Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-03, 14:45

Mam problem z pierwszym przełączeniem na LPG
silnik zawsze zgaśnie
Jak już jest ciepły to jest lepiej ale też zdarza mu się zgasnąć a już zawsze jest chwilowy spadek mocy szarpnięcie

błędy z samochodu to PO 173 PO 174 PO 175 PO 148
oraz ostatnio rano jak samochód zapalił wyjechał z miejsca parkingowego na benzynie jeszcze to zgasł i nie chciał odpalić (rozrusznik kręcił jak powinien) dopiero po przyjeździe lawety przy ostatniej próbie przed załadowaniem zapalił i do dziś problem nie powraca

Błąd z instalacji LPG to Psys voltage to high or to short voltage

ogólnie silnik nie pracuje równo tragedii nie ma ale jak na V6 to chyba za bardzo drga na PB jest lepiej ale też nie idealnie

Instalacja PRINS wtryski KEHIN mam interfejs i oprogramowanie do instalacji
naturalnie filtry wymienione wtyczki sprawdzone
ciśnienie na reduktorze to 2 bary przy ostrym bucie potrafi spaść do 1,96 bara a przy odpuszczeniu skoczyć do 3 barów ale przy normalnej jeździe trzyma 2 bary
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-03, 20:13

Mój ma brc. Na gaz przełącza się przy 30*C, gdy silnik ma niskie obroty a np. skręcam i pracuje wspomaganie, albo działa klima to czasem zgaśnie przy przełączaniu na lpg :-/ Gdy ma wyższą temp. nie ma problemu. Może twój ma za niską temp?
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-03, 20:15

ostatnio podniosłem do 57 i dalej gaśnie
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
viwaldi
Posty: 280
Rejestracja: 2008-08-26, 10:11
Lokalizacja: Poznań

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-04, 09:55

Wydaje mi się że przyczyna nie w gazie - stawiam na brudny krokowiec i opóźnienie na świecach. U mnie też na zimnym, głównie przy zapinaniu D czasami sobie zdechł, też myślałem że gaz, ale pojawiało się to tylko gdy odwoziłem córkę do przedszkola 400m i odpalałem na leciuteńko rozgrzanym silniku po około 5 min przerwie ( był na granicy przełączania na GAZ ).
Dodge Durango 4,7 '05 LPG
Mercedes-Benz W126 420SEL '87 LPG

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-04, 10:40

Błędy wskazują na problemy z mieszanką na części wtrysków od strony kierowcy ,raz jest ona bogata ,raz uboga . Może kabelki wtrysków od gazu gdzieś nie łączą i powodują przerwy w sterowaniu wtryskami na co może wskazywać błąd z LPG .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-04, 11:38

w EX II czyściłem krokowca ale tu nie wiem który to więc poproszę o foto

jeśli chodzi o wtryski po stonie kierowcy obejrzę połączenia elektryczne
a nie może to być np zabrudzenie tych wtrysków ?
po czym wnosisz że to strona kierowcy ?
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-04, 12:54

w EX II czyściłem krokowca ale tu nie wiem który to więc poproszę o foto

jeśli chodzi o wtryski po stonie kierowcy obejrzę połączenia elektryczne
a nie może to być np zabrudzenie tych wtrysków ?
po czym wnosisz że to strona kierowcy ?
Błędy P0174 i P0175 dotyczą ubogiej i bogatej mieszanki po stronie kierowcy ,gdyby było to również po stronie pasażera byłyby jeszcze P0171 i P0172 .
P0173 to ogólny błąd składu mieszanki ,a P0148 to problem z dopływem paliwa .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-04, 21:59

dzięki za podsuniete porady
dziś pogoda uniemożliwiła mi sprawdzenie ale jak sprawdzę napisze co i jak
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
Mikesils
Posty: 399
Rejestracja: 2011-10-09, 21:49
Lokalizacja: Frankfurt/M

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-04, 22:19

mi sie tak dzialo tez ale do tego jeszcze dochodzilo przelaczanie z gazu na benzyne przy wiekszym obciazeniu silnika i gazownik zwiekszyl mi dolot gazu na zaworze co zamontowany jest w komorze silnika i sie poprawilo. Pozatym mialem kiepskiej jakosci wtryski kolor zolty wtryskow Valtek Rail 1Ohm a teraz mam czerwone Valtek Rail 3Ohm.
Ostatnio zmieniony 2013-02-04, 22:23 przez Mikesils, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-05, 11:35

Jesli chodzi o wydajność instalacji to jest to taka sama jaką miałem w EXII i działała znakomicie więc co do tego nie mam wątpliwości
silnik nie gasł a zmiana paliwa przechodziła praktycznie niewyczuwalnie
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-13, 23:56

A więc posprawdzałem + i masę instalacji i teraz instalacja LPG nie zgłasza żadnych błędów
ale

Silnik nadal nie chodzi równo wolne obroty wachają się od ok 700 do 850 (na LPG i na PB) czasem na granicy zgaśnięcia
A i zaobserwowałem że komputer pokładowy wyświetla większe spalanie niż kiedyś ok 32l/100km

Rozłączyłem MAF na pracującym silniku i zgasł natychmiast


Błedy jakie zgłasza samochód tylko przy pracy na LPG to
PO 171 ubogo cyl 1
PO174 ubogo cyl 2
PO191 czuj ciśnienia paliwa w kolektorze zakres/funkcjonowanie

Na PB nie zgłasza błędów

Mam do dyspozycji ELM interfejs i programy scanXL i PCMscan
Napiszcie proszę jakie parametry sprawdzić bo jest ich dużo i nie wiem na które patrzeć
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
kilos
Posty: 132
Rejestracja: 2011-12-15, 23:09
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-15, 20:17

A więc posprawdzałem + i masę instalacji i teraz instalacja LPG nie zgłasza żadnych błędów
ale

Silnik nadal nie chodzi równo wolne obroty wachają się od ok 700 do 850 (na LPG i na PB) czasem na granicy zgaśnięcia
A i zaobserwowałem że komputer pokładowy wyświetla większe spalanie niż kiedyś ok 32l/100km

Rozłączyłem MAF na pracującym silniku i zgasł natychmiast


Błedy jakie zgłasza samochód tylko przy pracy na LPG to
PO 171 ubogo cyl 1
PO174 ubogo cyl 2
PO191 czuj ciśnienia paliwa w kolektorze zakres/funkcjonowanie

Na PB nie zgłasza błędów

Mam do dyspozycji ELM interfejs i programy scanXL i PCMscan
Napiszcie proszę jakie parametry sprawdzić bo jest ich dużo i nie wiem na które patrzeć
Podpowiedz kolego jakiego ELMa uzywasz do polaczenia sie z kompem w ex3?

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-16, 14:59

Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
Mikesils
Posty: 399
Rejestracja: 2011-10-09, 21:49
Lokalizacja: Frankfurt/M

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-23, 22:36

A więc posprawdzałem + i masę instalacji i teraz instalacja LPG nie zgłasza żadnych błędów
ale

Silnik nadal nie chodzi równo wolne obroty wachają się od ok 700 do 850 (na LPG i na PB) czasem na granicy zgaśnięcia
A i zaobserwowałem że komputer pokładowy wyświetla większe spalanie niż kiedyś ok 32l/100km

Rozłączyłem MAF na pracującym silniku i zgasł natychmiast


Błedy jakie zgłasza samochód tylko przy pracy na LPG to
PO 171 ubogo cyl 1
PO174 ubogo cyl 2
PO191 czuj ciśnienia paliwa w kolektorze zakres/funkcjonowanie

Na PB nie zgłasza błędów

Mam do dyspozycji ELM interfejs i programy scanXL i PCMscan
Napiszcie proszę jakie parametry sprawdzić bo jest ich dużo i nie wiem na które patrzeć
Podpowiedz kolego jakiego ELMa uzywasz do polaczenia sie z kompem w ex3?
Jesli to ciebie zainteresuje ja mam podpiety ELM 327 po Blutooth z Androidem i programem Torque.

Awatar użytkownika
kilos
Posty: 132
Rejestracja: 2011-12-15, 23:09
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: LPG/PB EXPLO III PRINS

2013-02-24, 12:47

ooo super.dzieki za info.elm bluetooth na allegro 50zl.no i mam galaxy note wiec to chuba lepsze rozwiazanie niz elm na kablu.ale juz milcze bo to nie temat do tego postu

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”