Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Co mogłem popsuc przy wymianie kabli i świec?

2011-06-25, 18:55

Witam,

Dziś się zabrałem za wymianę przewodów WN i świec.
Jedna strona (kierowcy) poszła gładko, świece i przewody wymienione silnik odpalony fajnie sobie pracuje bez telepania i krztuszenia.
Zabrałem się więc za drugą stronę (pasażer), tutaj też wymiana świec i przewodów. Zdziwiłem się tylko że po tej stronie są Motorcraft o trochę innym symbolu.
Wymiana zajęła więcej czasu - upychanie przewodów za kolektorem.
Jakież było moje zdziwienie po odpaleniu silnika - zaczął trochę drgać, krztuszenie przy gwałtownym dodaniu gazu, wolne obroty spadają dość nisko.
Zwaliłem na te inne świece więc stare znowu zostały zamontowane - brak poprawy, postanowiłem założyć stare przewody też brak poprawy. Komp nic nie wywala.
Pytanie co mogłem popsuć lub rozłączyć przy wymianie przewodów że są takie efekty.
Czekam aż silnik ostygnie i odpalę go na zimnym może wtedy komp coś wywali

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Co mogłem popsuc przy wymianie kabli i świec?

2011-06-25, 18:58

1. Pęknięta porcelanka na świecy
2. Odłączony któryś z przewodów podciśnienia
3. Pomylona kolejność przewodów wn
Cudów nie ma, wszystkie świece muszą być takie same.
Ja montowałem APP chyba 103 (?) AutoLite
Ostatnio zmieniony 2011-06-25, 19:01 przez Krzysztof Kurek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

przemos30
Posty: 348
Rejestracja: 2007-09-05, 18:19
Lokalizacja: Poznań
Kontakt: Strona WWW

Re: Co mogłem popsuc przy wymianie kabli i świec?

2011-06-25, 20:01

Przy dokręcaniu na bank pękła porcelanka ale sprawdż całą stronę bo kto wie czy nie dwie.

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: Co mogłem popsuc przy wymianie kabli i świec?

2011-06-25, 21:49

Witam,

dzieki za podpowiedzi.
Okazało się że, nie wiedzieć czemu wymieniłem 5 a nie 6 świec :-D i ta ostatnia, najgorsza utrudniała prawidłową pracę.

Na obroty ładnie się wkręca, nie telepie nim, brak dławienia tylko po odpaleniu jak już zmniejsza obroty do nominalnych to ma chwilę zafalowania - ale było też tak wcześniej.

Pozdrawiam

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: Co mogłem popsuc przy wymianie kabli i świec?

2011-06-25, 22:02

:shock:
Piesek

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Co mogłem popsuc przy wymianie kabli i świec?

2011-06-26, 00:33

Przeczyść zawór obejścia, tzw. "silniczek krokowy"
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
TTOOMMYY
Posty: 50
Rejestracja: 2008-06-06, 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co mogłem popsuc przy wymianie kabli i świec?

2011-06-26, 17:55

Czy do czyszczenia krokowca można użyć - środka do czyszczenia elektroniki i przedmuchać powietrzem?

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Co mogłem popsuc przy wymianie kabli i świec?

2011-06-26, 18:32

Obawiam się że nie da rady. proponuję coś agresywniejszego. Wiem że dobre rezultaty daje moczenie w benzynie lub kąpiel w rozgrzanej ropie...... Na pewno trzeba moczyć całą noc. I delikatnie czyścic później bo łatwo go uszkodzić.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: Co mogłem popsuc przy wymianie kabli i świec?

2011-06-26, 19:21

Witam,

Świece były rożne na stronach ale jak widać z manuala to od wyjazdu z fabryki, jedna miała pękniętą ceramikę.

Krokowca czyściłem preparatem do czyszczenia silników i części firmy K2, potem wypłukałem ekstrakcyjną i wydmuchane powietrzem. Krokowiec zaczął pracować tylko że teraz buczy :-) - dogorywa.
Auto nabrało mocy i jest bardziej "agresywne" w reakcji na pedał gazu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Co mogłem popsuc przy wymianie kabli i świec?

2011-06-26, 20:39

Generalnie używa się aceton techniczny i dokładnie nim płucze.
Zawór buczy gdyż sterownik podaje mu zasilanie w zmiennej częstotliwości impulsów.
Im szybciej drży tym więcej powietrza dostaje i odwrotnie.
Cieszę się, że działa :-)
W Twoim silniku bardzo istotna jest szczelność po stronie ssącej.
Wymień przy okazji oringi kolektora, oraz sprawdź szczelność przepustnicy pomiędzy prawym i lewym kolektorem.
Ostatnio zmieniony 2011-06-26, 20:41 przez Krzysztof Kurek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: Co mogłem popsuc przy wymianie kabli i świec?

2011-06-30, 21:08

Witam,

Dziękuję za pomoc,

Zawór - krokowiec - chyba znowu odmówił współpracy (nie buczy) :-( i obroty czasem pofalują.
Uszczelki kolektora ssącego były wymieniane w zeszłym roku - powinny być sprawne.

Jak sprawdzić szczelność przepustnicy pomiędzy lewym i prawym kolektorem?
Czy to jest ten siłowniczek nad "krokowcem"

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Co mogłem popsuc przy wymianie kabli i świec?

2012-09-18, 20:46

Odgrzeje trochę kotleta :)
Zdziwiłem się tylko że po tej stronie są Motorcraft o trochę innym symbolu.
otóż też się wreszcie zebrałem do wymiany świeczek po pierwsze zdziwiłem sie ze wcale nie jest t o takie trudne jak wyczytałęm na forum :) a po drugie to właśnie tak jak kolega napisał... niby też motorcrafta i też platynowe ale troszkę inny symbol i innej budowy.
I teraz pytanie za 100 punktów - kto wie dlaczego tak to zostało zrobione?

Wróć do „WARSZTAT”