A więc kontynuując, skąd ford w garażu? Po prostu zamiłowanie do aut terenowych, miałem dwa samurai-e, terrano, ale samurai mały i trzęsiawka, terrano no cóż 2,4 brak mocy, a EX duży, wygodny, nie tak oklepany jak Jeep i w dobrej cenie jak na mój budżet. A i brzmienie typowego amerykańskiego silnika to chyba każdy wie o co chodzi.
To co do tej robiłem przy swoim:
1) na początek wymiana oleju i filtrów(był 10W40 zalałem Castrol 5W40)świece NGK
2) tarcze i klocki przód
3) gaz- stag 300, KME silwer i Valteki(przy montażu od razu zmieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym)
4)olej i filtr w skrzyni( olej swag, spełnia normę merconV, wymiana dynamiczna, stary już śmierdział)
5)napinacze łańcucha rozrządu( brałem z forda w O-ce)
6)czujnik prędkości obrotowej w moście, też z forda
7)zawiecha- przedni górny prawy wahacz, sworznie przód dół

olej w tylnym moście na castrol dyferential
9)komplet kół były 235/70R16 goodyear wrangler teraz 265/70R16 terra trac
Co mnie czeka do zrobienia:
1)wyciek na flanszy przedni most
2)podłokietnik
3)to już poważniejsza sprawa bo automat zauważyłem że ma uślizg przy przejściu z 2 na 3 bieg
4)któryś z przegubów wewnętrznych, bo jest takie dziwne regularne coś, jakby opona miała guza, nie zawsze i z różnym natężeniem a prawie w ogóle nie słyszalne gdy zawieszenie przód opuszczę do poziomu że półośki są na wprost
To chyba tyle, zdjęcia, jak zrobię to wrzucę...