Strona 1 z 1

Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-08, 22:03
autor: uachol
Jeśli zakładam temat w nieodpowiednim dziale, z góry przepraszam oraz proszę o jego przeniesienie. Po prostu nie miałem pomysłu, gdzie indziej mógłbym umieścić to zapytanie.
Przypadkowo stałem się posiadaczem zagazowanego (sekwencja Landi Renzo) Forda Explorera I z 1993 r. w wersji Sport. Wersja jest o tyle ciekawa, że jest w US-specu oraz posiada manualną skrzynię i napęd na tył. Ogólnie rzecz biorąc, stan techniczny jest świetny - wymieniłem tylko kilka drobniejszych elementów zawieszenia, olej, butlę LPG i parę innych. Chłopaki ode mnie z warsztatu przeglądali auto i byli naprawdę pod wrażeniem jego sprawności, nieadekwatnej do wyglądu :) Wygląda nieciekawie - wymaga remontu lakierniczego oraz wstawienia progów. Moje pytanie do Forumowiczów brzmi: Jaka może być wartość tego pojazdu na naszym rynku? Nie znalazłem ani jednego ogłoszenia z podobnym samochodem (może słabo szukam) i nie wiem, co ma większy sens - pozbywać się czy ładować pieniądze w przywrócenie go do ładnego stanu. Nie tylko nie znalazłem żadnego Sporta na sprzedaż (nie mówiąc o amerykańskiej wersji), ale nawet nie spotkałem się z Explorerem w manualu.
Będę wdzięczny za wszystkie porady.

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-08, 22:08
autor: troll73
faktycznie nie ten dział i chyba nie tylko dział na takie pytanie
daj na alledrogo licytacje od złotówki dowiesz się ile jest wart...
nie jest jedyny i na początek warto się przywitać...

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-08, 22:16
autor: uachol
Znajomy podrzucił mi temat żebym zapytał na tym forum, ale jeśli to nie jest miejsce na takie pytania - zgłaszam temat do usunięcia.

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-08, 22:28
autor: boris
Kolega łyknął chyba zielonego exa na blachach DKL co od długiego czasu na OLX był bez progów, nie chce znowu uchodzić za sarkastycznego ale ja bym go wycenił 0,70gr/kg

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-08, 23:15
autor: MirEx68
0,70 za kg to sporo, teraz chodzi po około 0,35 za kg :-D. Blacha jak zawsze do zrobienia. Gorzej gdyby to był grzechotnik, wtedy doszedł by jeszcze rozrząd :-D

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-09, 04:25
autor: Rad-T
Z 1500-2000 może by ktoś dał. I wcale nie jest to taki rodzynek jakby się wydawało ;)

Aha - nie wiem w czym tak zachwycasz się, że sport jest w amerykańskiej wersji - europejskiej nie robili :P

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-09, 08:12
autor: Hubi
heh, a u nas jak zwykle loża szyderców aktywna :)

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-09, 14:34
autor: Susel_125
Też kojarzę tego z Jeleniej czy okolic.
A poważnie to kolego możesz mieć więcej problemów niż satysfakcji. Jeśli chodzi o części: sprzęgło, skrzynia, jakieś blachy itd. to wtedy może to być tylko problem. Jak zaczniesz coś do niego szukać to się okaże że nic nie ma. Wystarczy przejdź się do sklepu z częściami i popytaj o coś do Explorera :shock: (tego najpopularniejszego). Bo twój to bardzo rzadki, i nie ma co się dziwić jak ktoś go przelicza na złom. Bo nawet handlarzowi nie opłaca się trzymać takiej wersji na handel i czekać na klienta.

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-09, 14:50
autor: Rad-T
Jakby co mogę przytulić silnik jeśli rzeczywiście jest w takim dobrym stanie ;)

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-09, 17:06
autor: uachol
Jakby co mogę przytulić silnik jeśli rzeczywiście jest w takim dobrym stanie ;)
To już zupełnie mi się nie opłaci :) Namiary na części powoli się zbierają i jest ich coraz więcej, więc pewnie sobie zostawię autko. Sprzęgło prędko nie padnie, a w razie czego mam załatwione firmowe za 800 zł, czyli jakieś 50% kwoty dwumasa do byle dziadowskiego volkswagena. Zawód w którym pracuję pozwoli mi zrobić blacharkę po kosztach, więc podejrzewam że złom jeszcze trochę pojeździ :)
Btw dziwi mnie fakt uznawania 2WD i manualnej skrzyni za minus, podczas gdy to oczywiste plusy... w kwestii napędu na ośkę to fakt faktem, nigdy nie podniecał mnie offroad, natomiast o automacie w tych samochodach naczytałem się trochę i widzę że wiele nie straciłem. Poza tym gdybym brzydził się stosowaniem sprzęgła to kupiłbym skuter.
Dzięki Susel_125 za jedyną godną przeczytania odpowiedź na moje zapytanie.

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-09, 17:31
autor: Rad-T
To po co pytasz skoro i tak wiesz lepiej ;) łącznie z faktem ujeżdżania explorera kastrata. Sprzęgło powiadasz szybko nie padnie? Ok mam nadzieję, że kupiłeś drugie naprawdę dobrej jakości ;)

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-09, 17:51
autor: uachol
To po co pytasz skoro i tak wiesz lepiej ;) łącznie z faktem ujeżdżania explorera kastrata. Sprzęgło powiadasz szybko nie padnie? Ok mam nadzieję, że kupiłeś drugie naprawdę dobrej jakości ;)
Co wiem lepiej? Interesowała mnie wartość rynkowa pojazdu i czy jest jakaś szansa na jego sprzedaż. Tego nie wiem i o to spytałem.

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-09, 22:21
autor: wit.rys
Uchol, zastanów się, czego ty chcesz... To jest forum klubu Explomaniaków a nie handlarzy... Chcesz znać wartość pojazdu - zapytaj rzeczoznawcę... Namiary podpowie Ci wujek gugle...

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-10, 11:27
autor: decania
Dopowiem że Rad-T ma jedynkę sporta w manualu...wie co gada.
Zalet tylnego napędu nad możliwością włączenia 4x4 nie widzę. Jeździ się tak samo ale jednak tylny napęd daje ograniczenia...
Większą wartość by miał gdyby blachy były w idealnym stanie bo mechanikę można zrobić a wizualny rodzynek jest...rodzynkiem :-D
Automat zło? 5 lat jeżdżę i jeszcze nigdy sprzęgła mi nie zabrakło :-P

Re: Explorer Sport I - prośba o poradę

: 2016-02-10, 14:36
autor: troll73
tak dodając czarna jedynka "muzyka" blacharsko ogarnięta, jak będę miał okazje podeśle fotki ;)
też sport, też ręczna z napędem tylko tył