Strona 1 z 1

pomoc w diagnozie

: 2014-07-12, 10:12
autor: gabarson
mam prośbę o pomoc w diagnozie mojego w210 bo nasze forum działa szybciej niż inne, problem polega na tym http://www.w210.pl/viewtopic.php?p=316468#316468 czy macie jakiś pomysł

Re: pomoc w diagnozie

: 2014-07-12, 10:33
autor: Kojot
rozumiem że obiaw jestt na benie i na gazie ? czy tam jest wtrysk mechaniczny ?

Re: pomoc w diagnozie

: 2014-07-12, 10:43
autor: gabarson
zgadza się na benie i gazie c silnik ma dwa wałki model M111.970 gaz pełny wtrysk, bena wielopunkt

Re: pomoc w diagnozie

: 2014-07-12, 10:59
autor: Kojot
stawiam na czujnik położenia przepustnicy lub przepływke ;-)

Re: pomoc w diagnozie

: 2014-07-12, 11:23
autor: gabarson
jak przepływkę odepnę to wyrzuca od razu błąd, błędy które się pojawiają dotyczą sondy 024 i 035

Re: pomoc w diagnozie

: 2014-07-12, 15:49
autor: zBYcH
Znalazłem takie coś, http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=15090
ale nie mogę znaleźć takiego kodu, a nie chce wejść na pełne obroty bo komputer wchodzi ci w tryb awaryjny. W drugim linku pełna lista błędów
http://www.benzworld.org/forums/general ... s-dtc.html

Re: pomoc w diagnozie

: 2014-07-12, 20:54
autor: gabarson
te strony już przeglądałem a kody błędów znalazłem przetłumaczone z innego forum merca
cyt:
[ Byłem w serwisie (nie ASO ale specjalizują się tylko w MB) gdzie po podłączeniu do komputera zdiagnozowano takie błędy:
024 - G3/2 (sonda lambda przed katalizatorem) : sonda jest zimna
035 - Regulacja lambda jest na bogato: mieszanka jest za uboga
055 - Przy elemencie T1/1 (cewka zapłonowa cylindra 1) przestało działać Cylinder 1.
056 - Przy elemencie T1/1 (cewka zapłonowa cylindra 1) przestało działać Cylinder 4.
067 - Sygnał wałka rozrządu L5/1 (czujnik położenia wałka rozrządu) nie jest rozpoznawany lub nieprawidłowy
116 - Szyna CAN : Przyjęcie IFZ nie jest możliwe ] koniec cyt.

kody takie podaje urządzenie diagnostyczne mercedesa sprzężone z komputerem
u mnie po skasowaniu wszystkich błędów jakie wystąpiły powracają tylko dwa 024 i 035

Re: pomoc w diagnozie

: 2014-07-12, 22:49
autor: Mikesils
Według mnie sonda tobie poszła lambda. I nie podaje odczytu i dlatego też nie wchodzi tobie na obroty.

Re: pomoc w diagnozie

: 2014-07-13, 07:27
autor: gabarson
sondę zamówiłem w poniedziałek gość przywiezie do łodzi zrobię podmiankę i zobaczymy czy coś się zmieni

Re: pomoc w diagnozie

: 2014-07-16, 10:54
autor: gabarson
sonda podmieniona (dalej nie wchodzi na obroty) pomiar sondy volt prawidłowy przepływomierz sprawdzony wg inf. serwis prawidłowy wtyczka pomiar prawidłowy, czyżby czujnik położenia przepustnicy dawał błędny odczyt?

Re: pomoc w diagnozie

: 2014-07-16, 17:27
autor: Kojot
na to wygląda ale tu musisz zalatwić taką samą przepustnice z czujnikiem żeby go nie odkręcać bo to ważne w jakiej jest pozycji ;-)

Re: pomoc w diagnozie

: 2014-07-16, 22:52
autor: gabarson
dzięki wszystkim za pomoc ale przyczyna leżała gzie indziej rafbor mnie nakierował bo przepustnica, przepływomierz, sonda wszystko jest w 100% sprawne lecz wydech okazał się przytkany po rozszczelnieniu za portkami auto przemówiło do mnie. Jutro zwalam wydech i zobacze który z 3 tłumików zatyka

Re: pomoc w diagnozie

: 2014-12-12, 20:51
autor: karolb863
podepnę się tutaj,czy ktoś może wie co oznaczają błędy: C3101,C3410,1301,błędy odczytane w II OHV,silnik i skrzynia działają idealnie,mam uszkodzony przewód od lewego przedniego czujnika ABS(gdzieś nie kontaktuje zbyt dobrze i zgłasza się przy każdej diagnostyce,tak już jest od dwóch lat),ale kontrolki ABS nie wywala i system działa normalnie,ostatnio wywaliło kontrolkę silnika po zatankowaniu gazu na BP (sonda lambda),oprócz tego nic się nie dzieje.