Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-02, 19:19

byłem dzisiaj nageometri kół może się ktoś orientuje czy w ex2 jest możliwość ustawienia kąta pochylenia koła bo majster stwierdził że mam coś kombinowane bo śruba owszem jest na mimośrodzie ale podkładka pod nakrędką jest kwadratowa i nieda się ustawić z tego powodu. więc się wkurzyłem i podkręciłem na drązkach skrętnych i się kółka same wyprostowały :-D ale jego słowa nadal mnie ciekawią :eek:
Ostatnio zmieniony 2011-09-02, 20:34 przez Kojot, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-02, 20:30

zmieniłem trochę tytuł, żeby łatwiej było znaleźć i proszę... temat ma być precyzyjny i miarę oddawać treść postu...

a tak te podkładki wyglądają jak na fotkach
Załączniki
778.jpg
778.jpg (17.39 KiB) Przejrzano 5724 razy
310.jpg
310.jpg (13.16 KiB) Przejrzano 5724 razy
Ostatnio zmieniony 2011-09-02, 20:33 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Zbierzność - przód w Explo II

2011-09-02, 20:37

byłem dzisiaj nageometri kół może się ktoś orientuje czy w ex2 jest możliwość ustawienia kąta pochylenia koła bo majster stwierdził że mam coś kombinowane bo śruba owszem jest na mimośrodzie ale podkładka pod nakrędką jest kwadratowa i nieda się ustawić z tego powodu. więc się wkurzyłem i podkręciłem na drązkach skrętnych i się kółka same wyprostowały :-D ale jego słowa nadal mnie ciekawią :eek:
w naszym wypadku są właśnie te podkładki... są dwie możliwości ich umiejscowienia...
ja jak opuściłem przód , musiałem też przekręcić te podkładki :-/ żeby kąt był w miarę dobrze...
te podkładki występowały chyba w roczniku 95-97
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-02, 20:44

FYI - te podkładki występują w Explo od 1995 do 2001 a w Sporcie do 2003... Sport Track do 2001-2004...

a dokładnie to:
FORD EXPLORER (1995 - 2001)
FORD EXPLORER SPORT 2001
FORD EXPLORER SPORT TRAC (2001 - 2004)
FORD RANGER (1998 - 2004)
FORD RANGER EDGE (2001 - 2005)
FORD RANGER FX4 (2005 - 2008)
FORD RANGER SPORT (2006 - 2008)
FORD RANGER STX (2005 - 2007)
FORD RANGER SUPER 1998
FORD RANGER XL (2000 - 2008)
FORD RANGER XLT (2000 - 2008)
MAZDA B2300 (2001 - 2008)
MAZDA B2500 (1998 - 2001)
MAZDA B3000 (1998 - 2007)
MAZDA B3000 DS (2006 - 2007)
MAZDA B4000 (1998 - 2008)
MAZDA B4000 DS 2008
MAZDA B4000 SE (2006 - 2008)
MERCURY MOUNTAINEER (1997 - 2001)
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-02, 21:35

o kurna to chyba faktycznie mam jakąś kombinacje alpejską w wekend zrobie foty moich Jankes jak by co załatwisz mi te dobre? :-)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-02, 21:38

pewnie, że załatwię ale myślę, że w PL powinieneś dostać te podkładki.

Jakby co odezwij się na PW
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-02, 21:40

oki. dzięki ;-)

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-02, 22:36

kojote2, zrób foty, to zobaczę czy takie jak u mnie...
moje nie przypominają tych ze zdjęć Jankesa,
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-03, 06:55

kojote2, zrób foty, to zobaczę czy takie jak u mnie...
moje nie przypominają tych ze zdjęć Jankesa,
no, sorry... ale żeby się nie okazało, ze jakiś rzeźnik grzebał ci w samochodzie... to są ogólno dostępne podkładki... i jedyne w swoim rodzaju. Można zmierzyć "na oko" i dokręcić śrubę ale po iluś tam kilometrach całość się poluzuje i będziesz się dziwił dlaczego ci zjadło opony z przodu.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-03, 07:37

kojote2, zrób foty, to zobaczę czy takie jak u mnie...
moje nie przypominają tych ze zdjęć Jankesa,
no, sorry... ale żeby się nie okazało, ze jakiś rzeźnik grzebał ci w samochodzie... to są ogólno dostępne podkładki... i jedyne w swoim rodzaju. Można zmierzyć "na oko" i dokręcić śrubę ale po iluś tam kilometrach całość się poluzuje i będziesz się dziwił dlaczego ci zjadło opony z przodu.
ja też byłem zdziwiony... czytając forum,miałem pewność, że są tam mimośrody... z prawej jak i z lewej jest to samo...wygląda na oryginał :-/ ale może tylko wygląda ;-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-03, 10:59

kojote2, zrób foty, to zobaczę czy takie jak u mnie...
moje nie przypominają tych ze zdjęć Jankesa,
no, sorry... ale żeby się nie okazało, ze jakiś rzeźnik grzebał ci w samochodzie... to są ogólno dostępne podkładki... i jedyne w swoim rodzaju. Można zmierzyć "na oko" i dokręcić śrubę ale po iluś tam kilometrach całość się poluzuje i będziesz się dziwił dlaczego ci zjadło opony z przodu.
Andrzej to nie do końca tak - część roczników (może tylko europa) miała pseudo regulację - prostokątne które może wstawić tylko w dwóch pozycjach, normalnej i do góry nogami. Jest to jak najbardziej seryjne rozwiązanie, ma nawet naniesione kolorowe paski (zółty i różowy) aby wskazać pozycję prawidłowego montażu.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-03, 11:45

ObrazekObrazek



w moim wygląda to tak... :-)
Ostatnio zmieniony 2011-09-03, 12:28 przez Robert Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-03, 16:39

u mnie właśnie to tak wygląda tzn. śróba ma mimośród a podkładka pod nakrędke jest kwadratowa jak na foto

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-03, 17:57

regulacja Kąta dokładnie jak u mnie... czyli takie rozwiązania też były stosowane w naszych Explo ;-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zbieżność - przód w Explo II

2011-09-04, 06:34

normalnie nienormalne... ale i widocznie tak było też...

dziwi mnie trochę bo to praktycznie pozbawia możliwości regulacji kąta.

coś nie teges... niech ktoś mi wytłumaczy - czyżby jakaś zmota na Europę by ułatwic ludziom życie?

a może hamerykanie stwierdzili, ze skoro europejczycy nadal jeżdżą wozami drabiniastymi i tym samym nie mają bladego pojęcia o tym jak ustawia się zbieżność to w swoich pięknych wypasionych furach zrobili opcję bez regulacji.

nie byłaby to pierwsza oznaka ich arogancji...

a tak na marginesie temat godny zainteresowania... bo jak ustawić zbieżność skoro normalnie się nie da?
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „WARSZTAT”