Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Błotniki tylne EXII

2011-05-05, 18:05

Panowie i Panie :)
Czy tylne błotniki były takie same w dwójkach 96-98 jak w 99 ? Na pewno zmieniła się tylna klapa, ale czy różnią się błotniki i np wycięcia na tylne światła ? Mam zagwozdkę z tematów blacharskich :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Błotniki tylne EXII

2011-05-06, 06:29

chyba są takie same
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Błotniki tylne EXII

2011-05-06, 07:55

oj wydaje mi sie że gniazdo lampy jest inne ( bardziej okrągłe)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Błotniki tylne EXII

2011-05-06, 08:08

Widziałem kiedyś exa z 95' z klapą, światłami i zderzakiem od 98+ wyglądał OK, nie wiem jak w drugą stronę, ale wydaje mi się że jak wymieniasz klapę, to na pewno zderzak i lampy raczej też ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Błotniki tylne EXII

2011-05-06, 08:21

generalnie chcę nadal mieć 99 z tyłu :) i o ile z klapami nie ma problemu to już z tzw ćwiartką :) czyli lewym błotnikiem jest problem bo widać sprzedawcy nie chcą ciąć póki maja całę budy, ale za to sporo jest boczków z 96-98 na rynku. No i mam dylemat co robić :)
A łatanie wlewu paliwa i błotnika kawałkami blachy mija się z celem bo za chwilę wszystko wylezie na nowo. Oczywiście mógłbym to zapaćkać matą, żywicą i szpachlą, ale robię dla siebie a nie na sprzedaż, więc... :roll:
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Błotniki tylne EXII

2011-05-06, 09:24

No to wydaje się, że boczki są kompatybilne :-)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Błotniki tylne EXII

2011-05-07, 18:23

no ale nie taniej i prościej będzie wyciąć ile trzeba i wstawić reparaturkę?
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Błotniki tylne EXII

2011-05-07, 18:31

zapaćkać matą, żywicą i szpachlą, ale robię dla siebie a nie na sprzedaż, więc...
jeśli to się zrobi zgodnie ze sztuką , od zewnątrz mata itd itp a od środka zabezpieczy jaki cudem a'la fluidol itd itp to nie będzie to wcale robione jak na sprzedaż i długo długo pojeździ.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Błotniki tylne EXII

2011-05-07, 18:38

zapaćkać matą, żywicą i szpachlą, ale robię dla siebie a nie na sprzedaż, więc...
jeśli to się zrobi zgodnie ze sztuką , od zewnątrz mata itd itp a od środka zabezpieczy jaki cudem a'la fluidol itd itp to nie będzie to wcale robione jak na sprzedaż i długo długo pojeździ.
można i tak... robiłem też i w ten sposób... ale nic nie zastąpi blachy... zdrowej blachy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Błotniki tylne EXII

2011-05-07, 19:44

panowie obejrzyjcie foty tam nie ma co łatać, błotnik na zgrzewie mogiła, dookoła wlewu mogiła, od środka od strony bagażnika to nawet szkoda gadać. Więcej łat jak blachy zostanie. Dodatkowo za kloszem ten cały element też pruchno.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Błotniki tylne EXII

2011-05-07, 19:55

nieraz widzę właśnie tak pokiereszowane exy i zastanawiam się... no bo progi to już normalka, że się sypią i to we wszystkich rocznikach bez różnicy... ale widzę nie raz jedynki albo dwójki ze zżartym tylnym błotnikiem i to nie jest już tak oczywiste bo moja jedynka była w tym miejscu zdrowa jak rydz.

więc dlaczego akurat jest tak, że niektóre rdzewieją i to tak masakrycznie w tym miejscu? wada fabryczna?
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Błotniki tylne EXII

2011-05-07, 20:57

Jankes, ja to bym nazwał wadą konstrukcyjną ;)

prawe nadkole w EX jest fajnie zrobione ponieważ plastik nadkola wewnętrznego pięknie zakrywa wszystko aż do końca błotnika i żaden syf się nie wbija we wnętrze.

Jeśli chodzi o lewą stronę to plastik kończy się zaraz za kołem i pozostaje wolna przestrzeń. Nic nie osłania wlewu paliwa od środka przed całym błotem i syfem, który leci tam z kół. Do tego błoto dostaje się pomiędzy plastikową osłonę wlewu i metalowy tunel, który jest tuż nad wlewem. Idealne warunki do zbierania wilgoci i hodowania rdzy.

nr 1 - to plastikowy tunel znajdujący się nad wlewem paliwa
nr 2 - to metalowy tunel znajdujący się tuż nad plastikowym

Szczelina pomiędzy nimi ma około 1cm. Parchy na zewnętrznej stronie błotnika powstają właśnie w tej strefie i na łączeniu metalowego kołnierza z blachą błotnika.
Załączniki
4_166.jpg
4_166.jpg (35.34 KiB) Przejrzano 2918 razy
Ostatnio zmieniony 2011-05-07, 21:15 przez Hubi, łącznie zmieniany 2 razy.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Wróć do „WARSZTAT”