Strona 1 z 4

Chip tuning

: 2016-03-04, 14:42
autor: Gabo1998
Czy ktoś korzystał z usług tego warsztatu? Moja 4.0 takie troche słabe jest :-/ Zastanawiam się czy zmienić silnik na 4.6 albo 8.3 czy po prostu do tych gości podjechać żeby go trochę podkręcili :-) http://www.echiptuning.pl/

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 16:19
autor: Kamyk.
Z którego roku EX ? Podaj jakie masz wyniki przyśpieszenia 0 - 100 i jaką prędkość osiągniesz na odcinku 200m. Jak to podasz to dalej ci powiemy co możesz zmodyfikować ;)

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 17:27
autor: Gabo1998
Rok 98 205 km. Od zera do setki 9,10 sekund, dokładnie nie mierzyłem. 100 km/h na 200m tak z grubsza :-) Ale jak bym w stawił 8.3 V10 517 km to będzie Explorerek będzie darł asfalt z pod świateł :-D Filter sportowy już mam stożek, już czuje różnice :-)

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 18:23
autor: Kamyk.
Przyśpieszenie na pewno takie ? Bo ja przy 8.8 sek do steki (było bardzo zimno) na 200m osiągnąłem 120km/h :D A mam OHV 160km 96 :D

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 18:28
autor: jacek4
To jeszcze dekiel zaworów i kolektor na czerwono ;)
A nie od razu lepiej na bogato jak cena atrakcyjna silniczka ? http://allegro.pl/silnik-bbc-572-1050-h ... 47497.html

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 19:16
autor: Gabo1998
Fajny, ale mnie nie stać :-( Sorry 130kmh :-D

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 19:56
autor: Kamyk.
Teraz prędkość to się zgadza ;) Ile ci brakuje w nim mocy ? Chip tuning hmmm wiele nie zyskasz póki wydechu i wałków nie zmienisz. Rozrząd już robiłeś ? SOHC średnie jest do tuningu ze względu na czuły rozrząd ;). Druga sprawa z chipem to z naszym kompem mogą sobie nie poradzić ;)
Mało jest specy u nas od ECC5 i ECC4. Ty masz ten pierwszy. Kup do niego kolektory, wywal kata, zamiast kata (jeśli chcesz mieć dokładnie taki sam dół) to wstaw identycznych rozmiarów tłumik uniwersalny, ale śmiało możesz pakować tam rurę. Wydech cały 2.5 cala. Tłumik oryginalny out w jego miejsce gibson, albo flow master. Później wałki i będzie śmigać ;) Na jakiej oliwie jeździsz ? Zestaw wzmacniający skrzynię masz założony ?

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 20:40
autor: Gabo1998
Tak ze 40- 50 koników :-) Rozrządu nie robiłem i nie bede robił bo nic narazie nie słychać. Katy mam. A kolektory
gdzie dostane, i cały tłumik? Jakie wzmocnienie skrzyni? Wałki gdzie dostane

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 20:57
autor: MirEx68
Kamyk, szybko się uczysz :-D

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 21:07
autor: Kamyk.
Wszystko za wielką wodą ;) Już opisywałem gdzie wszystko można dostać ;) Poszukaj po tematach.
A jak :D Zawsze szybko się uczę ;)
Zanim weźmiesz się za silnik wymień EPC w skrzyni bo nigdy pewno nie był wymieniany i wstaw Transo zestaw wzmacniający.

Wymienisz wałki, twardsze sprężyny zaworowe wstawisz, kolektory wydechowe i cały wydech i powinno ci wystarczyć jak na razie ;) A jak nei to od razu Superchargera :D To będziesz miał koło 300km :D

Mirex widzisz teraz mam osiągi podobne jak SOHC, a EPC do wymiany ;) I ta moc mi teraz na nic :D

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 21:38
autor: Gabo1998
A gdzie ten ETC jest? Słuchaj pogubiłem się. Wole już kupić 8.3 V10 Z Dodga Rama SRT. Wtedy będzie o 343 km więcej :-D

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 21:40
autor: Kamyk.
To kupuj :D Ale skrzynię wtedy też inną ;) EPC jest w skrzyni. W panelu z zaworami. Jak zdejmiesz miskę ze skrzyni biegów, wyjmiesz filtr to zobaczysz 6 elektrozaworów. Górny na prawo to EPC ;) Reguluje on ciśnienie w skrzyni biegów.

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 21:50
autor: boris
Lepiej podejdzie ten : http://allegro.pl/ferrari-ff-6-3-v12-20 ... 64070.html

A tak na poważnie gabo to ty "letko" chyba pomyliłeś fora to nie jest BMW, na big block'a cie nie stać - rozumiem mnie też i pewnie jeszcze paru innych, żeby podnieść w fochu moc o 30-40 kucy to są wydatki już rzędu nastu tysięcy i wierz mi nie załatwi tego stożek z allegro ani siatka zamiast grill'a poza tym chciałbym skromnie zauważyć że te twoje "koniki kucyki" czy jak je zwał to jedno a moment obrotowy to drugie. W fochu mocy nie brakuje ale też OHV'ka daje rade bo mimo że ma mniej magicznych koni to moment całkiem przyzwoity i tak naprawdę wsio ryba co tam pod maską.

Problem pojawia się przeniesieniu napędu gdzie explorerowe skrzynie padają jak muchy na szosie .... choć walczą dzielnie niczym marchewki w sokowirówce

Jeśli chcesz coś podłubać przy silniku po za stożkiem to proszę pokaż co potrafisz ale nia na zasadzie:

a jak
a gdzie
a skąd wziąć
a jak to zrobić
i gdzie dostane

bo myślę że marnujesz nasz czas, ilu tu takich było co chciało moc podnosić a skończyło się na modlitwach żeby rozrząd nie partolnął...

aha i od 4.6 przez ostanie 2 lata był jeden silnik i ja go kupiłem :P

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 21:52
autor: Kamyk.
Padają bo ludzie o nie nie dbają ;) Oleju nie wymieniają i jeżdżą aż przestanie całkowicie reagować :D Tak to aż do 750nm ;) Mamy skrzynki :D Według noty producenta skrzyń ;) W OHV momencik jest nawet niżej niż w SOHC :D No i kręci się 1000 obrotów niżej ;)

Re: Chip tuning

: 2016-03-04, 21:54
autor: boris
w sierrach pisali to samo :D a z tym dbaniem to masz racje .... jeździmy dopóki się nie zesra