Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Kontrolka Low Range

2007-12-26, 21:35

Witam,
Przy powrocie ze świąt zapaliła mi sie nieoczekiwanie kontrolka przy przełączniku Low Range ( Expo I ), co to może być?
Przez święta trochę pogoniłem Explo tzn. 2 X zaliczyłem trasę W-wa- zamość ok 1200 km. 2 nocki stał na mrozie (-10C) i trochę rano był niemrawy przez pierwsze 10 km. Nie forsowałem go i nagrzewałem na benzynie dopuki sam nie przerzucił na gaz.
Na wakacjach też to miałem, lecz wtedy mechanik mi powiedział, że to za mały poziom oleju silnikowego i rzeczywiście dolewka oleju zlikwidowała problem. Teraz w trasie dolałem też 0,5 l oleju lecz kontrolka świeci, na bagnecie jest już prawie max.
Może to jednak nie to, mam podejrzenia co do poziomu oleju w skrzyni ( tego nie sprawdzałem na drodze bo kiepski dostęp) czy ta kontrolka wtedy się zapala czy może za mało oleju w reduktorze (nie sprawdzałem).
.
Przy okazji w Piaskach (lubelskich) od strony wjazdu od Zamościa stoi w warsztacie szary Explorer (chyba II, tyłem do drogi i trudno poznać) nie widać uszkodzeń budy, ale jest bez tylnych lamp więc raczej sprzedawany w częściach. Może Batory lub Pasik przy okazji wstąpią tam zobaczyć co i jak bo ja najczęściej jeżdżę w niedziele jak warsztat zamknięty. Stoi tam od dawna bo widziałem go już we wrześniu.
Ostatnio zmieniony 2007-12-28, 22:09 przez kszesz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-27, 08:58

Dziwi mnie połączenie poziomu oleju z kontrolką Low Range - to nie ma nic wspólnego. Nawet jak będziesz miał mało oleju w reduktorze to o tym nie będziesz wiedział zanim nie odkręcisz specjalnej śruby.

W skrzyni też - bagnet.

Low Range może być po prostu błędem gdzieś w elektryce - masz zapewne przałączanie na Low Range przyciskiem...

jeśli tak to po prostu może trochę system zamókł, kabelki itp.

Możesz skasować system 4X4 tylko, że do tego trzeba zdjąć tylny pas obicia - w bagażniku - po lewej stronie (tam gdzie jest lewarek). Na ściance pod szybą jest moduł 4X4 - ma przycisk, któy trzeba przycisnąć by skasować system. Albo wczołgać się pod samochód i zobaczyć czy kostka nie zsunęła się z reduktora...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-27, 19:09

u mnie zanim dość mocno nie zaizolowałem wtyczki na reduktorze pojawiała się lekko podświetlona lampka 4x4 i na 100% była to wina zwarć na wtyczce więc w Twoim przypadku też może tak być
sprawdź połączenie, rozepnij zobacz czy nie jest tam mokro, przy okazji przeczyść wtyki...

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-27, 20:14

Z tym dolewaniem oleju do silnika to taka opcja "tonący brzytwy się chwyta" też nie widziałem związku, ale co szkodzi spróbować.
Chyba to jednak małe zwarcie we wtyczce, jeszcze nie właziłem pod samochód ale odstał 24h w ciepłym garażu i przy odpalaniu tylko lampka 'LowRange' mignęła i zgasła więcej się nie zapalając.
Odmarzł też spryskiwacz tylnej szyby, mimo tego że miałem zalany płyn -22C to zamarzło.

Mam cały mokry spod skrzyni automatycznej, chyba wyrzuciło trochę oleju !
Czego użyć na dolewkę, bo wiem tylko tyle, że zalany miałem Dextron II (kolor żółty) ktoś wie jaki bezpiecznie teraz dolać? Do pełnej wymiany mam jeszcze ze 20tys. km więc chcę zrobić dolewkę a w warsztacie w którym byłem na wymianie pewnie nawet nie pamiętają co 2 lata temu lali. Teraz po czytaniu forum wiem, że byle czego wlać nie można i się trochę zestresowałem :eek: Powinien być o specyfikacji XT-2-QDX ale jaki on ma kolor?

[ Dodano: 2007-12-27, 22:16 ]
Możesz skasować system 4X4 tylko, że do tego trzeba zdjąć tylny pas obicia - w bagażniku - po lewej stronie (tam gdzie jest lewarek). Na ściance pod szybą jest moduł 4X4 - ma przycisk, któy trzeba przycisnąć by skasować system. Albo wczołgać się pod samochód i zobaczyć czy kostka nie zsunęła się z reduktora...
Co daje takie skasowanie ? To reset systemu i mamy dalej 4x4 ale bez błędów czy też odłączamy 4x4 i mamy tylko 2H?
Jeżeli 2 opcja to jak włączyć s powrotem 4x4 ? Tyle pytań przez jedna maleńką diodkę :-|
Ostatnio zmieniony 2007-12-27, 22:19 przez kszesz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-28, 01:00

Przycisk na module wykasuje błędy jeśli system 4X4 nie działa prawidłowo. Do skrzyni możesz dolać taki sam olej jaki ci wleli przy wymianie czyli Dexron II. Dopiero Dexron V ma inne właściwości i nie powienien być mieszany... przecież przy zwykłej wymianie nie zlewają całego oleju a tylko 1/3... taki już ich urok chyba, że zrobią kompletne płukanie... wtedy wchodzi coś koło siedmiu litrów.

Jeśli ci wygoniło olej to musi być tego jakaś wina - nie chcę straszyć... czy wszystko ze szkrzynią OK?
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-28, 21:39

chyba, że zrobią kompletne płukanie... wtedy wchodzi coś koło siedmiu litrów.

Jeśli ci wygoniło olej to musi być tego jakaś wina - nie chcę straszyć... czy wszystko ze szkrzynią OK?
Koledzy opracowali metodę, ale zużywają ok 15 litrów na kompletna wymianę oleju (ATF). Może coś bliżej o tej 7 litrowej, chyba, że do tego jest jakaś specjalna hamerykańska maszyna i robi to sie samo szybciutko i czyściutko :?:

Jak narazie skrzynia chodzi, było bardzo zimno i początkowo niechętnie zmieniała biegi ale po rozgrzaniu wszystko było normalnie. Podejrzewam, ze trochę za szybko jechałem (dłuższy czas 110-120 km/h) i mogło to jej sie nie spodobać.
Ostatnio zmieniony 2007-12-28, 21:40 przez kszesz, łącznie zmieniany 1 raz.

chevidan

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-28, 21:52

przy niskich temperaturach,rano po odpaleniu to normalne że skrzynka trochę się ociąga,dłużej cięgnie na biegach i może przerzucać z lekkim szarpnięciem,dodatkowo auto wydaje się mułowate.nie przejmować się tym i pierwszy kilometr przejechać spokojnie.

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-28, 22:02

przy niskich temperaturach..., auto wydaje się mułowate.nie przejmować się tym i pierwszy kilometr przejechać spokojnie.
Było bardziej niż mułowate i zdecydowanie potrzebowało więcej niż kilometr na zagrzanie.(ok.5 km do w miarę akceptowalnej dynamiki a z 15 km do normalnej).
Ale było bardzo zimno -10C całą noc i większość dnia. Poprzedniej zimy zasłaniałem kratkę chłodnicy osłoną i było zdecydowanie lepiej. Chociaż wobec niepewnej wiedzy czy mam sprawny termostat chyba więcej nie będę tego ryzykował .

chevidan

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-28, 22:13

jeżeli masz uszkodzony teromostat to jak najbardziej możesz zasłonić chłodnicę(oczywiście nie całkowicie)będzie się szybciej nagrzewał.należy pamiętać że w chłodnicy wody jest rurka(wymiennik ciepła)z olejem od automatu która odbiera ciepło z płynu chłodzącego i ogrzewa olej asb.ma to za zadanie szybsze nagrzanie skrzyni biegów do odpowiedniej temperatury pracy.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-28, 23:16

A możesz też mieć dodatkową chłodnicę oleju więc wtedy bedzie się nagrzewać dłużej.

Co do mułowatego samochodu... czy masz dość oleju w skrzyni? auto może dziwnie reagować jak poziom jest niski - nawet brak jednego litra może spowodować brak reakcji ze strony skrzyni i "spóźniony zapłon".
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-29, 16:13

... czy masz dość oleju w skrzyni? auto może dziwnie reagować jak poziom jest niski - nawet brak jednego litra może spowodować brak reakcji ze strony skrzyni i "spóźniony zapłon".
Sprawdzałem jeszcze latem i wydawało sie OK, teraz może podjadę gdzieś na parking i sprawdzę jak należy na gorącej skrzyni i z pracującym silnikiem (czy aby napewno powinien pracować) tylko muszę jeszcze gdzieś kupić z 1l ATF żeby ewentualnie odrazu dolać.

Tylko dostęp do bagnetu mnie martwi bo mam tam puszczone węże od LPG ostatnio musiałem po skrzynce wchodzić na silnik, żeby tam w ogóle się dostać (lekki jestem to osprzęt wytrzymał :-) ).

O termostacie więcej tutaj
http://www.explorerclubpolska.com/forum ... c&start=15
Ostatnio zmieniony 2007-12-29, 17:38 przez kszesz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-29, 16:18

Sprawdzałem jeszcze latem i wydawało sie OK, teraz może podjadę gdzieś na parking i sprawdzę jak należy na gorącej skrzyni i z pracującym silnikiem (czy aby napewno powinien pracować) tylko muszę jeszcze gdzieś kupić z 1l ATF żeby ewentualnie odrazu dolać.
Tylko dostęp do bagnetu mnie martwi bo mam tam puszczone węże od LPG ostatnio musiałem po skrzynce wchodzić na silnik, żeby tam w ogóle się dostać (lekki jestem to osprzęt wytrzymał :-) ).
Ja też mam miarkę pod wężami :evil: A sprawdzanie poziomu ATF zawsze na pracującym silniku, olej ciepły, i jeszcze samochód POZIOMO.

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-29, 16:24

sprawdzanie poziomu ATF zawsze na pracującym silniku, olej ciepły, i jeszcze samochód POZIOMO.
To sie ludzie będą oglądać, jak na parkingu jakiś wariat będzie właził do silnika.
Chyba to nie najlepsza reklama dla Explorera.
Musze gdzieś poszukać ustronnego miejsca bo w garażu mamy alarm który wyje jak auto za dużo nadymi.

Awatar użytkownika
rozencwajgowa
Posty: 137
Rejestracja: 2007-12-28, 19:43
Lokalizacja: Banino

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-29, 17:04

pytanko-gdzie jest modul sterujacy lov range...mial byc tam gdzie lewarek ex.1994-tak jest w wersji 3 drzwiowej u mnie jest obok butla i niewidze ,chyba wloze tam lusterko....a jak niema to gdzie.....jest tam tez jakis przelacznik--po diabla? mam ksiazke lukasa expo 91-2000 ,jesli ktos cos potrzebuje to chetnie przesle zdiecia lub skany.....dzieki z gory
Rosen von Doopen Shpitz

BATORY
Posty: 458
Rejestracja: 2007-07-09, 21:12
Lokalizacja: Chełm

Re: Kontrolka Low Range

2007-12-29, 17:11

w samym rogu masz lewarek, następnie w stronę przodu masz zbiornik na płyn do spryskiwacza tylnej szyby, a dalej do przodu i lekko do góry jest to co szukasz, czyli....
być może nie możesz znaleźć, bo zacząłeś nie od tego działu ;-) :evil:

Wróć do „WARSZTAT”