Strona 1 z 4

Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-17, 21:57
autor: Zelus33
Witam!

To mój pierwszy post na tym forum, jeśli umieściłem nie w tym dziale to proszę o przeniesienie.

Na wstępie proszę by pisać rzeczowo bo będę miał sporo pytań i chciałbym jakoś ogarnąć temat i nie zniszczyć samochodu:)

Od niedawna jestem właścicielem Explorera z 2004r - wersja III. skrzynia aut. + LPG



Objawy które kazały mi drążyć temat:

- Silnik potrafi nierówno pracować, nie wiem czemu ale czasami potrafi być bardzo stabilny a czasem to konkretnie kołysze.
- na zimnym silniku(nie zawsze) po wrzuceniu wstecznego bardzo szybko jednostajnie szarpie tak jak by się cofała i przybliżała tarcza sprzęgła trzy razy na sekundę.
- na zimnym silniku (po zapaleniu) potrafi zgasnąć(palony na benzynie)
- jadąc powiedzmy 80km/h przy trzymanym delikatnym gazie coś czasem pod szarpuje
- ruszając z miejsca potrafi być mulasty(jak stare auto o małej pojemności) a czasem zachowuje się tak że można przestawić słupki w bramie bo tak szarpnie - na wstecznym również się tak zachowuje)
- Ostatnio po jeździe na benzynie 500km z prędkością 180km/h 8-) zniknął (przynajmniej póki co) problem z dziwnym zanikaniem mocy: jadąc do pracy zatrzymałem się przed rondem, przejechało auto, jest luka, ruszam, auto ruszyło, ale nie przyspiesza, toczy się, kontrolka serwisu zaczyna migać a z pod maski słychać dziwny dźwięk taki jak by uderzyć drewnianą pałką w jakąś blachę - raz za razem. przy wciśnięciu gazu do dechy nic się nie zmienia. Po włączeniu gazu chce wymielić dziurę w asfalcie.
- Problem który był jak auto kupiłem ale mam wrażenie że trochę urósł po mojej ostrej jeździe to wycieki z mechanizmów różnicowych i skrzyni biegów
- rzecz dodatkowa którą odkryłem ostatnio: na to wygląda że nie cofa się napęd 4x4 high - cały czas ma napęd na przód i tył, low działa(tak sądzę bo słychać jak się dołącza)


Dodatkowo po diagnozie silnika wychodzą błędy(jazda na benzynie i LPG):
PO174 - zbyt uboga wartość korekcji dawki paliwa (blok cyl. 2)
PO193 - obwód czujnika ciśnienia paliwa w kolektorze paliwa, wysoki sygnał wejściowy
PO316 - braki zapłonu silnika dostrzeżone podczas ruszania z miejsca (pierwsze 1000 obrotów)
PO402 - układ recyrkulacji spalin - wykryte za duże natężenie przepływu spalin
PO480 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników tzw współczynnik konwersji (blok cyl. nr 1) poniżej wymaganej wartości
PO430 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników tzw współczynnik konwersji (blok cyl. nr 2) poniżej wymaganej wartości
PZ198 - sygnał sondy lambda, zablokowany dla bogatej dawki

Na samej benzynie wychodzi troszeczkę inaczej ale głównie to samo plus wypadajacy zapłon na cylindrach 5 o 8.



Dokładam trochę zdjęć zaraz żeby można było rzucić okiem na to co dzieje się pod spodem
Jeśli jakieś zdjęcia trzeba dodatkowo to proszę pisać,
Na zdjęciach widać inne rzeczy o których już się nie rozpisywałem bo wszystko widać gołym okiem


Proszę o pomoc....bo mechanicy wiedzą chyba niewiele...jak bym miał ich słuchać to no cóż...trzeba by kupić nowe auto...



Z GÓRY DZIĘKUJĘ!!!

dalsze zdjęcia

: 2013-08-17, 22:00
autor: Zelus33
dodatkowe zdjęcia

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-17, 22:52
autor: Marko
Odnośnie zdjęć i tekstu "po jeździe na benzynie 500km z prędkością 180km/h "! Nie dziwię się, że tak to wygląda. EXIII, to nie jest sportowy samochód! To jednak amerykański SUV z bardziej zacięciem terenowym niż szosowym. Do tego typu eksploatacji polecam europejskie SUV-y np. Porsche Cayenne, VW Tuareg, Audi Q7.

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-17, 22:58
autor: Adrian
Poprzednik ma rację, wcześniej czy później skrzynkę ugotujesz.

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-17, 23:01
autor: Damian
I dodam że nie masz mechanizmu różnicowego więc jeśli masz jeździć na zapiętym 4x4 HIGH to nie wyjeżdżaj w ogóle tym autem na asfalt ;-)

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-18, 00:01
autor: karolb863
a o co chodzi z tą tarczą sprzęgła? nie rozumiem tego :roll:
myślę że na początek trzeba ogarnąć zapłon-wypadanie zapłonów,póżniej gazownik(co to za instalacja),czy jeżdżąc tylko na benzynie są podobne objawy?,a następnie sprawdzić EGR-zawór,przetwornik ciśnienia i sterownik,no i sondy lambda oczywiście.
sprawdź też ciśnienie paliwa jakie wytwarza pompa (jaką masz ilość paliwa w zbiorniku).
te wycieki oleju to raczej normalne przy tego typu użytkowaniu-to jest amerykański suv raczej do spokojniejszej jazdy ;-)

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-18, 01:33
autor: MirEx68
a o co chodzi z tą tarczą sprzęgła? nie rozumiem tego
Bo jak tu rozumieć jak tam nie ma tarczy sprzęgła ;-)

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-18, 08:55
autor: karolb863
no właśnie dlatego nie rozumiem :grin:

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-18, 12:05
autor: Zelus33
Witam ponownie:) nie no do 180 się zdażyło...po prostu byłem u mechanika i zalecał jazdę dynamiczniejszą ponieważ twierdził że problem może być od wtrysków więc żeby je przeczyścić trzeba kłaść nogę na gazie. 500km to bym nie miał gdzie tak ciąć...:) prędkość zmienna między 90 a 140 z przyspieszeniami do 180:)
Instalacja gazowa AG zenit
co do tarczy sprzęgła, może nie jasno napisałem - tak szarpie jak gdyby w konwencjonalnej skrzyni sprzęgło nie dociskało do końca.

Dlaczego miałbym nie wyjeżdżać przy właczonym 4x4 high na asfalt... przy 4x4 low to wiem bo to jest blokada dyferencjału ale na high...? nie rozumiem. Wiem jednak że ten mechanizm tak jakby się do końca nie odłącza

karolb863 - powiedz jak sprawdzić to co piszesz ponieważ byłem u kilku mechaników i każdy mówi tak jak pisalem co innego (po oględzinach). Stąd mój post tutaj ponieważ obawiam się że musiałbym wnet wydać mnóstwo kasy a auto nie będzie chodzić lepiej

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-18, 15:08
autor: Damian
Dlaczego miałbym nie wyjeżdżać przy właczonym 4x4 high na asfalt... przy 4x4 low to wiem bo to jest blokada dyferencjału ale na high...? nie rozumiem. Wiem jednak że ten mechanizm tak jakby się do końca nie odłącza
A jesteś pewien że masz jakiś dyferencjał międzyosiowy?

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-18, 15:28
autor: Zelus33
hmm...nie odpowiadasz w sposób zrozumiały dla nie mechanika. Wg tego co czytałem na 4x4 high można jeździć po autostradzie tak samo jak na auto poza low bo z nim nie wolno.

Więc jaka rada?

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-18, 15:32
autor: MirEx68
To znaczy tyle że nie ma w tym aucie mechanizmu różnicowego pomiędzy przednią a tylną osią i w ten sposób możesz uszkodzić reduktor. Więc po "czarnym" i przyczepnym tylko 4x4AUTO.

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-18, 15:38
autor: Zelus33
A no widzisz:) to już lepiej. Tylko skoro tak mówisz to co może być odpowiedzialne za to że cały czas ciągną dwie osie - wiem że na auto to może się chyba dołączać przód ale tutaj ja widzę że właściwie cały czas ciągną - kontrolka się nie świeci żadna

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-19, 17:04
autor: Zelus33
Tak wogóle to czytam czytam i mechanizm różnicowy pomiędzy tylną a przednią osią jest w tym aucie...

Byłem dziś u gościa którego mi polecił inny starszy gość - facet który robi auta dosłownie - repliki, stare auta itp.
Stwierdził że jeżeli chodzi o mechanikę to po prostu auto jest zaniedbane i wystarczy mu zostawić auto na jeden dzień a doprowadzi go do porządku bo wycieki które są, są po prostu przez to że uszczelki to silikon.
Zobaczymy jak to będzie wyglądało.

Więc skupmy się na pracy silnika - co może powodować takie anomalie jak pisałem? Jak ewentualnie sprawdzić dane podzespoły żeby nie wymieniać dobrych rzeczy...

Re: Seria błędów przy silniku z LPG i dodatkowe problemy, Pomocy

: 2013-08-19, 23:15
autor: karmel
Z pierwszego postu mogło by wynikać, że kolega ma wersję V8, a V8 miało AWD cały czas. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale kolega pisze o zapłonach na 5 i 8 cylindrze...