i hula.
Już widzę, że jest spora różnica - palnik jest nieco cofnięty, więc świeci wyżej na pozycyjnych, a na długich cofa się na tyle, że są to już naprawdę długie.
Problemem może być symetria samego świecenia.

Zakupiłem też fajne soczewki - bixenony (z klapką), niesymetryczne, i ostatecznie podejmę się wklejenia, tylko trochę boję się o lampy, jak coś nie wyjdzie.

Ciekaw jestem, co wy z tym robicie i jakie macie patenty?

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-01-30, 15:48
autor: Speedo
jeździmy po omacku, przynajmniej ja :P dołożenie ksenonu do pasiastych lamp czy nawet soczewki bez oprysku to jawne drażnienie się z pałami, w przypadku ewentualnej kontroli można trafić niezłą kumulację za mała tablicę, czerwone kierunki, pomarańczowe pozycyjne, wydech w prawo i inne amerykańskie naleciałości ;)

ja mam hb5, teraz mam włożone to - http://allegro.pl/japonska-zarowka-xtec ... ule_id=201

świeci gorzej niż zwykła żarówka hb5, na mijania obleci, jak dasz długie to nic nie widać prawie, ledowe postojówki lepiej świecą ;)

teraz czekam na to https://www.aliexpress.com/item/2x-Plug ... 0.0.pjouiG

zobaczymy co to za cudo :)

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-01-31, 06:49
autor: wit.rys
To na pewno nie nowość - Explorery IV w ogóle nie są produkowane w wersji euro i wszystkie światła są niestety, hamerykańskie: świecą do dupy.
Przy zwykłych żarówkach H13 mam tylko światła krótkie i bardzo krótkie! Tzn. muszę jeździć po prostu na długich, żeby coś widzieć i co ciekawe, nikogo nie oślepiam.

Moją wątpliwość budzi fakt, że lampy nie mają W OGÓLE REGULACJI!!! Jak to jest możliwe?

Mam jednak rozwiązanie, które na razie testuję: ksenonowe palniki H13 z elektromagnesem - przesuwa się cały palnik. Musiałem właczyć w obwód specjalną wiązkę, ale wszystki jest proste i hula.
Już widzę, że jest spora różnica - palnik jest nieco cofnięty, więc świeci wyżej na pozycyjnych, a na długich cofa się na tyle, że są to już naprawdę długie.
Problemem może być symetria samego świecenia.

Zakupiłem też fajne soczewki - bixenony (z klapką), niesymetryczne, i ostatecznie podejmę się wklejenia, tylko trochę boję się o lampy, jak coś nie wyjdzie.

Ciekaw jestem, co wy z tym robicie i jakie macie patenty?
Czyli kolejny "kierowca", który ma w dupie innych użytkowników ruchu... :/

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-01-31, 17:20
autor: Kojot
wiciu trzeba na dach założyć ze dwie lampki do karcenia ale takie żeby oczko wypalało ;) i chłostać ! :P :D :D

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-01-31, 19:21
autor: jacek4
A jakie jest prawdopodobieństwo spotkania akurat tego exa z takimi światłami ? O wiele częściej spotykam na drodze plaskaczy stiuningowanych przez młodocianych i nie tylko, jakieś bem, ople, daewoo i inne . Musi chłopak sobie jakoś poradzić bo światła nawet jak europa to w exach są w większości do dupy.
Ja mam nowe, markowe żarówki, odbłyśniki super stan i zwłaszcza jak pada, mokra droga, to jak coś jedzie z naprzeciwka to jestem ślepy i powinienem się zatrzymać bo nic nie widać na poboczu czu idzie pieszy czy dzik wychodzi a nawet nie widać pasów ruchu.

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-01-31, 19:40
autor: Kojot
źle zrozumiałeś :) chłostać każdego co świeci w oczy jak mu się zrobi bardzo jasno to może załapie :D

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-01-31, 20:59
autor: Arthur

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-01-31, 21:07
autor: Kojot
no załóż je a ja ci cyknę długimi :P :D :D

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-01-31, 21:40
autor: jacek4
Wystarczy jak sobie pecika będzie chciał zapalniczką przypalić :D A z drugiej strony to aż tak wzmacnia ? Bo jak tak to od strony wyjścia dobra latarka, a od strony okularu spawać będzie można :D

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-02-01, 11:18
autor: Xymenez
Hej! A dlaczego zakłądacie, ze chcę kogoś oślepiać?
Wręcz przeciwnie - znam się na oświetleniu, bo w tym robię. Przerabiałem luż kilka lamp, ale nie miałem jeszcze tak upierdliwej, jak w Explorerze! Najgorsze są odblaski FF. Jak oni mogli w takim nowoczesnym aucie zastosować taki gówniany patent??!?!
No więc, drodzy - mity, że xenon bardziej oślepia, niż halogen, wlóżcie do szuflady. Dobrze ustawiony xenon nie oślepia. A widzę, ze nawet symetryczna lampa też ma odcięcie, więc nie martwcie się na zapas.

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-02-01, 11:27
autor: boris
Nie rozumiem, zatrzymuje policja do kontroli xenon jest żarnik wisi spryskiwacza lamp nie ma dowód do wora i generalnie to pierwsza opinia że lampy w ex III lub IV słabo świecą ja nawet z 2ki z dobrymi żarówkami jestem zadowolony

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-02-01, 16:42
autor: Xymenez
Ale po co policja ma zatrzymywać? Jeździłęm prawie 10 lat, dwoma Blazerami, z włożonymi xenonami i żadna policja mnie nie zatrzymywała. Były dobrze ustawione, nikogo nie oślepieły. Na przeglądach przechodziło, pan tylko czasem mówił, że xenony to nie za bardzo... Wiesz, ja wolę xenony - właśnie dla bezpieczeństwa: mojego i innych. To naprawdę lepsze, nowoczesne rozwiązanie. Nie wiem zupełnie, po co takie przepisy - źródło światła, jak każde inne. Xenony powinny być wręcz zalecane.

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-02-01, 17:44
autor: starwind
ja straciłem przez takie xenony dowód w plaskaczu :/

bo przepis mówi że klosze muszą mieć specjalne oznczenia (homologacje), samopoziomowanie i spryskiwacze

a jak nie to dowód weck :( a diagnosta sie wyłga bo powie że u niego miałeś zwykłe żarowki
mi za każdym razed sprawdza w exie czy mam na lampach europejską homologacje jeździ u mnie jedna trójka i chłop jeździ do sąsiedniego miasta na przeglądu bo tu nie dostanie

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-02-01, 18:43
autor: wit.rys
znam się na oświetleniu, bo w tym robię
???????????????

Wstyd się przyznawać...

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

: 2017-02-25, 01:56
autor: Xymenez
Wy tu o przepisach, a ja o tym, jak jest lepiej i jak powinno być.
I wy swoje, że kogoś chcę oślepiać, a ja wam mogę udowodnić, ze nikogo nie oślepiam.

Kto powiedział, że przepisy są ok? Są bardzo niedzisiejsze i powinny być zmienione.
Np. - dlaczego w USA są światła symetryczne, a u nas niesymetryczne? Tam ludzie mają jakiś inny wzrok?
Albo, kompletnie nielogiczna sprawa: dlaczego do xenonów ma być spryskiwacz, a do żarówki nie? Powinno być wręcz odwrotnie: lampa z żarówką, świecąc słabiej, powinna być częściej myta.

I zapewniam: dobrze ustawiony xenon nie oślepia wcale.
To właśnie zwykłe żarówki powinny być już zakazane i wycofane! Są nieekonomiczne, niewydajne i 100 x bardziej nietrwałe i awaryjne. Mamy teraz coraz większy wybór coraz doskonalszych, nowoczesnych źródeł światła.

Jeszcze wspomnicie moje słowa.

Przepisy powinny być zmienione. Już jest nawet na fb grupa, która chce zbierać podpisy pod ustawę, dopuszczającą lampy USA w Polsce.

No i przy okazji: tak teraz wyglądają moje światła: jako pozycyjne jest biały ring (nie jest to światło do jazdy dziennej!), a mijania i drogowe jest bixenon z elektromagnesem. Lampę sprawdzałem i porównywałem z kilkoma innymi lampami seryjnymi - oprócz tego, że jest symetryczna, nic jej nie dolega, ma prawidłowe odcięcie, absolutnie nie oślepia (można patrzeć w lampę). Wreszcie wszystko widać i da się tym jeździć. Polecam.