Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-05-25, 22:31

dokładnie tak.
tel. 606414212

wiesus
Posty: 9
Rejestracja: 2017-04-07, 19:29
Lokalizacja: Portugalia
Model Explorera: 2002 Ford Explorer XLT 4WD V6 4.0L

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-05-26, 01:08

Dzięki... To na pewno są wypalone, bo przelał na testach przez dwa miesiące 30L paliwa.

Czy mogę rozkręcić wydech za kolektorem a przed katalizatorami w celach jazdy testowej, pytam żeby czegoś nie uszkodzić innym ciśnieniem ?

Nie wiem czy mam 3 czy 4 katalizatory, jutro zobaczę , rozumiem że wymienia się wszystkie ?

PS. Dzisiaj pierwszy raz jechałem swoim nowym samochodem a kupiłem go pod koniec lutego. Głownie czekanie na przesyłki, może stał 1 tydzień w sumie bez planu działania. Cieszę, że sprawa małymi kroczkami idzie do przodu , fajnie uczyć się samochodu. Nie ma beznadziei, skrzynia i 4x4 pracują wzorowo.

internet mówi ze raczej 3
Załączniki
100398.jpg
100398.jpg (45.69 KiB) Przejrzano 10754 razy
2009-07-28_181251_A1.jpg
2009-07-28_181251_A1.jpg (30.03 KiB) Przejrzano 10754 razy

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-05-26, 07:44

jak to III generacja to zdjęcie na dole przy czym są 2 typy jeden z tłumikiem a jeden bez tak czy inaczej są 4 sondy mam taki komplecik prawie nowy na półce jedna sonda jest tylko wykręcona przebieg 30t mil
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-05-26, 11:24

Przy 750 obrotach w OHV Maf powinien wskazywać od 4 do 5.5 g/s. W SOHC jest podobnie, więc wskazanie 9 to trochę dużo.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

wiesus
Posty: 9
Rejestracja: 2017-04-07, 19:29
Lokalizacja: Portugalia
Model Explorera: 2002 Ford Explorer XLT 4WD V6 4.0L

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-05-26, 17:37

Przy 750 obrotach w OHV Maf powinien wskazywać od 4 do 5.5 g/s. W SOHC jest podobnie, więc wskazanie 9 to trochę dużo.
Sprawdzę to i podam wyniki.

Sprawa wyjaśniona. Tłumik. Wprawdzie katalizatory były zatkane jak go kupiłem ale nie wiedziałem ze dostały na start repair kit w postaci kątówki i spawarki i jakiegoś pręta i są już "funcional" :mrgreen: Tylko później tyle przelało przez niego benzyny ze i tłumik zatkało.

pingwin
Posty: 1
Rejestracja: 2017-02-24, 17:50
Lokalizacja: Portugalia
Model Explorera: 2002 Ford Explorer XLT 4WD V6 4.0L

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-06-02, 11:47

Hej! Tu dziewczyna wiesus'a - dzien dobry wszystkim :)

Dzieki Wam serdecznie za pomoc. Explorer wstal, jezdzi bardzo dobrze, testujemy go od dwoch dni.
To be continued...

wiesus
Posty: 9
Rejestracja: 2017-04-07, 19:29
Lokalizacja: Portugalia
Model Explorera: 2002 Ford Explorer XLT 4WD V6 4.0L

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-10-05, 01:50

UPDATE

Explorer jeździ bez większych problemów. Po drodze uszkodzona świeca i rozszczelnienie układu paliwa przy filtrze (niestety nieoryginalne przewody paliwa). Leciało ciurkiem przez 2km w lesie, w którym nie padało od 5 miesięcy ... Jednak to małe rzeczy. Wasza pomoc na wiosnę była nieoceniona. Dzięki.

Mechanicznie został mi tylko jeden powracający błąd EGR P0401. Po skasowaniu wraca po parunastu kilometrach przy jeździe na wolnym obrotach. Forscan dość dokładnie wyjaśnia, gdzie może być przyczyna. EGR, Solenoid, czujnik DPFE...

Zanim jednak będę sprawdzał te elementy nurtuje mnie od paru miesięcy co to jest za czarny , pusty w środku, przewód na zdjęciu [w załączniku]. Szary po kilku przejściówkach znika w kolektorze dolotowym. Zaś oba znikają za burtą tuż obok PCM. Dlaczego ktoś mi go uciął ?
Załączniki
IMG_1146.JPG
IMG_1149.JPG
IMG_1149.JPG (183.33 KiB) Przejrzano 10265 razy

wiesus
Posty: 9
Rejestracja: 2017-04-07, 19:29
Lokalizacja: Portugalia
Model Explorera: 2002 Ford Explorer XLT 4WD V6 4.0L

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-10-05, 12:33


Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”