Tak z ciekawosci: jakie jest zadanie tego modulatora oraz jaka jest roznica pomiedzy modulatorem z i bez regulacji (podanych w linkach wczesniej) ?
zacytuję z pewnej fajnej instrukcji
http://www.arahnet.org/bmw/:e32/:budowa-ASB.pdf
Urządzenie zwane modulatorem podciśnienia znajdujące się na zewnątrz obudowy skrzyni sterowane zmienną wartością podciśnienia z kolektora ssącego lub pompy podciśnienia wpływa na położenie jednego z zaworów mechanicznych znajdującego się wewnątrz skrzyni. Zawór ten zmienia średnicę odpowiednich kanałów przepływu oleju zmieniając wartość ciśnienia sterowania funkcją kick-down
a tu z innego źródła
Pęknięta membrana modulatora będzie powodowała wysysanie oleju ze skrzyni.
W silnikach benzynowych olej będzie się dostawał do kolektora ssącego, po czym spali się w cylindrach powodując dymienie wydechu.
a na hamerykańskim forum doczytałem tylko, że regulowany modulator (adjustable vacuum modulator) daje nam możliwość regulacji "czułości" modulatora, czyli momentu, w którym się otwiera powodując zmianę położenia zaworów wewnątrz skrzyni.
Później postaram się zerknąć w manual od skrzynki - może tam znajdę dokładny opis.
A może w między czasie ktoś znajdzie prostszą odpowiedź na twoje pytanie
