Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy
: 2013-08-17, 21:57
Witam!
To mój pierwszy post na tym forum, jeśli umieściłem nie w tym dziale to proszę o przeniesienie.
Na wstępie proszę by pisać rzeczowo bo będę miał sporo pytań i chciałbym jakoś ogarnąć temat i nie zniszczyć samochodu:)
Od niedawna jestem właścicielem Explorera z 2004r - wersja III. skrzynia aut. + LPG
Objawy które kazały mi drążyć temat:
- Silnik potrafi nierówno pracować, nie wiem czemu ale czasami potrafi być bardzo stabilny a czasem to konkretnie kołysze.
- na zimnym silniku(nie zawsze) po wrzuceniu wstecznego bardzo szybko jednostajnie szarpie tak jak by się cofała i przybliżała tarcza sprzęgła trzy razy na sekundę.
- na zimnym silniku (po zapaleniu) potrafi zgasnąć(palony na benzynie)
- jadąc powiedzmy 80km/h przy trzymanym delikatnym gazie coś czasem pod szarpuje
- ruszając z miejsca potrafi być mulasty(jak stare auto o małej pojemności) a czasem zachowuje się tak że można przestawić słupki w bramie bo tak szarpnie - na wstecznym również się tak zachowuje)
- Ostatnio po jeździe na benzynie 500km z prędkością 180km/h
zniknął (przynajmniej póki co) problem z dziwnym zanikaniem mocy: jadąc do pracy zatrzymałem się przed rondem, przejechało auto, jest luka, ruszam, auto ruszyło, ale nie przyspiesza, toczy się, kontrolka serwisu zaczyna migać a z pod maski słychać dziwny dźwięk taki jak by uderzyć drewnianą pałką w jakąś blachę - raz za razem. przy wciśnięciu gazu do dechy nic się nie zmienia. Po włączeniu gazu chce wymielić dziurę w asfalcie.
- Problem który był jak auto kupiłem ale mam wrażenie że trochę urósł po mojej ostrej jeździe to wycieki z mechanizmów różnicowych i skrzyni biegów
- rzecz dodatkowa którą odkryłem ostatnio: na to wygląda że nie cofa się napęd 4x4 high - cały czas ma napęd na przód i tył, low działa(tak sądzę bo słychać jak się dołącza)
Dodatkowo po diagnozie silnika wychodzą błędy(jazda na benzynie i LPG):
PO174 - zbyt uboga wartość korekcji dawki paliwa (blok cyl. 2)
PO193 - obwód czujnika ciśnienia paliwa w kolektorze paliwa, wysoki sygnał wejściowy
PO316 - braki zapłonu silnika dostrzeżone podczas ruszania z miejsca (pierwsze 1000 obrotów)
PO402 - układ recyrkulacji spalin - wykryte za duże natężenie przepływu spalin
PO480 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników tzw współczynnik konwersji (blok cyl. nr 1) poniżej wymaganej wartości
PO430 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników tzw współczynnik konwersji (blok cyl. nr 2) poniżej wymaganej wartości
PZ198 - sygnał sondy lambda, zablokowany dla bogatej dawki
Na samej benzynie wychodzi troszeczkę inaczej ale głównie to samo plus wypadajacy zapłon na cylindrach 5 o 8.
Dokładam trochę zdjęć zaraz żeby można było rzucić okiem na to co dzieje się pod spodem
Jeśli jakieś zdjęcia trzeba dodatkowo to proszę pisać,
Na zdjęciach widać inne rzeczy o których już się nie rozpisywałem bo wszystko widać gołym okiem
Proszę o pomoc....bo mechanicy wiedzą chyba niewiele...jak bym miał ich słuchać to no cóż...trzeba by kupić nowe auto...
Z GÓRY DZIĘKUJĘ!!!
To mój pierwszy post na tym forum, jeśli umieściłem nie w tym dziale to proszę o przeniesienie.
Na wstępie proszę by pisać rzeczowo bo będę miał sporo pytań i chciałbym jakoś ogarnąć temat i nie zniszczyć samochodu:)
Od niedawna jestem właścicielem Explorera z 2004r - wersja III. skrzynia aut. + LPG
Objawy które kazały mi drążyć temat:
- Silnik potrafi nierówno pracować, nie wiem czemu ale czasami potrafi być bardzo stabilny a czasem to konkretnie kołysze.
- na zimnym silniku(nie zawsze) po wrzuceniu wstecznego bardzo szybko jednostajnie szarpie tak jak by się cofała i przybliżała tarcza sprzęgła trzy razy na sekundę.
- na zimnym silniku (po zapaleniu) potrafi zgasnąć(palony na benzynie)
- jadąc powiedzmy 80km/h przy trzymanym delikatnym gazie coś czasem pod szarpuje
- ruszając z miejsca potrafi być mulasty(jak stare auto o małej pojemności) a czasem zachowuje się tak że można przestawić słupki w bramie bo tak szarpnie - na wstecznym również się tak zachowuje)
- Ostatnio po jeździe na benzynie 500km z prędkością 180km/h

- Problem który był jak auto kupiłem ale mam wrażenie że trochę urósł po mojej ostrej jeździe to wycieki z mechanizmów różnicowych i skrzyni biegów
- rzecz dodatkowa którą odkryłem ostatnio: na to wygląda że nie cofa się napęd 4x4 high - cały czas ma napęd na przód i tył, low działa(tak sądzę bo słychać jak się dołącza)
Dodatkowo po diagnozie silnika wychodzą błędy(jazda na benzynie i LPG):
PO174 - zbyt uboga wartość korekcji dawki paliwa (blok cyl. 2)
PO193 - obwód czujnika ciśnienia paliwa w kolektorze paliwa, wysoki sygnał wejściowy
PO316 - braki zapłonu silnika dostrzeżone podczas ruszania z miejsca (pierwsze 1000 obrotów)
PO402 - układ recyrkulacji spalin - wykryte za duże natężenie przepływu spalin
PO480 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników tzw współczynnik konwersji (blok cyl. nr 1) poniżej wymaganej wartości
PO430 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników tzw współczynnik konwersji (blok cyl. nr 2) poniżej wymaganej wartości
PZ198 - sygnał sondy lambda, zablokowany dla bogatej dawki
Na samej benzynie wychodzi troszeczkę inaczej ale głównie to samo plus wypadajacy zapłon na cylindrach 5 o 8.
Dokładam trochę zdjęć zaraz żeby można było rzucić okiem na to co dzieje się pod spodem
Jeśli jakieś zdjęcia trzeba dodatkowo to proszę pisać,
Na zdjęciach widać inne rzeczy o których już się nie rozpisywałem bo wszystko widać gołym okiem
Proszę o pomoc....bo mechanicy wiedzą chyba niewiele...jak bym miał ich słuchać to no cóż...trzeba by kupić nowe auto...
Z GÓRY DZIĘKUJĘ!!!