Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-20, 04:37

:shock: a więc... czytaj waść do końca i podaj to o co proszę na końcu moich wywodów - zdjęć to nie żałowałeś... niczego jednak do sprawy nie wnoszą - widać tylko zasmarkane podzespoły i od tego trzeba zacząć bo z tego co widzę to leci ci z prawie wszystkiego, mokra jest skrzynia, silnik, przedni most a do tego tez chyba i maglownica. A więc nie tylko silikon trzeba dać a raczej wynienić uszczelki i uszczelniacze i lecieć po kolei. Jeśli twierdzisz, że mokre podwozie nie ma nic wspólnego z pracą silnika to się mylisz - taka ilość wycieków świadczy tylko o tym, że ktoś tego samochodu nie szanował. Nadmieniłeś, że masz włączone 4High - a więc znaczy to, że nie masz AWD - takim autkiem najlepiej jeździć z ustawieniem 4X4 Auto - Jeśli już chcesz włączyć 4High to pamiętaj, że używa się tego tylko i wyłącznie do jazdy w trudnych warunkach pogodowych (deszcz, śnieg) bądź do jazdy w terenie (jazda nie po czarnym). Jeśli jeździsz po czarnym z zapiętym 4High to elementy i podzespoły przedniego mostu zużyją się szybciej gdyż są zmuszone przenosić dość spore obciążenia. Zużywają się szybciej przednie opony oraz samochód zużywa więcej paliwa. Jeśli ci nie rozłącza 4High to winą za taki stan rzeczy można obarczyć zwarte styki w motorku załaczającym znajdującym się na reduktorze. 4High zapina się nie mechanicznie a elektrycznie przy pomocy elektromagnesu. Do rozłączenia 4High powinno wystarczyć chwilowe odłączenie akumulatora. Takież samo odłączenie akumulatora wykasuje ci błędy i pozwoli od nowa zdiagnozować problemy - Odłącz akumulator, skasuj błedy i pojeździj jeden dzień na benzynie. Zczytaj błędy i podaj je tutaj. Nie tłumacz ich na polski bo to się później kupy nie trzyma. Błędy o zbyt bogatej bądź ubogiej mieszance to wina gazu i nie zwracaj na to uwagi. Reszta błędów i wynikających z twego opisu problemow to prawdopodobnie wina zasmarkanych sond lambda lub/oraz wina przecieków w kolektorze ssącym (uszczelki) oraz /lub systemie podciśnienia. Możesz mieć problem z zabrudzonymi wtryskami ale niech ci żaden bałwan mechanik nie mówi, że można je przeczyścić "pyceniem". Swoją dupę niech przeczyści pyceniem! Jeśli już chcesz wyczyścić wtryski to je wyjm i oddaj do czyszczenia profesjonaliście Wymień przy okazji o-ringi wtrysków. Wymień kable WN oraz świece. Wymień uszczelki kolektora ssącego (wszystkie!!!) bo gazownicy pewnie je spieprzyli przy okazji instalacji gazu. Wymień sondy lambda (tylko te przed katalizatorami)... zajrzyj kamerką do katalizatorów bo całkiem możliwe, że ich drożność pozostawia już wiele do życzenia i przez to możesz mieć mułowaty samochód. Wymień filtr paliwa oraz czujnik ciśnienia paliwa na listwie oraz silniczek krokowy... tyle chyba wystarczy na dzień dzisiejszy. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo - jak pójdziesz na łatwiznę i taniochę to nie pojeździsz.
A teraz najważniejsze - podaj mi numer VIN samochodu. podaj też numery błędów jakie wyskoczą po wykasowaniu starych - najlepiej jakby ktoś ze sprzętem odpowiednim wykasował wszystkie błędy - te z pamięci też.
Jeśli już chcesz szaleć tym samochodem po naszych pięknych autostradach z prędkością światła to pomyśl o założeniu dodatkowej chłodnicy oleju skrzyni biegów bo inaczej będziesz niedługo ją naprawiał.
Albo kup sobie BMW...
:grin:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-20, 08:40

Amen :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-20, 09:46

Ale obstawiam ze predzej od mostu zesra sie reduktor przy zapietym przodzi na asfalcie :-P

Magister
Posty: 3
Rejestracja: 2013-08-20, 10:45
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-20, 11:06

Dodam od siebie, że czyszczenie wtrysków "profesjonalnie" niesie za sobą ryzyko ich uszkodzenia! to jest bardzo delikatny podzespół i nie wiem, czy jest ktokolwiek, kto potrafi je wyczyścić nie uszkadzając.
jeśli chodzi o kapanie to stwierdzenie "zmasakrowane podzespoły" jest przesadzone, spód wygląda nawet dobrze, tylko cały jest w płynach ustrojowych co może świadczyć o ingerencji "domorosłych mechaniorów" nie mających pojęcia o czymś więcej niż trabant, trzeba żeby auto zobaczył ktoś kto sie zna

Co do prędkości światła, kolega mówi, że jechał 180km/h więc nie wiem co to ma być za "prędkość światła" ja wiem, że to nie jest samochód sportowy, ale chyba po autostradzie nie będziemy nim jechać 60km/h zwłaszcza, że 180 to prędkość jaką ten samochód ma ograniczoną elektronicznie, więc producent przewiduje go do takowej, sam silnik mógłby zdecydowanie więcej lecz w SUV'ie jest zbyt wysoki środek ciężkości - nieprawidłowy jak do jazdy torowej. Jedynie trzeba zwracać uwagę na opony, bo wielu ludzi do takich aut (uterenowionu suv) zakłada (pseudo) terenowe kapcie a takie na asfalcie nie spisują się dobrze.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-20, 11:09

Dodam od siebie, że czyszczenie wtrysków "profesjonalnie" niesie za sobą ryzyko ich uszkodzenia! to jest bardzo delikatny podzespół i nie wiem, czy jest ktokolwiek, kto potrafi je wyczyścić nie uszkadzając.
myślę, że myjka ultradźwiękowa raczej nie zrobi krzywdy wtryskom.
ale chyba po autostradzie nie będziemy nim jechać 60km/h zwłaszcza, że 180 to prędkość jaką ten samochód ma ograniczoną elektronicznie
pojeździj exem dłuższy czas z takimi prędkościami i potem porozmawiamy :) napisane tu opinie nie wynikają z chęci popitolenia, tylko ze znajomości wytrzymałości tych skrzyń :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-20, 15:24

Napisałem zasmarkane jeśli już... Mokre podwozie zbiera wszelaki syf, buduje się przez to swego rodzaju bariera, gruba warstwa brudu ograniczająca możliwość odprowadzania ciepła. Co do czyszczenia wtrysków to już nie wiem... myślę, że to stwierdzenie o uszkodzeniu jest lekko przesadzone.
Co do prędkości... No tu już mi ręce opadają. Jeśli założono blokadę elektroniczną na 180 km/h to nie znaczy, ze możemy z taka prędkością jeździć stale! Te samochody w ich normalnym otoczeniu (w stanach) nie jeżdżą szybciej niż 100, 110 km/h. Ograniczenie prędkości na autostradach w stanach to 90 km/h (w obrębie miast) oraz 120 km/h (poza miastami). Nikt nie jeździ tymi samochodami szybciej. W wielu przypadkach auta amerykańskie produkowane na Europę maja instalowane dodatkowe chłodnice oleju... I na tym bym się skupił a nie próbował za wszelką cenę udowodnić jak debilny z nas naród. 180 km/h... :roll: dodam, że każdy powinien sprawdzić swoje opony a przede wszystkim z jaką maksymalną prędkością możemy na tych oponach pomykać... Każda opona ma swoje oznaczenia.
Ostatnio zmieniony 2013-08-20, 15:27 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Magister
Posty: 3
Rejestracja: 2013-08-20, 10:45
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-20, 18:22

Mnie się wydaje, że 180km/h dla tego samochodu to jest prędkość optymalna, bo silnik pracuje sobie bez większych obciążeń, oczywiście muszą być dobre warunki, bo jak pisałem wcześniej SUV nie jest przeznaczony na autostrady, no ale dobra nie odchodźmy od tematu, bo kolega prosił o pomoc a nie wywód na temat prędkości ;)

Awatar użytkownika
zBYcH
Posty: 465
Rejestracja: 2012-05-06, 14:06
Lokalizacja: Vietz lubuskie

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-20, 19:57

Każda terenóffka przecież lubi takie ogromne prędkości, chyba zaczne tak jeździć, przecież wtedy auto mniej pali, bo przebycie tego samego odcinka trwa o wiele krócej a co za tym idzie krócej silnik pracuje i mniej się zużywa bo wszystko krócej trwa. na pochybel jeżdrzącym 90kmh :-D

Zelus33
Posty: 23
Rejestracja: 2013-08-17, 20:57
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-20, 20:32

Jankes - Bardzo rzeczowa odpowiedź - jutro nie dam rady tego zrobić bo mam akurat pracę na wyjazdach i przed chwilą wróciłem a o 5 już muszę wstawać.
Mam nadzieję że w tym tygodniu się wezmę i będę po trochę eksperymentować.

Dla wyjaśnienia cały czas jeżdzę na 4x4auto jednak cały czas ciągnie przód bo kilka postów mozna zrozumieć iż cały czas mam kontrolkę 4x4high


Po kolei w takim razie. Wczoraj byłem u speca od silników i mnie pocieszył bo mówi że wycieki są tylko z uszczelek i koreczków na pierwszy rzut oka ale nie ma wycieku pomiędzy skrzynią a silnikiem - wg niego jeden z najgorszych jaki można sobie wyobrazić - przynajmniej dla niego bo nie ma siły już do takiej roboty(facet po 60).

Mam natomiast kilka pytań odnośnie tego co pisałeś (bo będę robił po kolei i zobaczymy czy jakieś błedy będą znikać lub czy wartości będą się poprawiały):
- zakładając że jakać/jakieś sondy lambda są uszkodzone i pokazują nieprawidłowe dane - czy da się je powiedzmy zamienić by wyszło czy dane które pokazują są prawidłowe? Krócej po prostu sprawdzić która ew. jest wadliwa
- to samo co do wtrysków - bo logicznie (tylko nie jestem pewny czy da się któryś podmienić) jak powiedzmy 8 notuje wypadanie zapłonu to jak wsadzę mu z innego który nie ma tego problemu np 6 to bez względu co się będzie działo na 8 to wówczas ta przykładowa 6 pokaże czy wtrysk jest sprawny czy leci w kulki.
- świece są nówki - wymienione jakieś dwa tygodnie temu
- jeśli możesz mnie oświecić...bo nie załapałem - "zajrzyj kamerką do katalizatorów..." jaką kamerką?
- Mówisz że dobrze było by usunąć wszystkie błedy z pamięci samochodu - miałem taki cycek od kumpla którym wpiołem go do laptopa(diagnozuje tylko błedy silnika) to można nim oczyścić pamięć ale tylko tych kilku błędów - wszystkie tzw ramki itp informacje pozostają.
Nie znam tu gościa który posiadał by coś takiego dzięki czemu można było by zdiagnozować całe auto lub usunąć wszystkie błędy - jakie są kwoty gdybym chciał to gdzieś kupić - może być używka lub...pirat...byle działał :-)


Odpowiedź na Twoje ostatnie spostrzeżenie co do dodatkowej chłodnicy w związku z moją ostatnią jazdą...nie lubię tak szybko jeździć chociaż muszę przyznać że w tym aucie nie czuć tej prędkości :mrgreen: Chciałbym dodać że to był jednorazowy wybryk bo po kieszeni go odczułem - to było zalecenie że zamiast wymieniać zapaprane wtryski od jazdy na samym gazie lub od bardzo ekonomicznej jazdy czyli minimum otwarcia wtrysku to miałem wlać diabełka do czyszczenia wtrysków(wlałem dwa na 70L PB) no i dałem mu trochę ognia. Nie wiem czy to coś dało ale przestał gasnąć na benzynie - może odrobinę mu przedarło jakieś kanały bo przy takiej jeździe to właściwie cały układ się troszeczkę oczyszcza.

Nawiązując do kilku wypowiedzi chwalących prędkość 180km/h. To dobra prędkość jak ktoś ma nadmiar kasy i chce ją gdzieś wydać - z krakowa do katowic już mi połknął chyba ze 25l - a to 70km! tak wiec ze 30l PB/100km to jak dla mnie koszmarna dawka...ja tam wolę w granicach 140 :mrgreen:


Dziękuję Wam za zainteresowanie i pomoc bo spotkałem się ze zdaniem że na forach się nie znają...byłem u kilku mechaników i dużych serwisów które cieszą się dobrą opinią...efekt - myślałem o sprzedaży auta bo jak mi zaczeli opowiadać o wymianie wtrysków remoncie silnika, wymianie połowy osprzętu silnika, cały układ wydechowy, itd oraz nawet że auto nie nadaje się do jazdy bo grozi zapaleniem lub rozgrzaniem tłumika do czerwoności....przecież to brzmi jak jakiś dreszczowiec...ale jak to podsumował gość u którego byłem(wzmianka na początku tego postu) - "to są skur**syny, jak ruskie, na księżyc wysyłali tak długo aż któryś nie wrócił żywy, takim sposobem to nie warto nic szukać tylko kupić drugiego bitego z uszkodzoną ramą za grosze i przełożyć wszystko jak leci".

Będę informować o postępach:)

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-20, 20:56

btw, co tam za silnik siedzi? :shock:

Zelus33
Posty: 23
Rejestracja: 2013-08-17, 20:57
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-21, 06:32

btw, co tam za silnik siedzi? :shock:
4,6 V8 - niecałe 300KM

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-21, 08:47

No właśnie, czy V8 nie miały stałego napędu na obie osie? Bez pokrętła zmiany trybu i bez reduktora? Czy to jakiś przeszczep może?
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-21, 09:40

Jeśli to jest EXIII 2004 r jak w avatarze Zelus33 to EX III w tych rocznikach nie występował stały napęd. 4WD ma standardowo: 4x4 Auto ; 4x4 High ; 4x4 Low włączane przyciskami na konsoli. Co do mocy silnika to EX III 2002-2005 miały V8 16-to zaworowe o mocy 239 KM (kod silnika W). Dopiero w 2006 r wprowadzono V8 24-ro zaworowe o mocy 290 KM, ale to już EX IV, z inną skrzynką 6R60 i dźwignią zmiany biegów na tunelu.

To gwoli wyjaśnienia, aby dyskusja nie szła w stronę Kasztanów.
Ostatnio zmieniony 2013-08-21, 09:42 przez Marko, łącznie zmieniany 1 raz.

Zelus33
Posty: 23
Rejestracja: 2013-08-17, 20:57
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-21, 10:25

prawda...tez mi sie wydawalo ze nie ma 290km ale tak mam w dowodzie rejestracyjnym....chyba blad

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

2013-08-21, 13:18

Mnie się wydaje, że 180km/h dla tego samochodu to jest prędkość optymalna, bo silnik pracuje sobie bez większych obciążeń, oczywiście muszą być dobre warunki, bo jak pisałem wcześniej SUV nie jest przeznaczony na autostrady, no ale dobra nie odchodźmy od tematu, bo kolega prosił o pomoc a nie wywód na temat prędkości ;)
widzę, że nie czytasz tego co piszemy... nikt nie mówi, że silniki nie wytrzymują...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”