Ponieważ ręczne zamykanie drzwi doprowadzało mnie do szału postanowiłem na szybko coś z tym zrobić. Całą operację zacząłem od przeanalizowania schematu centralnego zamka a właściwie jego fragmentu z przełącznikami lock/unlock.
Jak widać na schemacie za zamykanie odpowiedzialna jest linia na przewodzie różowo/żółtym za otwieranie zaś odpowiada przewód różowo/zielony.
Moje pierwsze ruchy skierowałem ku przekaźnikom otwierania/zamykania drzwi i modułowi RAP - okazało się że nie ma sterowania uzwojeniem przekaźnika zamykania drzwi, choć sygnał z modułu RAP wychodzi - ponieważ pogoda była nie sprzyjająca grzebaniu przy aucie postanowiłem zrobić patencik - połączyłem RAP bezpośrednio z przekaźnikiem zamykania drzwi (różowo/żółty przekaźników z różowo/żółtym na RAP) - dzięki temu drzwi zamykały się z pilota i tylnego przełącznika lock/unlock. Zarówno przekaźniki jak i RAP znajdują się w bagażniku pod lewą pokrywą. Aby zamontować kabelek nie trzeba wyciągać RAP'a, wystarczy wyjąć wtyczkę.
Kilka tygodni później kiedy pogoda była sprzyjająca postanowiłem znaleźć prawdziwą przyczynę nie działania zamykania drzwi. Zacząłem "lecieć" po wiązce i w końcu znalazłem to co na schemacie nazywa się S305 - czyli miejsce połączenia wszystkich kabli sterujących zamykaniem. Warto dodać że Alldata błędnie umiejscawia tą łączówkę "In T/O for RH stop/park lamp" - niepotrzebnie rozebrałem pół prawego boku mojego explo

W rzeczywistości łączówka znajduje się pod lewym tylnym fotelem pasażera - zaraz na wejściu do kanału kablowego idącego wzdłuż lewego progu. Okazało się że lutowanie 5 przewodów było kompletnie skorodowane dlatego nie działało sterowanie. Po oczyszczeniu przewodów i polutowaniu ich razem wszystko zaczęło śmigać - mogłem zdjąć wcześniej założony patencik - zamek działa poprawnie tak jak fabryka chciała
