Pompka już zamówiona

Potrzebne są wtryski z malutką dyszą, bo minimalna wydajność musi wynosić 1,5l/h przy czym musi być zachowana mgiełka. Maksymalna dobrze by było to min 8l/h, (starczy nawet 4l/h) , lecz wydaje mi się, że trzeba by było wtedy zamontować dwie dysze. Jedną do niskich obciążeń, drugą do podłogi. Dołączać drugą jakimś zaworem, ale to już bardziej rozbudowane

. Na razie jedna mała była by ok. Pomysł wpadł mi do głowy odkąd zauważyłem, że jak pada, bądź od razu po deszczu Ford jest dużo mocniejszy. Chodzi świetnie. W normalnej temperaturze maksymalnie podczas deszczu mamy 10gr wody/ m3 podczas zasysania powietrza, nie zawierającej skroplonej wody, a jedynie tej zawartej w powietrzu. Przy biegu jałowym mamy przepływ powietrza na poziomie około 5 - 6gr/s . 1M3 powietrza waży 1200gr. Czy
10/1200 x 100% = 0.833 % w przybliżeniu zawartości wody w powietrzu. Czyli przy biegu jałowym, powinniśmy wtryskiwać 0.05gr/s czyli wydajność 180gr/h jakbyśmy pracowali na biegu jałowym. Zakładając, że przeciętna wilgotność powietrza wynosi około 50%, to wychodzi nam by zapewnić taką samą ilość wody jak podczas deszczu powinniśmy zapewnić 0.025gr/s czyli 90gr/h

. Ciekawe tak mały % wody i już silnik pracuje lepiej. Koło 1% ilości powietrza.
Taka dysza jest fajna :
https://www.youtube.com/watch?v=_C9K6axqmPs
Przetestowałem już 3 do zraszaczy ręcznych i niestety mają za dużą wydajność przy wężu 13mm. Mam też jedne na malutki wąż chyba 2mm, ale one kapią a nie rozpylają. Przy biegu jałowym dotrysku wody i tak nie ma sensu, dopiero u nas warto stosować od 1500 obrotów.
Dzwoniłem do gościa z firmy PNR.
http://www.dysze-wodne.pl/pdf/dysze-wodne.pdf nas interesują dysze na stronie 54. Na razie przy wielkości dyszy 0.5mm minimalna wydajność to 2.94l/h . Trochę dużo dla mnie. Ale można zamówić mniejszą dyszę i zejść z wydajnością. Zaraz piszę maila. Jakby zejść do 1.5l/h przy ciśnieniu 2bar to było by idealnie. Myślę, że otwór musiał by mieć koło 0.3mm. Maksymalnie wtedy dało by rady osiągnąć koło 8l/h , co przy bucie daje nam około 1 do 4 stosunek do paliwa. Przy 4L/h mamy stosunek 1 do 8 przy bucie.
Artykuł o wzroście mocy przy wtrysku wody dla LPG.
https://www.omicsonline.org/scientific- ... SR-591.pdf