Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

spalanie: Scangauge (OBDII) a komp pokładowy a real

2011-06-24, 13:55

Witam Kolegów,
Może ktoś z was przeprowadzał porównanie spalania średniego (i chwilowego) widocznego na komputerze pokladowym w aucie (np. Explo III) i na urządzeniach typu ScanGauge (podłączanych na OBDII) i z tym jak wygląda rzeczywistość: czyli po zatankowaniu na full i obliczeniu spalania według realni eprzejechanych km?

Bardzo mnie to interesyuje jak jest u was: bo u mnie z tego co widzę na pierwszy rzut oka to wychodzą trzy rózne wartości; a komp pokładowy ma tenedencję do zaniżania wartości, ScanGauge do zawyzania, a real pośrodku;

Czekam na wasze spostrzeżenia.
Pozdrawiam ;-)
Ostatnio zmieniony 2011-06-24, 14:00 przez geos1, łącznie zmieniany 2 razy.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
pppan21
Posty: 76
Rejestracja: 2010-12-06, 17:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: spalanie: Scangauge (OBDII) a komp pokładowy a real

2011-06-24, 23:08

TurboGauge III - daje się kalibrować (przy każdym tankowaniu system podpowiada, ile zużyto paliwa od tankowania a użytkownik wprowadza dokładną ilość litrów). Jak za pierwszym razem wprowadziłem poprawkę - około 5%, nie pamiętam w którą stronę) - na stacji różnica wychodzi mniej niż 1 litr na 70 litrach baku. Moim zdaniem 2% dokładność to bardzo dobra dokładność przy całkowaniu... Na trasie - jest oczywiście dokładniejszy niż w mieście (duże chwilowe skoki zużycia).

Na dokładność komputera pokładowego tez nigdy nie narzekałem (nie analizowałem co do litra - mam TurboGauge od tego), ale może w Ex wersji IV wszystko jest bardziej dopracowane.

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: spalanie: Scangauge (OBDII) a komp pokładowy a real

2011-06-24, 23:09

Nie bawiłem się w opisane przez Ciebie porównania i pogodziłem się juz z wkurzającym mnie na początku faktem, że komputer pokł. zaniża spalanie w stosunku do reala. Ponieważ zawsze tankuje na full to mogę powiedzieć że różnica jest stała i wynosi w moim przypadku 5 l/100km (LPG) lub 2 l/100km (E94, bo czasem go przedmuchuję jeżdząc tylko na benzynie).

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: spalanie: Scangauge (OBDII) a komp pokładowy a real

2011-06-25, 00:31

W moim przypadku sprawdzam narazie na LPG. O ile komp pokładowy po trasie 306 km dawal średnie spalanie 12.2 L/100km to wedlug tankowania wyszło 14.4 L/100km. Czyli byłoby to podonie jak kolega wyżej podał. Za to ScanGauge pokazywal okolo 18L/100km - ale fakt: nie wykalibrowalem dokladnie i nie sprawdzilem jaki dystans przejechanych km podawał;
W jeździe miejskiej dostrzegam duze roznice miedzy kompem pokładowym a ScanGaugem na LPG w odczytach chwilowych i średnich; O ile średnie obliczenia mogą sie róznic, o tyle nie wiem dlaczego odczyty chwilowego spalania sa duzo różne - czyli okolo 80% w danej chwili;
Moze cos nie tak z ustawieniem softu LPG???
geos1
A.P.

Wróć do „WARSZTAT”