Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
wiesus
Posty: 9
Rejestracja: 2017-04-07, 19:29
Lokalizacja: Portugalia
Model Explorera: 2002 Ford Explorer XLT 4WD V6 4.0L

Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-04-07, 21:05

Witam wszystkich

To mój pierwszy post zaraz po przywitaniu.
Wstęp:
Proszę o rady co mogę zrobić z moim ex III (http://www.ford-trucks.com/forums/vinde ... E722B47311). Niedawno kupiłem go w Portugalii, widząc ze ma problem z zapłonem ale pali i stał jakiś czas niejeżdżony (2 lata). Zanim poczęstujecie mnie swoją dawką humoru i złośliwości, powiem ze plusów było więcej: bardzo dobra cena, mały przebieg 70kkm, w środku jak nowy i podwozie ok bez błota i rdzy, skrzynia pracująca wzorowo!, faktury na materiały eksploatacyjne (dla mnie b.ważne przy zakupie) i generalnie był jedyny exIII w Portugalii, wiec wybór żadny.

Od razu odstawiliśmy go mechanika. Zrobiliśmy wszystkie czynności eksploatacyjne+ plus łącznik wydechu + plus nowy rozrusznik i nowe świece. Podejrzałem u mechaników takie pudełko:
http://allegro.pl/ford-mustang-explorer ... 07013.html
Moje pierwsze pytanie[1]. Czy dobrali dobre świece ? Dlaczego w opisie aukcji jest 03 i w górę ? A np w tej 03 i w dół http://www.ebay.com/itm/96-03-FORD-EXPL ... 0158855916
Czy była jakaś modyfikacja w 2003 silnika V6 4.0 SHOC ?

Silnik odpala. Ale wykazuje duży brak mocy, rozkręca się do tylko 2-3 tyś obrotów i dusi się , strzela z backfire i misfire. Wcześniej występował alterfire (czyli wybuch do kolektora) ale zauważyłem że poprzedni właściciel(mechanik, jak się dowiadujemy z wizytówki :idea: )wykonał zupełnie inaczej podłączenie do cewki zapłonowej, niż wynikałoby to z schematów. Skoro jest mechanikiem, ciekawe dlaczego tak zrobił ? Pewnie dlatego ze podłączając z godnie z sztuką powoduje że cylindry 1 i 3 praktycznie nie działają. Sprawdziłem to odłączając świece jedna po drugiej. Przy cylindrach 1 i 3 nie było żadnego efektu.
Moim następnym krokiem zakup nowej cewki i przewodów zapłonowych. Pytanie [2]. Czy w dobrą stronę idę ?
Pytanie [3].
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-ford- ... 83926.html
http://allegro.pl/przewody-kable-zaplon ... 20265.html

Czy cewka za 160zł jest coś warta ? Sa też za 300 zł wyglądają tak samo. Przestałem lubić allegro jeden produkt i wszystkie możliwe ceny.

Przydałoby się odczytać błędy. W przyszłości planuję kupić komputer VCM , ceny od 500 do 1800 zł za to samo . Potrzebuję go także do drugiego samochodu Ford aby dostać się do PCM i wtrysków. Ktoś ma doświadczenie z VCM ?

Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-04-07, 22:04

oj tam zaraz humor i złośliwości to nie u nas:

1. lewe powietrze
2. trefne świece lub źle ustawiona przerwa
3. pomieszane kable
4. zwykły darmowy forscan wiele zdziała
5. cewki raczej nie padają a oryginalne były produkowane po sąsiedzku w Hiszpani i są na niej cyferki który do jakiej świecy 123 465 ;)
6. rozrząd się kończy wtedy też kolebocze i wypadają zapłony
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-04-07, 22:19

cześć,
a na cholerę ten VCM,kup zwykły ELM i ogarniesz to samo,do sprawdzenia błędów w zupełności wystarczy,masz na forum wątek o interfejsach diagnostycznych,poczytaj,ja mam w samochodzie jakiegoś małego Luncha,niestety ogarnia tylko silnik,ale łączy się ze wszystkimi samochodami oprócz francuskich,kosztował chyba 200 zł i nie potrzebuję do niego kompa,w pracy mam Delphi i ten już prawie wszystko umie,tylko z niektórymi modułami trzeba łączyć się przez Focusa czy Mondeo,niestety nie widzi skrzyni.
w sprawie braku mocy niech się wypowiedzą właściciele III,albo Boris bo ma duże doświadczenie w sohc,chociaż z twojego opisu wynika że Pan mechanik trochę namieszał w instalacji zapłonowej.
tel. 606414212

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-04-07, 22:21

no i się spóźniłem,już się wypowiedział,jak na razie dość delikatnie :)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-04-07, 22:26

jestem delikatna jak poranna rosa subtelnie wyścielająca delikatne źdźbła traw i listki polnego kwiecia . . .
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-04-07, 22:36

jesteś subtelny jak nigdy,nie poznaję kolegi :shock: :eek: ;-)
albo już wiem,w Hondzie przepaliła się żarówka i stąd ten dobry humor :-D
tel. 606414212

wiesus
Posty: 9
Rejestracja: 2017-04-07, 19:29
Lokalizacja: Portugalia
Model Explorera: 2002 Ford Explorer XLT 4WD V6 4.0L

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-04-08, 02:34

Dzięki boris,

1. lewe powietrze
Trochę to mnie martwi. Bo powodów możne być sporo. Od MAF ( kupuje na start http://allegro.pl/archoil-ar2810-200ml- ... 76883.html), po EGR poprzez pęknięte rurki , a jest ich sporo.
Zastanawia mnie EGR w moim exp pokryty rdza (jako jeden z niewielu elementów ) z kolei nie powinien powodować aż takich mocnych problemów w silniku , np o początku słychać ze jedna strona silnika(cylindry 1 i 3) trudno startuje.

kody błędów by się przydały, wykluczyłby EGR

5. 123 465 to ja znam na pamięć. Wydaje mi się ze specjalnie były właściciel przełożył kabel od 6 do 3 aby było po jednym niedziałającym cylindrze na głowicę i zeby samochód jakoś jeździł. Wiem, ze sprzedał pośrednikowi na części (na skrzynię) i chyba miał w dupie naprawianie. ExIII po lekkim dzwonie, gdzie tylko światła przeciwmgłowe odpadły. Brak wgnieceń, plastki całe, jest biały nie wiem czy niedomyte czerwone smugi to krew albo coś innego. Tak czy inaczej bez wad ukrytych.

Offtop: Jest tu duża odpowiedzialność za co się sprzedaje. Jest łatwa droga reklamacji zarówno od firmy jak i od osoby prywatnej. Jest dla nich oczywistym sprzedawać to co w opisie. Kupujący tez są mądrzy odstawiają po kupnie odrazu do mechanika (po części dalatego aby wyszukał wady). Dbają o samochody. Wymieniają co trzeba. I przekłada się na to że mechaników jest niewielu a i tak przeważnie łączy się to z wyminą opon. W Polsce w każdym miasteczku po kilkunastu z placem zastawionym jak skład celny. Taka różnica i spostrzeżenie.

6. rozrząd się kończy wtedy też kolebocze i wypadają zapłony

ma 70kkm , nic nie słychać rozrządu, tylko ryk silnika

To mnie przeraża :shock: nawet nie koszty chodzi tylko autentycznie musiałbym siedzieć z tymi mechanikami tydzień..albo przez dwa w warsztacie. Mimo że się na tym nie znam. Nie zrozumcie mnie źle akurat fajnie trafiłem bo nie odwalają maniany (amanhã po portugalski pozdrowienie 'do jutra' ) , czyli nie psują i są honorowi jak coś nie wychodzi to nie biorą pieniędzy. Jak południowe standardy to bardzo ok.

próbuje zestaw: cewka,kable,świece

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-04-08, 08:19

Chyba się przeniosę z Gromadna do Portugalii :D Teraz ty nie zrozum mnie źle ale mamy 21 wiek i podstawą wszelakich napraw jest odpowiednia diagnostyka to co robisz to totolotek po którym zostaniesz z górą gratów jak stara babcia z plikiem nietrafionych kuponów. Zacznij od podstaw http://forscan.org/ do tego skompletuj : Obrazek a potem jak znajdziesz punkt zaczepienia na podstawie danych pomożemy ci to naprawić.

do sprawdzenia:
1. misfire
2. napięcie czujnika TPS
3. Sondy Lambda
4. dawka
5. czujnik temperatury

i już coś będziesz wiedział
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-04-08, 08:54

czy poprzedni pan właściciel oprócz tego że pogmerał w instalacji odłączył wtryskiwacze?
bo jeśli nie,to katalizatorów możesz już nie sprawdzać,tylko je od razu wyrzucić.
na twoim miejscu po pierwsze odtworzyłbym instalację elektryczną,po drugie podłącz obojętnie jaki skaner/interfejs i odczytaj błędy,wtedy będzie wiadomo od czego zacząć.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-04-09, 10:08

Jeszcze do sprawdzenia czujnik położenia wału ;) Może podpadać.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

wiesus
Posty: 9
Rejestracja: 2017-04-07, 19:29
Lokalizacja: Portugalia
Model Explorera: 2002 Ford Explorer XLT 4WD V6 4.0L

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-05-01, 20:52

Jest progres. Po dłuuugim oczekiwaniu na komputer z Polski odczytałem te błędy:

P0122 - Zbyt niska wartość na wejściu obwodu czujnika TP Throttle Position Sensor
P1000 - Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
B2105 - Zbyt niska wartość na wejściu obwodu czujnika TP.
C1284 - Usterka czujnika cisnienia oleju
i jeszcze jeden historyczny związany niskim poziomem akumulatora B1318

po kasowaniu i włączeniu silnika zostały P0122 i P1000
a na wyłączonym silniku pojawił mi z powrotem C1284 (nie wyskakuje przy działającym silniku)
dodatkowo paramater TP_V , czyli napięcie czujnika jest zawsze na 0 V

Jednocześnie wykorzystując paczkę z Polski wymieniłem kable+świece+cewkę a MAF wypsikany środkiem czyszczącym. Prawie nic to nie dało i zostałem z gratami .... Prawie, bo po wymianie silnik uciszył się na tyle z kolektora wokół cylindra 2 dało się usłyszeć WYRAŹNY ŚWIST. Kolektor został rozebrany i podobno (jeszcze go nie widziałem) jest dziura wielkości palca. Cały kolektor do wymiany.

Tak wiec, w telepatycznym diagnozowaniu boris wygrywa. Dzieki wielkie.

Pytania:
1. Rozumiem ze jak kolektor to i uszczelki (takie jajowate)do wymiany, ale czy coś jeszcze przewiduje procedura ?
2. Co zrobić z tym wyskakującym i znikjacym błędem czujnika C1284 , wymienić czujnik ?
3. Czy po wymianie kolektora paramater TP_V zacznie pokazywać wartości, czy raczej już teraz się nim interesować ?
4. Powiedzcie mi proszę gdzie zamawiać USA, bo szlag mnie trafia z przesyłkami z Polski. Szybciej przychodzi z USA. A dwa ze kolektor pasuje tylko z lat 2002-2003. Na start znalazłem coś takiego:
http://www.ebay.com/itm/Upper-Plastic-I ... jm&vxp=mtr

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-05-01, 20:56

drugi i trzeci to czujnik położenia przepustnicy, wymień czujnik i powinno być dobrze. Drugi nie istotny, a czwarty na zgaszonym silniku powinien się pojawić.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

wiesus
Posty: 9
Rejestracja: 2017-04-07, 19:29
Lokalizacja: Portugalia
Model Explorera: 2002 Ford Explorer XLT 4WD V6 4.0L

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-05-25, 20:56

Dzisiaj kolejna cześć sagi o Explorerze BRAK MOCY :

Kolektor wymieniony -> Zero świstu, Zero hałasu (nie wiedziałem ze silnik jest tak cichy). Zero misfire.
Throttle Position Sensor (TPS) wymieniony -> Działa. Pokazuje wartości od 1V do 4.6V

FORScan nie pokazuje błędów.

BRAK MOCY. Ciężko go wkręcić na 3-4 tyś obrotów. Jeździ ale trudno się rozpędzić , na prostej udało mi się do 100 km/h , ledwo. Z dołu obrotów zbiera dość dobrze ale zaraz tłumi.

MAF ? FORScan pokazuje ze działa, wartości się zmieniają (około 9 g/s na idle ).
czujnik tlenu ?
katalizatory?

Możecie mi wytłumaczyć co karolb863 miał na myśli. Czy katalizatory zawalone niespalonym paliwem tak szybko się zużywają ??
czy poprzedni pan właściciel oprócz tego że pogmerał w instalacji odłączył wtryskiwacze?
bo jeśli nie,to katalizatorów możesz już nie sprawdzać,tylko je od razu wyrzucić.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-05-25, 21:53

przykład z wczoraj,przyjechał do mnie Passat 1,6 Pb,pan jechał w uwaloną jedną świecą około 30km(tak zeznaje,ale myślę że było trochę więcej),rano odpalił i silnik chodził na dwóch cylindrach-druga świeca zdechła ,dojechal do mnie -około 5km,sprawdzilem kompresję,wymieniłem świece,auto chodzi normalnie,ale nie ma mocy powyżej 2tys obr,po odkręceniu katalizatora jeździ normalnie,tylko hałasuje strasznie :),wniosek - katalizator się stopił,zapchał,pokruszył od wysokiej temp-coś w nim lata,Pan twierdzi że dwa razy się zatrzymywał bo kat rozgrzał się do takiej temperatury że zaczynał dymić,jestem w stanie w to uwierzyć bo gaśnica leżała w nogach pasażera.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem pracą silnika, brak mocy, misfire

2017-05-25, 22:18

kata można spalić po 5-ciu kilometrach jak leje paliwo
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”