Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
macio1978
Posty: 125
Rejestracja: 2008-06-02, 00:13
Lokalizacja: wawa

co o tym sądzicie??

2013-11-20, 02:40

Witam , dzisiaj ex odmówił wspólpracy na gazie sprawdziłem to i tamto i stwierdziłem że nie ma zasilania na elektrozawór przy parowniku, oprucz tego wszystko jest ok tzn po przełaczeniu na lpg diony na sterowniku pokazuja jak by jechał na gazie a ponieważ mam załozony wyłączniko pompu paliwa to po wyłaczeniu beny silnik zdycha. Czy mogę zasilić elektrozawór z miejsca gdzie pojawia się + po włączeniu zapłonu. U gazownika umówiony jestem dopiero w pierwszym tygodniu grudnia i tak właśnie wyknułem żeby tak to tymczasowo zrobić?
Macio

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: co o tym sądzicie??

2013-11-20, 08:46

Witam , dzisiaj ex odmówił wspólpracy na gazie sprawdziłem to i tamto i stwierdziłem że nie ma zasilania na elektrozawór przy parowniku, oprucz tego wszystko jest ok tzn po przełaczeniu na lpg diony na sterowniku pokazuja jak by jechał na gazie a ponieważ mam załozony wyłączniko pompu paliwa to po wyłaczeniu beny silnik zdycha. Czy mogę zasilić elektrozawór z miejsca gdzie pojawia się + po włączeniu zapłonu. U gazownika umówiony jestem dopiero w pierwszym tygodniu grudnia i tak właśnie wyknułem żeby tak to tymczasowo zrobić?
A ten na butli ci działa, jak tak to znaczy, że gdzieś kabelek masz uszkodzony, od tego na reduktorze, sprawdź kabelek. Zawsze możesz odkręcić zawór wyjąć ze środka wkład i będzie przez cały czas włączony (5min roboty w tym 4 na czekanie aż gaz z przewodu zejdzie.
Jak nie sprawdzałeś miernikiem zasilania to proponuje sprawdzić cewkę elektrozaworu to ona może być winna, również opcja z wyjęciem środka pomoże.
Zasilić oczywiście też możesz.
Ostatnio zmieniony 2013-11-20, 08:47 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

macio1978
Posty: 125
Rejestracja: 2008-06-02, 00:13
Lokalizacja: wawa

Re: co o tym sądzicie??

2013-11-20, 17:45

POnieważ wcieło zasilanie elektrozawory, podłączyłem + po kluczyku i instalacja działa prawidłowo ale może wypowie się ktos kto się bardziej zna czy zasilanie zaworów wziete jest z kompa instalacji lpg czy z cewki samochodowej?
Macio

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: co o tym sądzicie??

2013-11-20, 17:52

Z kompa LPG na pewno, przecież zawory się włączają jak temperatura jest prawidłowa i jak włączysz przycisk na konsolce. Sprawdź zasilanie przy samym kompie LPG
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

macio1978
Posty: 125
Rejestracja: 2008-06-02, 00:13
Lokalizacja: wawa

Re: co o tym sądzicie??

2013-11-20, 18:14

heh własnie, ale jak by było tak jak napisałes to teraz w moim przypadku jak odpalam na benie to dostawał by tez gaz i silnik by nie pracował jak trzeba a na benie pracuje dobrze no chyba że jeszcze wtryskiwacze musza dostac sygnał z kompa.
Macio

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: co o tym sądzicie??

2013-11-20, 18:59

No przecież masz jeszcze elektrozawór na butli i on pewnie działa prawidłowo, ewentualnie to co ci ściągnie z przewodu, ale tego możesz nie odczuć.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

macio1978
Posty: 125
Rejestracja: 2008-06-02, 00:13
Lokalizacja: wawa

Re: co o tym sądzicie??

2013-11-21, 22:48

Już wszystko wiem, przetarł się kabel od kompa lpg do elektrozaworu przy parowniku, elektrozawór przy butli działa prawidłowo, po pdaniu + na zawór wszystko działa a przy trybie pracy na benie gaz odcina zawór przy butli. Dodatkowo w ten sposób obszedłem odcinanie gazu przy zbyt niskiej temperatórze parownika. Więc mogę odpalać na gazie nawet przy 3-4 stopniach.
Macio

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: co o tym sądzicie??

2013-11-22, 02:24

Już wszystko wiem, przetarł się kabel od kompa lpg do elektrozaworu przy parowniku, elektrozawór przy butli działa prawidłowo, po pdaniu + na zawór wszystko działa a przy trybie pracy na benie gaz odcina zawór przy butli. Dodatkowo w ten sposób obszedłem odcinanie gazu przy zbyt niskiej temperatórze parownika. Więc mogę odpalać na gazie nawet przy 3-4 stopniach.
No właśnie dlatego napisałem ci to w pierwszej linijce :)
Odpalanie przy takich niskich temperaturach nie jest dobrym pomysłem, będziesz bardzo szybko miał wszystko przez to zasyfione.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

macio1978
Posty: 125
Rejestracja: 2008-06-02, 00:13
Lokalizacja: wawa

Re: co o tym sądzicie??

2013-11-22, 05:01

Wiem, wiem,że to szkodliwe jak pojadę do gazownika to poproszę go o zmianę temp. przełączenia na gaz bo jak do tej pory to długo musiałem czekać aż przełaczy na jad. Teraz po awarii i zasileniu zaworka odpalam na benie wyjadę z podwórka zamknę bramę i parownik jest już ciepły więc gaszę silnik i odpalam na gazie. Jak dobrzę pujdze to dostanę program do testowania i zmiany parametrów tylko kabelek będe musiał dokupić.
Macio

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”