Strona 1 z 3

LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-09, 00:10
autor: bozzu
witajcie

Właśnie zajrzałem w papiery od instalacji gazowej zainteresowany mikserem i zauważyłem LOVATO RG92 okazuje się, że jest za mały do mojego silnika czy to tylko złudne i jak jeździ to niech jeździ??


Jakie Wy macie miksery dla porównania?? Oczywiście chodzi o instalkę II generacji ;)

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-09, 08:49
autor: Speedo
miksery czy reduktory?

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-09, 10:47
autor: bozzu
parowniki normalne a to jest jakaś róznica??

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-09, 11:01
autor: mastan

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-09, 11:09
autor: hogar
Parownik a mikser to całkiem różna rzecz. Ale chyba masz na myśli parownik, skoro jest do silnika o mniejszej mocy jak pisze w instrukcji np do 100KM to wiadomo że nie zasili silnika 200 konnnego do wymaganej mocy. W różnych parownikach są dysze różnych średnic, membrany i kanały. Zmiana mogłaby spowodować mniejsze spalanie, oczywiście jeśli byłoby dobrze wyregulowane. Mogłoby się również zwiększyć razem ze zwiększeniem mocy. Ile ci pali obecnie? Jeśli różnica w mocy praownika nie jest znaczna do mocy silnika i nie pali za dużo to nic nie ruszaj.

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-09, 19:49
autor: bozzu
Pali prawie zawsze 20 litrów gazunku:) tylko chyba muszę zakupić zestaw naprawczy:/ Mój gazownik że najlepiej sekwencja i z głowy, że na parowniku to czy za mały czy założe względem mocy to i tak będzie do du**:/

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-09, 20:01
autor: hogar
Powiem ci ze gazownikowi to najlepiej tak powiedzieć, SEKWENCJA... Dobrze zestrojona instalacja wcale nie jest gorsza od sekwencyjnej. Tylko trzeba to umieć zrobić. A czy jest sens wsadzać 3.500zł na nową instalację do kilkudziesięcioletniego auta, tym bardziej ze LPG juz masz... Sekwencje tez mają podobne spalania do II gen.

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-09, 20:07
autor: kszesz

Jakie Wy macie miksery dla porównania?? Oczywiście chodzi o instalkę II generacji ;)
W moim Lovato MAJOR i jest wystarczający.

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-09, 21:09
autor: bozzu
no to chyba mam za mały parownik:/ ale puki co go nie wywale bo już kaska na wykończeniu ale zrobię regenerację:P może się troszki odmuli:P jestem już na skraju sił z tym autem niby jeździ ale poprzednika bym powiesił za kohones:P duużo poprawek musiałem wprowadzić...

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-09, 22:00
autor: karoluaz
BOZZU Nie regeneruj parownika..... Parę złoty zaoszczędzisz.... ale jazdy z tego nie będzie... no chyba że chcesz auto sprzedać ... . ALE jak do siebie to szkoda twojej roboty...
poczekaj troche ... doskładaj i kup nowy....

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-10, 14:04
autor: hogar
BOZZU Nie regeneruj parownika..... Parę złoty zaoszczędzisz.... ale jazdy z tego nie będzie... no chyba że chcesz auto sprzedać ... . ALE jak do siebie to szkoda twojej roboty...
poczekaj troche ... doskładaj i kup nowy....
Myślę że kolega ma na względzie to że parownik jest troszkę za mały do tego auta i dlatego lepiej będzie kupic nowy...WIĘKSZY. Bo jezeli byłby dobrze dopasowany to ja nien widzę żadnych przeciwskazań by regenerować parowniki.Trzeba tylko umieć dobrze je dostroić. Lecz w twoim przypadku nepewno bedzie lepiej wymienić na nowy, większy, jeśli uważasz że jest duzo za mały

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-10, 14:06
autor: hogar
Ja mam parownik landi renzo do 150KM i sobie radzi z zasileniem gazem. Takze nie panikuj, może nie jest tak źle, tylko wystarczy wyregulować.

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-10, 21:00
autor: qubi
Sekwencja przyjacielu jest najlepszym wyjściem i nie ma znaczenia jak dobrze ustawisz II gen - nigdy nie będzie chodził tak dobrze jak na sekw. A dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że nie ma zwężki w dolocie (miksera). W exach zwykle gaziarze montują miksery 35 lub 40 mm, a oryginalny dolot ma chyba 65mm... Czyli silnik dostaje praktycznie o połowę mniej powietrza niż powinien, co oczywiście wpływa na moc i spalanie... No i aspekt ekonomiczny - przy prawidłowo zamontowanej i wystrojonej sekwencji spalanie spada nawet o 3 litry względem II gen.

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-10, 21:58
autor: Speedo
można jeszcze blosa i nie będzie zwężki, ale te wszystkie pierwsze i drugie genarcje to o kant potłuc jak kolega wyżej pisze, starczy jedno małe maleńkie niedomaganko któregoś kabla WN (a jest ich sześć) i BUUUUM - szukasz puchy filtra albo węży - a dostać to nie są proste rzeczy, zgadnij dlaczego - inni już to przerabiali przed Tobą ;)

Re: LPG ciekawość wszystkiego!!

: 2011-03-10, 22:39
autor: hogar
Sekwencja przyjacielu jest najlepszym wyjściem i nie ma znaczenia jak dobrze ustawisz II gen - nigdy nie będzie chodził tak dobrze jak na sekw. A dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że nie ma zwężki w dolocie (miksera). W exach zwykle gaziarze montują miksery 35 lub 40 mm, a oryginalny dolot ma chyba 65mm... Czyli silnik dostaje praktycznie o połowę mniej powietrza niż powinien, co oczywiście wpływa na moc i spalanie... No i aspekt ekonomiczny - przy prawidłowo zamontowanej i wystrojonej sekwencji spalanie spada nawet o 3 litry względem II gen.
Zgadzam sie kolego, dodam jesszcze że gaz sekwencyjny daje 7% więcej mocy niż na benzynie.Tak to prawda. Lecz montowanie sekwencji, gdzie już był gaz IIgen do starego auta to marnotrastwo pieniędzy, a o to nam sie tu rozchodzi.