Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Parametry terenowe

2011-05-23, 15:46

Witam czy znają może szanowni koledzy te tzw. parametry terenowe. Chodzi mi o suche dane, czyli kąt natarcia, rampowy, zejścia, prześwit wykrzyż, głębokość brodzenia, itp. Oraz jak to się zmienia po lifcie 2”. :mrgreen: Pytanie odnosi się do ex II :-)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Parametry terenowe

2011-05-23, 17:41

już kiedyś padło to pytanie i w sumie tylko parametr brodzenia jest oficjalnie podany - do piasty koła :)
te auta mają status kombi, a nie terenówki więc nikt nie podawał takich danych w katalogach :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Parametry terenowe

2011-05-23, 18:06

Brodzenie-w granicach rozsądku,czyli bez liftu do zderzaka,po lifcie o lift głębiej....a na serio,to brodzenie Exem bez snorkla,zabezpieczeń elektryki,odpowietrzeń....nie polecam.Sam kiedyś o mały włos nie zostałem na przesmyku między jeziorami jak zalałem kable i świece.... ;-)
Kąty zejścia,natarcia jak na "kombi" bardzo dobre-ile stopni nie wiem...ja sprawdzałem organoleptycznie.Rampowy trochę gorszy,ale i tak nie jest źle.
Wykrzyż....zależy od zawieszenia...wiadomo..im bardziej dedykowany tym lepiej,chociaż nasze forumowe wydumki też dają radę....
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Parametry terenowe

2011-05-23, 18:17

co do wykrzyży jeszcze. W dwójce przód za dużo się nie pokrzyżuje - niezależne zawieszenie na wiele nie pozwala. Tył robi już całkiem nieźle, ale też trzeba też go odpowiednio przygotować, przedłużyć przewody hamulcowe, zrezygnować z drążka stabilizatora, dać liftowe amorki (albo przedłużać choć nie polecam), do tego dystanse albo odsadzone felgi żeby koło które wejdzie w błotnik nie tarło bokiem.

A można skrzyżować tak :)
Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Parametry terenowe

2011-05-23, 20:31

Rad-T, ooo jaki ładny wlew paliwa :P ;)
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Parametry terenowe

2011-05-24, 18:35

no to mocne te hamerykańskie "kombi" :-) ,pytanie jak wygląda auto "terenowe" :mrgreen:
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Parametry terenowe

2011-05-24, 18:44

EX to też auto terenowe,ale po poważnych modyfikacjach.... :-)
smartpar.pl

Wróć do „BAZA INFORMACJI”