[fotomanual] EX III wymiana modułu 4x4
: 2010-12-09, 10:24
Przerobiłem wymianę modułu 4x4 w swoim Exie i zrobiłem taki mały manual. Może komuś się przyda. Generalnie prościzna ale dla laika warsztatowego takiego jak ja moze byc przydatne.
Jeżeli masz Explorera III i nie działa ci załączanie napędów (brak reakcji na wciskanie guzików high i low oraz nie zapalające się kontrolki na tablicy) z dużą dozą prawdopodobieństwa padł moduł 4x4CM. Awarię może spowodować nawet zdjęcie klem akumulatora
Niestety pierwsze wersje modułów cierpiały na taka dolegliwość.
Nalezy zatem zaopatrzyć się w sprawny moduł. ja zakupiłem w rockauto.
Zacznijmy od tego co to jest ten moduł i gdzie go znaleźć.
Moduł 4x4CM wygląda to tak:

By null at 2010-10-12
Uwaga: Są różne wersje modułów i posiadają różne numery. Zatem przy zakupie używki należy mieć to na uwadze. Jest duże ryzyko, iż nie będzie działał jeśli moduł, którym zastępujemy uszkodzony posiada inny numer Ford Part . Dlatego ważnym jest przy zakupie nowego o podannie numeru VIN po którym spradzą jaka wersja bedzie pasować. Czasem włożenie niepasującego modułu może spowodować blokadę pojazdu (zablokowanie wajchy zmiany biegów na P i non stop święcące się światełko na przycisku LOW)- wtedy nie ruszymy – przyczyną jest spalenie jednego z bezpieczników pod kierownicą (numer 25 –chyba).
Moduł znajduje się za schowkiem od strony pasażera Przykręcony on jest do czegoś związanego klimatyzacją

By null at 2010-12-09
Procedura wymiany:
1. należy kluczem 8 mm odpiąć + akumulatora,
2. otworzyć schowek i wcisnąć oba końce - opada otwarte, jak ktoś potrzebuje więcej miejsca można odkręcić kluczem 6 mm trzy wkręty mocujące schowek –wtedy jest lepszy dostęp od dołu.
3. Jeśli już zlokalizowaliśmy nasz moduł należy wycisnąć z niego dwie wtyczki przewodów i pociągnąć je w dół jedna jest szara druga czarna.

By null at 2010-12-09
4. Nie należy odkręcać pierwszej widocznej złotej śruby,
5. odkręcić śrubę pionową (nasadka klucza ¼) od dołu łaczacą mocowanie modułu z plastilowym wyrostkiem tej "czarnej bańki" Na zdjęciu poniżej to ta czarna śruba z elementem plastiku -komuś nie chciało sie odkręcać (taka uzywke kupiłem)

By null at 2010-12-09
6. Następnie przemieścić całość tj. moduł i jego mocowanie lekko w lewo i pociągać delikatnie do siebie. Powinno bez problemu wyjść.
7. teraz można nasadką 6mm odkręcić śruby mocujące uchwyt do modułu i umieścić go na nowy moduł.

By null at 2010-12-098.
8. zainstalować moduł po prostu odwracajac kolejnośc w/w czynności, pamietajac aby metalowym uchwytem wcisnąć się w zaczep znajdujacy się w tylniej części "czarnej bańki"
9. podłączyć + akumulatora i powinno wszystko banglać.
O modułach mozna poczytac też tu:
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=163694
Jeżeli masz Explorera III i nie działa ci załączanie napędów (brak reakcji na wciskanie guzików high i low oraz nie zapalające się kontrolki na tablicy) z dużą dozą prawdopodobieństwa padł moduł 4x4CM. Awarię może spowodować nawet zdjęcie klem akumulatora

Nalezy zatem zaopatrzyć się w sprawny moduł. ja zakupiłem w rockauto.
Zacznijmy od tego co to jest ten moduł i gdzie go znaleźć.
Moduł 4x4CM wygląda to tak:

By null at 2010-10-12
Uwaga: Są różne wersje modułów i posiadają różne numery. Zatem przy zakupie używki należy mieć to na uwadze. Jest duże ryzyko, iż nie będzie działał jeśli moduł, którym zastępujemy uszkodzony posiada inny numer Ford Part . Dlatego ważnym jest przy zakupie nowego o podannie numeru VIN po którym spradzą jaka wersja bedzie pasować. Czasem włożenie niepasującego modułu może spowodować blokadę pojazdu (zablokowanie wajchy zmiany biegów na P i non stop święcące się światełko na przycisku LOW)- wtedy nie ruszymy – przyczyną jest spalenie jednego z bezpieczników pod kierownicą (numer 25 –chyba).
Moduł znajduje się za schowkiem od strony pasażera Przykręcony on jest do czegoś związanego klimatyzacją


By null at 2010-12-09
Procedura wymiany:
1. należy kluczem 8 mm odpiąć + akumulatora,
2. otworzyć schowek i wcisnąć oba końce - opada otwarte, jak ktoś potrzebuje więcej miejsca można odkręcić kluczem 6 mm trzy wkręty mocujące schowek –wtedy jest lepszy dostęp od dołu.
3. Jeśli już zlokalizowaliśmy nasz moduł należy wycisnąć z niego dwie wtyczki przewodów i pociągnąć je w dół jedna jest szara druga czarna.

By null at 2010-12-09
4. Nie należy odkręcać pierwszej widocznej złotej śruby,
5. odkręcić śrubę pionową (nasadka klucza ¼) od dołu łaczacą mocowanie modułu z plastilowym wyrostkiem tej "czarnej bańki" Na zdjęciu poniżej to ta czarna śruba z elementem plastiku -komuś nie chciało sie odkręcać (taka uzywke kupiłem)

By null at 2010-12-09
6. Następnie przemieścić całość tj. moduł i jego mocowanie lekko w lewo i pociągać delikatnie do siebie. Powinno bez problemu wyjść.
7. teraz można nasadką 6mm odkręcić śruby mocujące uchwyt do modułu i umieścić go na nowy moduł.

By null at 2010-12-098.
8. zainstalować moduł po prostu odwracajac kolejnośc w/w czynności, pamietajac aby metalowym uchwytem wcisnąć się w zaczep znajdujacy się w tylniej części "czarnej bańki"
9. podłączyć + akumulatora i powinno wszystko banglać.
O modułach mozna poczytac też tu:
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=163694